Finala Europa League - "Vizita zecilor de mii de turişti e meritul meciului, nu al Bucureştiului"

Autor: Razvan Muresan Postat la 09 mai 2012 54 afişări

Andreea Florea, strategy partner în cadrul companiei de strategie şi design de brand BrandTailors, nu ar da credit prea mare Bucureştiului pentru câştigarea celor 40.000 de turişti, întrucât atracţia faţă de finala din 9 mai e generată “într-o măsură covârşitoare” de brandul evenimentului sportiv şi nicidecum de destinaţia în cauză.

"Beneficiul Bucureştiului ca loc de desfăşurare a finalei Europa League este unul de oportunitate, nu un beneficiu absolut, pe care să îl luăm ca atare". De exemplu, dacă facem o paralelă cu industria bunurilor de larg consum, oportunitatea României prin asociere cu acest eveniment sportiv este de "probă", însă pentru ceea ce numim "achiziţii repetate", adică întoarcerea fanilor sportului în calitate de turişti în Bucureşti, "produsul" turistic, reprezentat de România, trebuie să se ridice la nişte standarde pe care iubitorii sportului le pretind, pe bună dreptate, ca turişti.

Oricum, evenimentul sportiv va contribui la creşterea nivelului de cunoaştere a României, însă dacă vorbim despre maximizarea potenţialului ţării ca destinaţie turistică, spune Florea, "răspunsul trebuie căutat dincolo de finala Europa League".

Experienţa a arătat că ţările care au găzduit o serie de evenimente sportive de mare amploare au avut o serie de beneficii majore în urma desfăşurării acestor evenimente, reuşind să transforme o oportunitate economică punctuală într-un generator de reputaţie pe termen lung. "Dar numai în măsura în care toate aspectele care fac dintr-o ţară sau un oraş o destinaţie turistică dezirabilă sunt pe măsura aşteptărilor vizitatorilor", susţine strategul BrandTailors. Cu alte cuvinte, e cât se poate de probabil ca finala Europa League să aducă foarte mulţi vizitatori pe perioada desfăşurării evenimentului, însă nu e la fel de sigur dacă Bucureştiul va reuşi să îi determine să se întoarcă - "deznodământul acestei situaţii este la fel de imprevizibil ca România".

Finala Europa League, dintre echipele spaniole Atletico Madrid şi Athletic Bilbao, are loc pe 9 mai pe stadionul National Arena din Bucureşti, la eveniment participând circa 40.000 de turişti străini, potrivit estimărilor agenţiilor de turism.

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/finala-europa-league-vizita-zecilor-de-mii-de-turisti-e-meritul-meciului-nu-al-bucurestiului-9594088
9594088
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.