Drive test X-Class: un pick-up cu accente premium

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 24 ianuarie 2019 203 afişări

Prima reacţie pe care am avut-o când am auzit de X-Class nu a fost una prea bună, aceeaşi de altfel pe care am avut-o şi la auzul veştii că Lamborghini vrea să atace piaţa SUV-urilor cu Urus. Deşi cred că cei doi producători ar fi putut trăi liniştiţi fără modelele amintite mai sus, atât X-Class cât şi Urus par să dovedească apetitul clienţilor pentru nou.

Drive test X-Class: un pick-up cu accente premium
Drive test X-Class: un pick-up cu accente premium

X-Class e propunerea Mercedes-Benz pentru segmentul de comerciale uşoare de tip pick-up, segment dominat în mod uzual de Ford sau Toyota. Astfel, prin modelele X, Mercedes-Benz intră în competiţie directă cu Toyota Hilux, Volkswagen Amarok şi Nissan Navara; de altfel, X-Class preia de la Navara motorul dezvoltat de Renault.

X-Class nu a fost dezvoltată special pentru pieţele europene, unde Mercedes-Benz domină deja segmentul de lux, ci mai degrabă pentru pieţe din Asia sau America de Nord. Cu toate acestea, reprezentanţii producătorului se aşteaptă să înregistreze vânzări semnificative şi pe unele pieţe dezvoltate, în special Germania.

Pentru teste, cei de la Mercedes-Benz au propus un traseu alpin, în Austria, la o altitudine de peste 2.000 de metri. Conducând maşina pe un drum acoperit de zăpadă, realizezi destul de repede cât de importantă e tracţiunea integrală, mai ales în virajele strâmte. Am abordat traseul schimbând manual vitezele, iar asta a oferit ceva mai multă siguranţă.

În ceea ce priveşte condusul în condiţii bune – fără zăpadă sau gheaţă – maşina se comportă aproape la fel de bine ca modelele din Clasa C sau Clasa E. Nu sunt un fan al pick-up-urilor, şi am conştientizat în permanenţă că mă aflu într-unul; sigur, cei care cumpără un pick-up o fac cu un scop, iar pentru ei, X-Class e o variantă superioară celorlalte modele de piaţă.

Segmentul de traseu off-road pe care am testat maşina a scos la iveală şi importanţa tracţiunii integrale: X-Class urcă fără probleme pe drumuri de munte (forestiere, mai exacte) cu un grad mare de înclinare. De altfel, producătorul german notează că X-Class poate urca pante de până la 30 de grade, se poate înclina lateral până la 50 de grade şi poate trece prin apă adâncă de 60 de centimetri. Garda e suficient de ridicată încât să nu fii nevoit să ocoleşti fiecare piatră, dar cred că ar fi mai fi fost loc de 3-5 centimetri fără a afecta semnificativ centrul de greutate.

X-Class este disponibilă cu două sisteme de tracţiune integrală, una nepermanentă pentru versiunile cu 4 cilindri şi permanentă pentru V6. Sistemul 4×4 nepermanent este preluat de la Navara şi poate comuta din 4×2 în 4×4. Şi lista de echipemente variază în funcţie de varianta aleasă: Pure, Progressive sau Power.

Printre dotările Clasei X trebuie menţionate touchpadul multifuncţional, sistemul Comand Online, controlul vocal Linguatronic sau conectivitatea online prin smartphone. Maşina vine dotată şi cu sisteme de asistenţă şi o gamă destul de mare de sisteme de siguranţă.

În ceea ce priveşte aspectul, designerii de la Mercedes-Benz au făcut o treabă bună: interiorul e premium, aşa cum era de aşteptat, iar liniile exterioare au elemente bine aliniate ideii de maşină de lux. Un element de design care trădează dimensiunile maşinii este bara frontală, extrem de lată. Sarcina utilă este mai mare de o tonă, iar sarcina de remorcare poate ajunge până la 3,5 tone.

