De ce birourile de tip spaţiu deschis nu sunt bune pentru angajaţi

Autor: Florin Casota Postat la 27 decembrie 2017 805 afişări

Birourile în stil contemporan, de tip spaţiu deschis, au devenit o regulă în oraşele moderne însă studii noi arată că nu par să fie benefice pentru muncă, relatează BBC.

De ce birourile de tip spaţiu deschis nu sunt bune pentru angajaţi

Birourile de tip spaţiu deschis nu sunt doar gălăgioase, ci chiar dăunează creierului, iar acum unele companii trec din nou la ziduri şi uşi.

În jur de 70% dintre companiile din SUA au birouri de acest tip, dar un studiu relevă faptul că angajaţii sunt cu 15% mai puţin productivi decât în birourile normale, au probleme de concentrare  şi şansa ca oamenii să se îmbolnăvească creşte.

Mai mult, se pare că birourile moderne ar avea şi un efect negativ asupra memoriei. Birourile de tip spaţiu deschis "hotdesking", o versiune unde angajaţii pot sta unde este un loc liber, mutându-şi lucrurile de la o masă la alta are un efect negativ asupra memoriei. Sally Augustin, psiholog, spune că oamenii reţin mai multe informaţii atunci când stau într-un singur loc. Ea spune că anumite memorii sunt legate de obiectele din mediul înconjurător. Ceea ce nu mai este valabil atunci când îţi schimbi biroul în fiecare dimineaţă.

Cum era de aşteptat, intimitatea într-un astfel de spaţiu este aproape de zero, şi 50% dintre australieni se plâng de zgomot sau lipsa intimităţii în astfel de spaţii.

Atunci de ce birouri open space?

Sunt mai ieftine de construit şi creşte colaborarea dintre angajaţi. Prima parte este indubitabilă, dar legat de colaborare, au fost realizate mai multe studii care arată că angajaţii vorbesc mai mult între ei, dar nu despre muncă sau despre proiecte, ci despre lucruri persoanele. Pentru o sesiune de brainstormig, cele mai multe echipe se retrag într-o sală de şedinţe.

O soluţie pe care companiile o iau în calcul este realizarea mai mult spaţii închise, liniştite unde angajaţii s-ar putea duce atunci când au nevoie să se concentreze mai bine.

Şi tehnologia poate ajuta în acest caz, există senzori care pot analiza zgomotul, temperatura şi câte persoane se află într-un singur loc. Astfel, un angajat s-ar putea loga în aplicaţie pentru a vedea care este cel mai liniştit loc din clădire pentru o conversaţie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
birouri,
spatiu,
deschidere,
refuz,
angajati,
studiu,
munca,
bbc,
par

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.