Afaceri cu Pygmalion

Postat la 21 aprilie 2009 43 afişări

In Romania a inceput sa se contureze un concept nou - consultanta de imagine personala. Specialistii in stil sustin ca pot face diferenta pe o piata aflata in criza.

 

Cand George Bernard Shaw scria romanul “Pygmalion” nici nu se gandea ca va zugravi un model de personaj care un secol mai tarziu va juca un rol-cheie in afaceri. Povestea lui Shaw este simpla - Eliza Doolittle este o florareasca needucata din Londra, pe care profesorul Henry Higgins pariaza ca o va transforma intr-o doamna din inalta societate dupa cateva cursuri intensive de limba engleza si sesiuni de schimbare a imaginii. De-a lungul anilor, succesul lui Shaw a fost transformat in musical (“My Fair Lady”) sau a inspirat scenariul unor comedii romantice de succes, cea mai cunoscuta fiind “Pretty Woman”, cu Julia Roberts si Richard Gere.

 

Insa modelul Pygmalion s-a perpetuat in societatea moderna nu numai in filme sau povesti, ci si in zona de business. Au aparut consultantii in imagine, care folosind cateva dintre trucurile lui Higgins, actualizate insa, promit ca le pot asigura clientilor o crestere a cifrei de afaceri. Studiile confirma importanta imaginii in lumea afacerilor - este nevoie de 60 de secunde pentru a evalua o persoana dupa aspect, iar in cazul unei promovari intr-un post de management, imaginea proiectata influenteaza cu peste 20% optiunea celui care ia o astfel de decizie.

 

Nu mai este un secret pentru nimeni ca in marile companii imaginea managerilor este foarte importanta, iar fiecare nivel de management aduce cu sine anumite norme de indeplinit. De exemplu, managerii de top primesc, alaturi de pachetul salarial, o masina de lux (BMW, Mercedes, Audi sau Bentley) cu sofer sau sunt obligati, pentru a nu afecta in vreun fel imaginea firmei, sa calatoreasca la business sau la first class (desi regulile s-au mai schimbat dupa aparitia crizei).

 

Daca pe pietele occidentale conceptul de consultant de imagine pentru companii nu mai este o noutate, in Romania anul acesta a inceput sa se contureze mai bine. Pana acum functia era indeplinita de departamentul de PR sau de consilierii personali ai managerului.

 

Mihaela Berciu si Dana Sota sunt doua dintre numele care s-au lansat pe piata de consultanti de imagine pentru zona de business. Tiparul aplicat de cele doua este oarecum asemanator - au inceput cu o carte (Mihaela Berciu a lansat “Tinuta pentru succes”, iar Dana Sota “Frumusetea se invata”) si si-au propus sa se foloseasca de experienta in showbiz pentru a da mai multa stralucire personajelor din lumea afacerilor. Diferenta este ca Berciu ofera consultanta de imagine, iar Sota s-a axat pe zona de beauty.

 

“Consultantii de imagine se impart in trei categorii - consultanti pentru showbiz, business si politic. Cred ca in business imaginea este cu atat mai importanta cu cat trebuie sa fie coerenta si foarte riguroasa. Am simtit ca este nevoie in special in lumea afacerilor de acest serviciu”, spune Mihaela Berciu. Ea spune ca este singurul consultant de imagine din Romania acreditat de Association of Image Consultants International (AICI). A urmat cursuri de public speaking la London Academy of Media Film & TV, este absolventa a programului MBA din cadrul American International University din Londra si a cursurilor de consultanta de imagine ale London Image Institute.

 

“Mi-as dori ca si companiile din Romania sa inteleaga cat de importanta este imaginea managerilor si a angajatilor, pentru ca acestia vand pana la urma produsele companiei”, spune consultantul. Primul pas din strategia de consolidare a imaginii de consultant a fost cartea “Tinuta pentru succes”, lansata intr-un tiraj de 5.000 de exemplare, despre care Corina Pintilie, manager al Coreus Publishing, spune ca are un obiectiv de vanzari de 30.000 de exemplare pana la finalul anului. Cartea va fi urmata de un ghid pentru barbati. Intre timp, Mihaela Berciu este consultant la compania Qualians, unde organizeaza seminarii de imagine la cerere.

 

Seminarul, denumit Executive Presence, dureaza o zi (de la 9 la 17), timp in care participantii invata reguli de baza ale imaginii, cum trebuie adaptat stilul la fiecare treapta din cariera sau stilul corect pentru intalnirile de business.

 

Dana Sota a fost atrasa la randul sau de potentialul lumii afacerilor. “Totul a pornit de la cartea pe care am lansat-o anul trecut, , cand am constatat ca femeile din zona afacerilor nu se ingrijesc asa cum ar trebui. Stiu ca sunt foarte ocupate, dar acest lucru nu este o scuza. Am dat in carte o multime de retete de ingrijire, lucruri foarte simple pe care le poate face orice femeie in doar zece minute”, sustine Dana Sota.

 

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/afaceri-cu-pygmalion-4229967
4229967
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.