X-Class vine în următoarele vari­ante: X220d cu motor diesel de 3 litri care dezvoltă 161 de cai-putere, cu o cutie manuală în 6 trepte; X250d, motor diesel de 3 litri şi 188 cai-putere, care poate fi comandată cu o cutie manuală în 6 trepte sau o cutie automată în 7 trepte; X350d, cea mai puternică variantă diesel, dotată cu un motor de 3 litri V6 ce dezvoltă 255 de cai-putere şi o cutie manuală în 7 trepte; X200, variantă pe benzină care dezvoltă 164 de cai-putere şi vine cu o cutie manuală în 6 trepte. În România, modelele Clasei X pot fi comandate la un preţ ce pleacă de la aproximativ 35.000 de euro şi care poate ajunge la peste 45.000 de euro.

În concluzie, X-Class e un concurent important pentru producătorii care au deja o istorie îndelungată pe segmentul pick-up. Nu cred că e o maşină care o să aibă prea mult succes în România, pentru că nu este o maşină pe care să o foloseşti mare parte a timpului în oraş, dar nu ar fi prima oară când gusturile excentrice ale Românilor contrazic ideile mele.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

ZF.ro
Cum poţi să-ţi creşti semnificativ banii pe care îi câştigi dintr-o singură mişcare. ”Este un pas esenţial”, dar mulţi nu fac asta Cum poţi să-ţi creşti semnificativ banii pe care îi câştigi dintr-o singură mişcare. ”Este un pas esenţial”, dar mulţi nu fac asta
BOMBĂ a EXPLODAT pe piaţa imobiliară din Bucureşti! Adriean Videanu schimbă RADICAL unul dintre cele mai aglomerate cartiere din Bucureşti: Construieşte nouă zgârie-nori de până 35 de etaje
ProMotor.ro
Data viitoare când te urci în maşina, verifică cu atenţie geamurile şi parbrizul. Te poate costa 2.000 de lei! Data viitoare când te urci în maşina, verifică cu atenţie geamurile şi parbrizul. Te poate costa 2.000 de lei!
VIDEO - Întâmplare incredibilă pe Autostrada Transilvaniei. Şoferilor nu le-a venit să creadă CE VENEA DIN FAŢĂ ÎNSPRE EI!
Cauţi piese ieftine pentru maşină? NICIODATĂ SĂ NU LE CUMPERI PE ASTEA!
Descopera.ro
Un INVESTIGATOR al Pentagonului a descoperit ceva cu totul neaşteptat într-un OZN care a ajuns în atmosfera Pământului Un INVESTIGATOR al Pentagonului a descoperit ceva cu totul neaşteptat într-un OZN care a ajuns în atmosfera Pământului
Urme EXTRATERESTRE descoperite recent de o echipă de savanţi provoacă o controversă URIAŞĂ. ''Cum pot să SUPRAVIEŢUIASCĂ pe Terra?'' - VIDEO
Cum a DEPINS încoronarea unui mare rege de Nicolae Ceauşescu. „Este megaloman şi complet NEBUN, dar am mare nevoie de el”. ADEVĂRUL istoric puţin ştiut
Go4it.ro
Omul care a salvat acum 34 de ani omenirea de la posibila DISPARIŢIE a murit. Povestea puţin cunoscută a unui adevărat erou şi a unei erori de computer care putea aduce Apocalipsa Omul care a salvat acum 34 de ani omenirea de la posibila DISPARIŢIE a murit. Povestea puţin cunoscută a unui adevărat erou şi a unei erori de computer care putea aduce Apocalipsa
Prima ţară din lume care renunţă oficial la „SMARTPHONE”. Vei râde când vei afla cu ce doreşte să îl înlocuiască!
Facebook îşi va emite propria MONEDĂ. În curând ne vom putea plăti facturile direct de pe Facebook
Csid.ro
Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni
Cât de stropite sunt roşiile româneşti din pieţe?
Dr. Mihaela Bilic: cum slăbeşti simplu şi ieftin 30 de kilograme VIDEO MARIUS TUCĂ SHOW

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.