Ridesharing pe Mediterană

Autor: Andra Stroe Postat la 05 august 2023 74 afişări

În vacanţă, unul dintre serviciile folosite cel mai des de turişti e cel de taxi/ridesharing. Cum Grecia se numără printre cele mai căutate destinaţii europene de călători din toată lumea, un număr însemat dintre aceştia alegând să viziteze şi Mykonos, una dintre cele mai luxoase destinaţii elene, Uber a venit vara aceasta cu o nouă strategie: un serviciu de transport al călătorilor pe apă. Ce este Uber Boat şi de ce a ales compania Insula Vânturilor pentru a-l lansa?

Mykonos este o destinaţie turistică populară, cunoscută pentru plajele sale frumoase, viaţa de noapte vibrantă şi peisajele pitoreşti. E o destinaţie care atrage milioane de vizitatori în fiecare an. În plus, geografia insulei, înconjurată de Marea Egee, o face o locaţie ideală pentru a oferi servicii cu barca, permiţând turiştilor să exploreze coasta insulei şi să viziteze plajele din apropiere sau insulele mai mici”, descrie Iwona Kruk, communications lead Central and Eastern Europe la Uber, principalele motive care au stat la baza alegerii insulei elene pentru lansarea Uber Boat.

Pe aripile vântului şi ale distracţiei

Aleasă ca destinaţie de vacanţă atât de europeni cât şi de călători de pe alte continente, mai ales de americani, dornici de o scurtă evadare în însorita Grecie, Mykonos atrage an de an deopotrivă turişti „de rând” cât şi renumiţi milionari şi miliardari, fie ei vedete, oameni de afaceri şi nu numai, veniţi aici din toate colţurile lumii pentru peisaje, intimitatea oferită de mica insulă şi mai ales pentru viaţa de noapte. Poveştile şoferilor de Uber care te plimbă pe drumurile stâncoase ori te iau sau te duc la micul aeroport, singurul între atâtea helipaduri pe care aterizează elicoptere purtând vizitatori ce vor confort şi să îşi păstreze anonimatul sunt fabuloase, căci la urechile lor ajung multe şi în oglinda retrovizoare văd şi mai multe. Aşa am aflat că Elon Musk a vizitat cândva Insula Vânturilor, aşa cum mai e poreclită Mykonos, parte a Cicladelor, şi a lăsat nu mai puţin de 50.000 de euro bacşiş la restaurantul unde a mâncat întreaga săptămână. Mit sau realitate, tipsul ar fi fost unul pe măsura preţurilor găsite la faţa locului, dar şi a oaspetelui.

Cu Uberul, dar nu pe patru roţi

În Mykonos, distracţiile din categoria luxury se găsesc atât pe uscat, dacă vorbim de o cină romantică la restaurante binecunoscute, cum e vestitul Scorpios, o seară în club, preferată de găştile gălăgioase de prieteni veniţi în vacanţă sau de un cooking class în care poţi învăţa în grup restrâns să găteşti preparate locale tradiţionale, cât şi pe apă, unde putem menţiona sesiunile de snorkeling sau o plimbare cu iahtul. Pentru cei care nu vor să petreacă însă o zi întreagă la bord există şi alternativa de a îmbina utilul cu plăcutul, căci printre avantajele testate personal ale unei călătorii cu Uber Boat se numără şi faptul că pe durata acesteia ai ocazia să admiri coasta stâncoasă, udată de valurile mării, plajele ascunse şi orizonturile care, în zilele senine, lasă la iveală alte mici arhipelaguri „aruncate” în larg. Iar vestea bună este că traficul e inexistent!

Serviciul se adresează în principal turiştilor care doresc să exploreze coasta insulei, în special familiilor şi/sau grupurilor de prieteni, pasagerii având posibilitatea să călătorească între mai multe puncte de preluare şi destinaţie din Mykonos cu bărci cu motor care pot găzdui până la opt persoane, conduse de căpitani autorizaţi, ambarcaţiunile fiind dotate cu toate echipamentele necesare, precum veste de salvare şi truse de prim ajutor, ba chiar şi toalete, după cum aveam să descoperim în timpul unui infotrip organizat de companie în Insula Vânturilor. „Uber Boat se adresează călătorilor de agrement. Ţintim şi turiştii români care caută o experienţă unică şi memorabilă în timpul vacanţei lor, cu spirit de aventură, deopotrivă grupuri şi familii”, adaugă Iwona Kruk.

