Finala Europa League - Otopeniul se pregăteşte pentru cele mai aglomerate zile din istorie

Autor: Razvan Muresan Postat la 07 mai 2012 28 afişări

“Ne aşteptăm la dublarea traficului zilnic. Va fi o zi specială şi pentru noi”, spune Valentin Iordache, directorul de comunicare al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, Bucureşti-Otopeni. În cifre, dublarea înseamnă 70-80 de aeronave de capacitate medie standard, între 150 şi 200 de locuri, în mare parte Airbus 320 sau Boeing 737, la care se adaugă cursele care zboară după programul normal.

Vor avea de câştigat de pe urma finalei şi companiile aeriene care zboară către şi dinspre destinaţii din Spania, în mare parte acoperite de transportatorul naţional TAROM, care zboară zilnic la şi de la Madrid, şi de companiile low-cost Blue Air şi Wizz Air. Oficialii TAROM susţin că evenimentul va influenţa traficul turistic: "Gradul de rezervare pe destinaţia Spania a depăşit cu mult aşteptările pentru această perioadă, situându-se la peste 90%". Faţă de perioada similară a anului trecut, TAROM estimează o creştere de 24% pe fluxurile de pasageri pe cursele din şi către Spania.

Daniel de Carvalho, corporate communications manager al Wizz Air, companie care asigură legătura între Bucureşti şi destinaţii spaniole precum Alicante, Barcelona, Madrid, Palma de Mallorca, Valencia şi Zaragoza, spune că operatorul a crescut numărul de zboruri pentru vara 2012, atât pe seama microbiştilor, cât şi a celor care aleg să viziteze România. Traficul web pe pagina de internet a Wizz Air a crescut cu 25% pe pagina în limba spaniolă, iar oficialii se aşteaptă ca rezervările să aibă o tendinţă similară odată cu finalizarea planurilor de călătorie. Oficialul spune că preţul redus oferit de operatorii low-cost este, în general, un factor-cheie care propulsează companiile în topul alegerii microbiştilor. "Turiştii aleg destinaţii spre care pot călători cu tarife scăzute pentru că preferă să-şi cheltuiască veniturile în timpul vacanţei pe toate lucrurile bune pe care le poate oferi România", conchide Carvalho.

Oficialii Blue Air susţin că nu au luat în calcul introducerea de zboruri suplimentare, dar se aşteaptă ca aeronavele care operează aceste destinaţii să aibă un grad de încărcare de 100%. Mirela Tudorache Secan, directorul de marketing al Blue Air, admite că a primit numeroase solicitări ca urmare a "interesului major" al brokerilor de chartere pentru aceste destinaţii. Ea spune că finala Europa League este o oportunitate pentru România şi pentru Bucureşti, în special datorită expunerii media pe care o va avea acest meci de fotbal la nivel european. "Ne aşteptăm ca evenimentul să deschidă graniţele pentru cei care se întorc în România, iar pentru a crea o ofertă sustenabilă de turism soluţia e menţinerea transportului aerian low-cost către România", declară şi oficialii Wizz Air. Chiar dacă vorbim doar de câteva zile în care turiştii străini vor fi prezenţi în capitală, toţi operatorii mizează pe creşteri importante, ca urmare a celui mai important eveniment anunţat pentru acest an pentru aviaţia românească.

Finala Europa League, dintre echipele spaniole Atletico Madrid şi Athletic Bilbao, are loc pe 9 mai pe stadionul National Arena din Bucureşti, la eveniment participând circa 40.000 de turişti străini, potrivit estimărilor agenţiilor de turism.

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/finala-europa-league-otopeniul-se-pregateste-pentru-cele-mai-aglomerate-zile-din-istorie-9594006
9594006
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.