Ce urmeaza dupa Romania: deschidem magazine la Sofia, New York sau Milano

Autor: Rosca Cristina Postat la 24 septembrie 2010 179 afişări

Se numesc Musette, Jolidon, ID Sarrieri sau Irina Schrotter. Sunt branduri dezvoltate in Romania, produse in Romania, dar care si-au oprit dezvoltarea in tara problemelor economice si a taxelor mari, pentru a-si vinde produsele in tari unde bugetele de cumparaturi ale femeilor trec de niste sute de euro pe luna si unde cresterea economica a revenit.

Cristina Batlan duce magazinele Musette la New York. Am vazut stirea prima data la sfarsitul lui august in New York Magazine, in articolul intitulat "Musette ajunge in Soho pe platforme de 12 cm", prin care revista anunta ca "desi brandul de origine romana Musette a aparut la inceputul anilor '90 si detine 15 magazine in Europa, in Statele Unite numele nu spunea foarte multe. Asta pana acum". La doar cateva zile distanta, pe 1 septembrie, The New York Times anunta la randul sau deschiderea celui mai nou punct Musette, urmat de mai multe editii online si bloguri americane.

Stirea este relativ noua si pentru Romania: magazinul Musette, un brand 100% romanesc, va deschide in franciza primul magazin peste ocean, in inima New Yorkului - in West Broadway, cartierul Soho din Manhattan - langa nume precum D&G, Swatch, French Connection sau Bracciallini. Reteta aplicata de Musette in SUA suna astfel: 2 surori romance, 50 de metri patrati, 250.000 de euro, zero taxa de franciza, pantofi si genti. Dupa o reteta similara, un doilea magazin, "mult mai mare", este asteptat tot in New York, in august-septembrie 2011.

Extinderea in Statele Unite, dar mai ales in "cartierul modei" Manhattan, face parte dintr-un plan mai amplu ar creatoarei de genti si pantofi, a carei afacere a inceput sa se dezvolte in anii '90, atunci cand Cristina Batlan a intrat in afaceri importand tesaturi, s-a extins catre marochinarie, iar ulterior si-a deschis propria fabrica de genti si pantofi cu care a lansat reteaua Musette.

Dezvoltarea afacerii in Romania a avut suisurile si coborasurile ei - printre acestea din urma numarandu-se cateva inchideri de magazine in 2008-2009, pe fondul crizei economice. Insa Cristina Batlan spune ca reteaua de 12 magazine din Romania este acum "o retea constanta si matura, cu toate punctele profitabile", iar dezvoltarea pe plan local nu-si mai gaseste sensul. In schimb, "distractia" de peste hotare a brandului Musette abia a inceput. Acum, Cristina Batlan detine patru magazine in strainatate - doua la Sofia (Bulgaria), unul in franciza la Ashdod (Israel) si altul tot in franciza la New York (Statele Unite), dar are si o prezenta regulata la targurile de moda si la alte evenimente de profil, unde "vanzarile pot fi destul de consistente".

Daca pentru Romania nu mai are in plan nicio deschidere in urmatorii ani, Cristina Batlan are totusi destule planuri de noi magazine: pentru 2011, lucreaza la deschiderea a trei magazine in Germania - dintre care unul in Frankfurt -, "fie in franciza, fie magazine proprii". Si pentru Israel s-a conturat deja un nou proiect, la Tel-Aviv, iar acestuia i se alatura mai multe solicitari de franciza. Dupa 2011 vor veni la rand Ungaria si Austria. Nu mai repede de 2011 cu siguranta, iar datele deschiderii pentru acestea doua din urma nu sunt sigure, deoarece grupul nu poate suporta mai mult de cinci deschideri pe an.

Conform explicatiilor Cristinei Batlan, "desi compania este interesata sa se extinda, acest proces nu poate fi foarte rapid pentru ca nu se poate mari peste noapte capacitatea de productie". Iar extinderea e mai mult o chestiune de oportunitate: "Este noua noastra strategie, sa mergem la targurile internationale, sa ne extindem in franciza sau prin magazine proprii, in functie de partenerii pe care ii gasim. Nu ne intereseaza foarte mult o harta anume. Intentionam sa ajungem la Frankfurt , dar nu tinem mortis sa ajungem acolo. Daca vom gasi un partner potrivit la Hamburg, vom deschide intai la Hamburg", afirma Cristina Batlan din biroul sau decorat nu doar cu genti vintage si pantofi, ci si cu imagini alb-negru din New York , cel mai nou punct pe harta Musette.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/ce-urmeaza-dupa-romania-deschidem-magazine-la-sofia-new-york-sau-milano-7286375
7286375
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.