Una dintre condiţiile de bază pentru utilizarea serviciului Uber Boat este ca cei care îl comandă să aibă cel puţin 18 ani, iar în ceea ce priveşte tarifele, „la fel ca opţiunile Uber pe patru roţi, preţurile Uber Boat sunt prezentate în avans şi se bazează pe timpul rezervării şi pe distanţă. De asemenea, este posibilă programarea mai multor opriri şi împărţirea tarifelor cu prietenii”. Kruk spune că o călătorie cu Uber Boat implică trei paşi de bază: rezervarea, îmbarcarea şi navigaţia. Astfel, utilizatorii pot rezerva o plimbare cu barca cu motor în avans prin aplicaţia Uber, cu cel puţin

45 de minute înainte de ora de începere a călătoriei. Apoi, călăreţii sosesc la locul de preluare desemnat (doc sau debarcader) şi arată confirmarea comandantului ambarcaţiunii cu motor, urmând ca barca cu motor să călătorească pe calea navigabilă, pe un traseu predefinit care poate include opriri desemnate sau rute personalizate (integrare orară). „Călătorii care doresc să profite de Uber Boat pot rezerva o călătorie prin aplicaţie, aşa cum ar rezerva o călătorie cu o maşină. Există câteva prevederi: clienţii vor trebui să rezerve o barcă cu cel puţin 45 de minute înainte de startul călătoriei şi pot fi preluaţi sau lăsaţi doar din/în 25 de locuri desemnate aflate în jurul insulei. Bărcile găzduiesc până la 8 pasageri. Aplicaţia va afişa ora estimată a sosirii, tariful în avans şi detaliile regulate legate de călătorie.”


„Călătorii care doresc să profite de Uber Boat pot rezerva o călătorie prin aplicaţie, aşa cum ar rezerva o călătorie cu o maşină. Există câteva prevederi: clienţii vor trebui să rezerve o barcă cu cel puţin 45 de minute înainte de startul călătoriei şi pot fi preluaţi sau lăsaţi doar din/în 25 de locuri desemnate aflate în jurul insulei. Bărcile găzduiesc până la 8 pasageri. Aplicaţia va afişa ora estimată a sosirii, tariful în avans şi detaliile regulate legate de călătorie.”

 IWONA KRUK, communications lead, Central and Eastern Europe, Uber


Potrivit ei, unul dintre principalele avantaje aduse de Uber Boat constă în faptul că utilizatorii familiarizaţi cu platforma Uber pot accesa şi rezerva cu uşurinţă o barcă. „Prin urmare, pentru utilizatorii deja familiarizaţi cu alte servicii Uber, cum ar fi UberX, adăugarea Uber Boat va oferi o experienţă de călătorie coerentă. Această integrare ar putea permite călătorilor să comute cu uşurinţă între diferite moduri de transport.”

În ceea ce priveşte potenţiala extindere a unui astfel de serviciu către alte insule greceşti, reprezentanta Uber spune că aceasta ar depinde de diverşi factori, inclusiv de cererea pieţei şi de infrastructură.

