Nici Geneva, nici Frankfurt. Ce noutati a adus salonul auto de la Barcelona

Autor: Alecu Postat la 18 mai 2011 28 afişări

Nu e la fel de mare si de important precum saloanele auto de la Geneva (martie) sau Frankfurt (septembrie). Dar este colorat, relaxat si concentrat mai mult pe design decat pe tehnologie. Perfect pentru Barcelona.

Pozitionat dupa Salonul Auto de la Geneva si inainte de cel de la Frankfurt, Salonul de la Barcelona profita de golul dintre cele doua mari evenimente din industria auto pentru a atrage o serie de premiere mondiale sau europene. Daca la editia anterioara, din 2009, una dintre principalele premiere a fost Dacia Sandero Stepway, anul acesta reflectoarele s-au concentrat pe Hyundai, care, odata cu noul i40, a lansat si o noua filozofie a marcii - "new thinking, new posibilities", dorind o repozitionare in special in Europa de Vest. Hyundai vizeaza in primul rand cresterea cotei de piata de la 2,8% la peste trei procente si fidelizarea clientilor actuali. In prezent, potrivit lui Allan Rushforth, directorul operational al Hyundai Motor Europe, gradul de fidelitate al clientului Hyundai este de 28%, destul de redus fata de marcile traditionale europene.

In conditiile in care abia s-a incheiat Salonul Auto de la Shanghai, unde Audi a prezentat SUV-ul compact Q3, acum acesta a avut premiera europeana la Barcelona. La fel, Hyundai a prezentat la salonul catalan noul i40 sedan, modelul de clasa medie cu patru usi al constructorului coreean, care va concura in Europa cu noul VW Passat si Ford Mondeo facelift lansate anul trecut, dar si cu Toyota Avensis.In cadrul celei de-a 36-a editii a Salonului de la Barcelona au fost prezentate cele mai noi modele de la 37 de marci diferite si un total de peste 30 de premiere. Printre premierele europene se numara Audi Q3, Hyundai i40 sedan, Hyundai Elantra si noul VW Beetle.

Salonul Auto de la Barcelona este organizat, ca si cele de la Frankfurt sau Paris, din doi in doi ani, ultima editie fiind organizata in 2009. Atunci Dacia a ales acest salon pentru a lansa modelul Sandero Stepway, versiunea "crossover" a modelului de clasa mica al Dacia. Cu toate ca are statut de Salon International, catalanii nu tin cont de asta: toate conferintele de presa sunt realizate direct in limba spaniola de catre importatorii sau reprezentantii marcilor si nu in engleza de managementul european, cum este cazul la Paris, Frankfurt sau Geneva. In conditiile in care 90% din premiere sunt cele pentru piata spaniola, in cadrul evenimentului singurii jurnalisti straini sunt cei veniti impreuna cu marcile care au prezentat premierele europene. Din acest motiv, daca la Geneva standurile cu internet sunt intotdeauna pline, la Barcelona acestea sunt mai tot timpul aproape goale.

Pe de alta parte, in timp ce la Geneva, Paris sau Frankfurt salonul este organizat in locatii specializate, cu un design tipic pentru astfel de evenimente, cel de la Barcelona este pozitionat in "umbra" unui castel si de-a lungul unor fantani arteziene. Cu toate ca nu este nici pe departe la fel de aglomerat precum un salon de rang intai, pozitionarea in centrul capitalei Cataluniei ii confera o atmosfera mai relaxata, axata mai mult pe design decat pe agitatia premierelor internationale.

In standul Dacia de la Barcelona au fost prezentate toate modelele din gama europeana, mai putin versiunea sedan a modelului Logan. In prim-plan se afla SUV-ul Duster cu doua modele prezentate, urmat de Sandero, Sandero Stepway si Logan MCV. Daca la Geneva standul Dacia era amplasat langa cel al Opel, Saab sau Mitsubishi in a treia hala principala, la Barcelona standul marcii autohtone este pozitionat chiar la intrare, langa cel al Renault.

Ford, cel de-al doilea constructor din Romania, a prezentat si la Barcelona conceptul noului B-Max, automobil de familie care va fi construit in uzina de la Craiova incepand cu sfarsitul acestui an. Alaturi de B-Max, care a fost prezentat si de aceasta data ca o revolutie a industriei auto, fiind primul model de serie fara un stalp central intre portiere, a fost prezentat noul Focus Electric, model "pe baterii" care va fi importat si in Romania incepand cu anul viitor.

La fel ca si Salonul Auto de la Bologna, cel de la Barcelona nu are un impact direct asupra industriei auto europene, ci unul mai subtil. Cu toate acestea, faptul ca are loc intr-o tara de marimea Spaniei ii confera suficienta putere pentru a atrage premiere de talie internationala, dar poate fi si un pretext pentru participanti de a face o plimbare pe Rambla la sfarsit de primavara.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
salon,
auto,
Geneva,
tarnsporturi
/analize/transporturi/nici-geneva-nici-frankfurt-ce-noutati-a-adus-salonul-auto-de-la-barcelona-8265759
8265759
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.