Cum se schimbă liderii pe piaţa de turism

Autor: Mirabela Tiron Postat la 26 martie 2012 519 afişări

Săptămâna trecută, o reclamă auzită la radio vorbea despre ofertele Christian Tour, “cel mai mare operator de chartere din România”. Când a devenit Christian Tour lider pe segmentul cel mai vânat de touroperatorii din piaţa de turism şi, mai ales, ce s-a întâmplat cu greii turismului din anii anteriori?

De la doar patru chartere săptămânale spre Grecia în 2008, agenţia de turism Christian Tour a ajuns în plină criză la 20 de curse anul trecut spre mai mult destinaţii din Europa şi a programat 24 de zboruri pentru anul acesta. Care a fost strategia care a adus agenţia lui Cristian Pandel în liga celor mari, alături de Prestige Tours şi Paralela 45?

Cristian Pandel a intrat în afaceri din pasiune pentru excursiile pe munte. Prima experienţă de business a agentului de turism a fost înfiinţarea unui club montan, iar apoi a primei şcoli de ghizi montani, Christian Adventure, simultan cu înfiinţarea unui SRL şi cu obţinerea licenţei de turism tip detailist. Agenţia s-a dezvoltat treptat, dar saltul care l-a propulsat pe montaniardul de puţin peste 30 de ani a fost în 2008, când agenţia a devenit şi touroperator, organizând propriile chartere în special către Grecia, destinaţia preferată a lui Pandel.

În prezent agenţia operează în 18 sedii şi colaborează cu 1.200 de agenţii partenere."Iniţial am început să operăm curse charter doar spre Grecia, iar ulterior am decis să diversificăm portofoliul de oferte. Un alt pas important în ultimii ani de criză a fost încheierea de contracte directe cu hotelierii şi luarea de camere în garanţie". Grecia, Turcia, Bulgaria şi Spania sunt destinaţiile care aduc cei mai mulţi turişti agenţiei Chiristian Tour.

În Grecia agenţia a trimis anul trecut 60.000 de turişti, Bulgaria a fost aleasă de 15.000 de clienţi ai Christian Tour, iar Spania atrage turiştii care au vizitat deja Grecia şi Turcia. "Am ajuns să trimitem anul trecut peste 100.000 de turişti în vacanţă cu avioane închiriate în sistem charter, dar şi cu propria flotă de autocare. Astfel am putut să reducem costurile de transport şi să le oferim turiştilor vacanţe cu un raport calitate-preţ atractiv. În fiecare an numărul de turişti creşte simţitor: în 2010 am avut aproximativ 75.000 de turişti, anul trecut 100.000, iar pentru anul acesta mizăm pe o creştere cu 50% a turiştilor faţă de anul trecut", a declarat Cristian Pandel, proprietarul agenţiei de turism Christian Tour, agenţie care a avut anul trecut un rulaj de 30 de milioane de euro.

Prestige Tours, touroperatorul liderului de pe piaţa agenţiilor de turism, grupul Happy Tour, va opera anul acesta 20 de zboruri charter spre destinaţii din Europa, dar şi o cursă charter spre Israel (Eilat) din 25 aprilie. Zborurile sunt efectuate în parteneriat cu TAROM, cu o aeronavă cu o capacitate de 189 de locuri. Aceasta este prima agenţie locală care introduce în ofertă vacanţe cu zbor charter spre o destinaţie din Israel. Agenţia va opera zboruri charter şi spre destinaţii din Turcia, Grecia, Spania, Cipru şi Dubai. Pe piaţa agenţiilor de turism activează în jur de 2.500 de agenţii, aceasta fiind evaluată la 500 de milioane de euro.

Cel mai profitabil segment din piaţa de turism este turismul corporate, urmat de vacanţele individuale de lux, dar aceste segmente sunt vânate de zeci de agenţii specializate. Dacă în cazul acestora profitul vine din valoarea vânzărilor, în cazul vacanţelor cu charter profitul vine din volum. În ce priveşte oferta mass-market, dominată de touroperatori (cei care construiesc pachete turistice cu zboruri charter şi le vând agenţiilor mai mici, numite revânzători), piaţa de chartere este cel mai vânat segment, pe care se bat de mai mulţi ani în jur de 10 touroperatori.

Mulţi dintre aceştia au pierdut teren şi bani în special în ultimul an, pe fondul scăderii interesului pentru vacanţele în Egipt sau Tunisia (din cauza revoltelor din zonă), iar 2011 a lăsat spaţiu pentru cei care s-au concentrat pe Europa, precum Christian Tour. Iar cifrele acestei pieţe vorbesc despre creştere: "Vânzările pentru vacanţele cu chartere, precum şi numărul turiştilor au ajuns la o creştere în medie cu 30% de la an la an. De asemenea, cererea mare de vacanţe a dus la creşterea numărului de chartere, precum şi a localităţilor de unde operăm aceste chartere, nu numai din Bucureşti, ci şi din Iaşi, Timişoaraşi Cluj".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Christian Tour,
turism,
touroperatori
/analize/turism/cum-se-schimba-liderii-pe-piata-de-turism-9438823
9438823
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.