Ce fac dealerii auto cand clientii nu mai au bani

Postat la 05 iulie 2010 57 afişări

Cand putinii clienti care vor sa isi schimbe flotele au conturile tot mai goale, dealerii incearca sa-i invete sa aiba soferi grijulii: sa conduca eficient si cu mare atentie. Adica, sa faca reduceri de costuri.

"Cand cumperi un vehicul comercial, il conduci ca sa faci bani, nu ca sa-ti plimbi sotia", glumeste Hubertus Troska, seful diviziei de camioane a Mercedes-Benz intr-o discutie cu BUSINESS Magazin. Oficialul german afirma ca e tot mai important pentru producatorii auto sa le arate clientilor ca pot face mai multi bani prin utilizarea masinilor, pentru ca in astfel de vremuri, conteaza tot mai mult elemente precum lipsa problemelor tehnice si consumul redus, astfel incat nu doar pretul de achizitie al unei masini sa fie mic, ci si intretinerea ulterioara. "Sunt aspecte care ii demonstreaza clientului cat de important e raportul calitate-pret".

Iar cu principalul client pentru camioane sunt firmele de transport si distributie, a caror activitate se desfasoara tot mai mult in interiorul oraselor, era de asteptat ca si producatorii de masini sa isi schimbe strategia de comunicare. "Distributia asigura practic nevoile consumatorilor din aglomerari urbane, adica veriga finala a lantului. Etapa e numita <ultimul kilometru>", potrivit Sylviei Diederichsmeier, Head of Future Markerts al Daimler AG.

Dincolo de competitivitatea masinii si fiabilitate, circulatia din marile orase va pune din ce in ce mai mult probleme si la nivelul sigurantei vehiculului, pentru ca viitorul va aduce opriri si porniri repetate, tot mai multa aglomeratie si schimbari de benzi sau reactii neasteptate ale participantilor la trafic.

Tocmai rezolvarea probleme ar trebui sa aduca viitoarele cresteri pentru greu-incercata industrie auto, prin introducerea, asa cum spune Hubert Troska, a unor sisteme de economisire a combustibilului de tip Stop&Go: "in aceste conditii, calitatea vietii in orase va creste, iar transportul rutier va sta la baza acestei cresteri".

Masurile inovative ale producatorilor de masini pentru a (re)intra in atentia clientilor altfel decat prin vanzari directe vin in contextul in care, la nivelul anului 2009, numarul de inmatriculari de vechicule comerciale noi a scazut cu aproape o treime la nivel european, comparativ cu anul 2008.

In total, circa 1,7 milioane de unitati au fost vandute pe durata anului precedent. Vanzarile par ca s-au stabilizat in primele cinci luni ale acestui an la valori apropiate de cele de anul trecut, cahir daca aceasta inseamna cu aproape 40% mai putin decat in anul 2008. Nu aceeasi este situatia si in Romania, unde primele cinci luni ale anului au adus cadere a inmatricularilor de camioane la mai putin de jumatate fata de anul trecut. Iar cum anul 2009 adusese la randul sau inmatriculari la mai putin de jumatate fata de 2008, inseamna ca inovatiile pe care le aduc producatorii de camioane pot insemna pentru dealerii romani diferenta dintre faliment sau supravietuire.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
camioane,
Mercedez Benz
/analize/transporturi/ce-fac-dealerii-auto-cand-clientii-nu-mai-au-bani-6480423
6480423
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.