Vorbind şi despre celelalte servicii lansate de companie pe tărâmuri elene, Iwona menţionează şi Uber Reserve, care permite utilizatorilor să rezerve curse cu 30 de minute până la 90 de zile în avans, cu un tarif blocat. De asemenea, compania a lansat vara aceasta, în Mykonos, şi Uber Van, dedicat cu preponderenţă grupurilor. „Cu până la opt locuri, acesta reprezintă modalitatea perfectă de a transporta grupuri de prieteni şi familii.” De asemenea, tradiţionalul Uber Taxi permite călătorilor să solicite călătorii cu taxiul în aplicaţia Uber. „Prezent şi în Grecia, Uber Taxi este disponibil în 286 de oraşe de pe tot globul, dintre care 102 numai în Europa. Taxiurile reprezintă mai mult de 10% din călătoriile Uber în regiune, o creştere cu 50% faţă de anul trecut. Lucrăm pentru a include fiecare taxi în aplicaţia Uber până în 2025, ceea ce îi va ajuta pe călători să se conecteze rapid la taxiuri şi le va oferi şoferilor acces la cei 130 de milioane de utilizatori activi lunar ai Uber la nivel global.” Iwona Kruk menţionează totodată şi Uber Comfort, „un produs care permite călătorilor să se bucure de maşini mai noi şi mai spaţioase, serviciul fiind disponibil şi în Grecia. Acesta se adresează deopotrivă turiştilor şi localnicilor”.

Europa, magnet pentru americani

La nivel de tendinţe, Iwona Kruk spune că în această vară, una dintre cele mai notabile vizează numărul de turişti din Statele Unite, aşteptările reprezentanţilor companiei fiind ca acesta să înregistreze o creştere cu 250% în destinaţiile europene preferate, inclusiv Grecia, Spania, Italia, Franţa şi Croaţia. „Pe baza datelor de mobilitate ale Uber, itinerariile la modă arată că americanii tind să se bucure de Italia şi Franţa într-o singură călătorie, să viziteze Portugalia înainte de a pleca în Spania şi facă un popas în Regatul Unit în drum spre Grecia sau Croaţia.”

În ceea ce priveşte de alte obiective viitoare ale companiei, reprezentanta Uber aduce în discuţie tehnologia. „În ritmul rapid în care trăim astăzi, inovaţia joacă un rol crucial în a-i ajuta pe oameni să-şi organizeze şi să-şi gestioneze viaţa aglomerată. Progresul constant al tehnologiei continuă să revoluţioneze modul în care abordăm sarcinile zilnice. Uber oferă o multitudine de servicii în cadrul aplicaţiei, oferind o gamă de soluţii inovatoare care sporesc eficienţa. Un exemplu sunt maşinile complet autonome disponibile pe Uber, prin prisma parteneriatului cu Waymo”, exemplifică ea modul în care tehnologiile viitorului au fost integrate în operaţiunile businessului. „Alte produse oferite de Uber, care inovează viaţa de zi cu zi a oamenilor, sunt Uber Hourly şi Uber Connect. Hourly permite rezervarea călătoriei per oră, oferind un singur şofer pentru întreaga călătorie şi opriri nelimitate pe parcurs. Perfect pentru a te plimba, a face câteva cumpărături şi a întâlni un prieten prin oraş, totul într-o singură călătorie. La rândul său, Uber Connect oferă o modalitate rapidă şi accesibilă de a trimite pachete prietenilor şi familiei folosind aplicaţia Uber. Produsul este disponibil în Ţările de Jos, Arabia Saudită, Londra, Polonia, Norvegia, Finlanda şi Nigeria.”

Iar la capitolul atuuri pe care ar trebui să le aibă un şofer Uber într-o ţară precum Grecia, unde oamenii merg mai ales în vacanţă, Iwona consideră că aceştia ar trebui să aibă calităţi precum cunoaşterea atracţiilor locale, abilităţi excelente de comunicare, flexibilitate şi adaptabilitate, cunoaştere a rutelor de transport, răbdare, şi nu în ultimul rând, profesionalism.     ■

„Mykonos este o destinaŢie turistică populară, cunoscută pentru plajele sale frumoase, viaŢa de noapte vibrantă şi peisajele pitoreşti. E o destinaŢie care atrage milioane de vizitatori în fiecare an. În plus, geografia insulei, înconjurată de Marea Egee, o face o locaŢie ideală pentru a oferi servicii cu barca, permiŢând turiştilor să exploreze coasta insulei şi să viziteze plajele din apropiere sau insulele mai mici.”

Iwona Kruk, communications lead, Central and Eastern Europe, Uber

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.