Cronică de film: Baby Driver, Grand Theft Entertainment

Autor: Florin Casota Postat la 22 iulie 2017 413 afişări

- Cum te cheamă? întreabă o chelneriţă tânără, frumuşică şi cu zâmbetul până la urechi. - Baby, răspunde tânărul cât se poate de serios. - B-A-B-Y, baby? spune tânăra pe un ton melodios. El zâmbeşte. - Doamne, toate melodiile sunt despre tine!

Chiar aşa, aproape toate melodiile în limba engleză conţin cuvântul ”baby“. Aşa cum acest alint este foarte important pentru cultura muzicală americană este importantă muzica pentru personajul Baby, respectiv pentru filmul ”Baby Driver“, regizat de Edgar Wright. Baby se asemănă cu eroul mitologic Samson, numai că în acest caz nu părul reprezintă sursa puterii lui, ci muzica.

Pe la mijlocul filmului este o scenă cât se poate de edificatoare: Baby, aflat într-o maşină pe care tocmai o furase, trece de la un post de radio la altul pentru a găsi melodia potrivită, deşi era în mare criză de timp. Aşadar muzica joacă un rol central în această peliculă. Multe filme au pus muzica la loc de cinste, excluzând musical-urile, însă ce a făcut Edgar Wright diferit este faptul că filmul a pornit de la muzică şi nu invers. Aici nu s-a pus muzică peste imagini, ci imaginile au fost construite de la melodii. Ce înseamnă asta? |nseamnă că aproape toate scenele sunt coregrafiate pe muzică: personajele trag cu armele pe ritmul muzicii, Baby conduce după linia melodică şi parcă întreg universul este sincronizat la muzica din căştile protagonistului. Iar asta se întâmplă în mai toate scenele, nu doar în cele de acţiune. Este absolut impresionantă atenţia la detalii a regizorului, a editorului de imagine şi a celui de sunet. De fapt, parcă regizorul a făcut un clip pentru o melodie destinată MTV-ului.

Este un film unic din acest aspect, deşi scenariul nu este unul incredibil de original. ”Baby Driver„ spune povestea lui Baby, un puşti incredibil de talentat la condus, care este implicat în jafuri armate (el fiind şoferul) împotriva voinţei lui. Treptat aflăm care este povestea lui şi de ce face ce face. Filmul nu o să câştige un Oscar pentru scriitură, dar are replici memorabile şi mi-a plăcut că acţiunea şi povestea personajului principal sunt dezvăluite treptat, oferindu-ţi puţin câte puţin, în aşa fel încât să completezi puzzle-ul până la final.

Filmul are parte de o echipă de actori foarte bună, începând cu Kevin Spacey (mafiotul), Ansel Elgort (Baby), Jon Hamm (Buddy) sau Jamie Foxx (Bats). Jocul actoricesc este la un nivel ridicat, poate mai puţin din partea lui Foxx, care nu a portretizat credibil un criminal sărit de pe fix. Nu a reuşit să-l vândă foarte bine, îţi dădeai seama că joacă un rol, pe când ceilalţi au interiorizat foarte bine personajele. Ansel Elgort joacă foarte bine rolul principal şi are o chimie bună cu Lily James (Deborah - interesul romantic al lui Baby). Totuşi, în opinia mea, Jon Hamm (Don Draper din ”Mad Men„) a fost vedeta filmului, interpretând excelent rolul lui Buddy. La nivel de imagine şi editare este ceea ce se aşteaptă de la un regizor precum Edgar Wright (”Shaun of the Dead„, ”Scott Pilgrim vs the World„ sau ”Hot Fuzz„). Imaginile sunt compuse excelent, colorate şi îmbinate cu o editare rapidă, pe ritmul muzicii de data asta; toate acestea fac filmul foarte dinamic, rapid şi nu-ţi lasă timp să te plictiseşti.

Cei care aţi văzut trailerul filmului probabil că v-aţi dus cu gândul la ”Fast and Furious“, însă filmul este mai inteligent decât cel menţionat, iar cursele de maşini au rămas pe tărâmul realităţii. |n ”Baby Driver“ nu vorbim despre maşini care sar dintr-o clădire în alta, nu zboară şi nu fac lucruri exagerate. Cursele sunt impresionante, te ţin în priză, dar fără a fi neverosimile.

”Baby Driver“ pare a fi varianta mai comică a lui ”Drive“, regizat de Nicolas Winding Refn, cu Ryan Gosling în rolul şoferului. |n filmul acesta nu se analizează natura răului sau sursa comportamentelor antisociale, dar ”Baby Driver“ este o cursă excelentă de weekend când vrei doar să ”iei o maşină pe care nu ţi-o permiţi şi să conduci fără niciun plan ascultând ce muzică îţi place“.

Nota 8/10

Povestea românului care „a primit like“ de la Facebook şi Google Povestea românului care „a primit like“  de la Facebook şi Google

În cinci ani, antreprenorul local Rareş Bănescu a reuşit să scaleze start-up-ul Retargeting.biz în alte patru ţări vecine din zonă - Bulgaria, Ungaria, Polonia şi Grecia, iar acum urmează să îşi extindă businessul în toată regiunea Europei de Sud-Est.

Un meseriaş român s-a dus la interviul de angajare crezând că este orice alt job. Când a auzit salariul era să cadă de pe scaun. 2.600 de euro, în mână, fără alte întrebări. FIRMA care recrutează masiv şi oferă salarii gigant Un meseriaş român s-a dus la interviul de angajare crezând că este orice alt job. Când a auzit salariul era să cadă de pe scaun. 2.600 de euro, în mână, fără alte întrebări. FIRMA care recrutează masiv şi oferă salarii gigant
Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor
Cea mai CONTROVERSATĂ maşină din România. DAUNĂ totală reparată bine? Cea mai CONTROVERSATĂ maşină din România. DAUNĂ totală reparată bine?
Clip VIDEO filmat în România. MARIAN GODINĂ: „Manevra asta n-am mai văzut-o”
SANCŢIUNI MULT MAI DURE PENTRU ŞOFERI! Cât de uşor poţi să rămâi fără permis
BLESTEMUL pentru ştergerea identităţii unui CUPLU, descoperit de arheologi într-o sculptură străveche BLESTEMUL pentru ştergerea identităţii unui CUPLU, descoperit de arheologi într-o sculptură străveche
ATENŢIE, ştiinţa a confirmat: NU îţi poţi creşte imunitatea şi este extrem de PERICULOS să încerci să o faci
Corpul uman mai are un ORGAN despre care nu se ştia până acum. A fost DESCOPERIT recent
Cel mai de succes telefon MOTOROLA se înoarce în 2019! Design-ul ar putea fi de-a dreptul IMPRESIONANT Cel mai de succes telefon MOTOROLA se înoarce în 2019! Design-ul ar putea fi de-a dreptul IMPRESIONANT
NIKE lansează pantofii care se leagă singuri la şireturi! Au fost inspiraţi de filmul „Înapoi în viitor”
Microsoft AVERTIZEAZĂ utilizatorii de WINDOWS 7! Trebuie să treacă la WINDOWS 10 cât mai repede
13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală 13 lucruri despre gripă şi răceala la copiii de grădiniţă şi şcoală