Cum vede Tiriac Jr. dezvoltarea imperiului

Postat la 20 aprilie 2010 236 afişări

La 33 de ani si aproape 4 ani de cand s-a alaturat oficial echipei de conducere a Tiriac Holdings, Ion Alexandru Tiriac, mostenitorul lui Ion Tiriac, si reprezentantul acestuia in consiliile de conducere si administratie, pariaza in continuare pe extindere, care o va incepe odata cu revenirea economiei. Dupa ce s-a retras din businessul Mercedes-Benz Romania nu va mai urma niciun exit deoarece „nimic nu este de vanzare. Daca am putea cumpara ar fi perfect”.

Din biroul sau, amplasat la parterul cladirii de birouri unde isi are sediul Tiriac Holdings, din nordul Capitalei, Ion Alexandru Tiriac pune la cale noile planuri de dezvoltare ale Holdingului, pe toate segmentele acestuia - imobiliar, auto si financiar.

Imbracat "business", serios, cu familie si planuri mari, Tiriac Jr, cunoscut in urma cu 4-5 ani pentru apartiile in publicatiile mondene, acum doreste ca dupa 2011 sa readuca in prim-plan cuvantul "crestere" in cadrul companiei. Noi proiecte imobiliare dupa 2011-2012, noi centre auto si o posibila alianta in ceea ce priveste Tiriac Leasing reprezinta lista de prioritati a fiului fostului tenismen.

Cifra de afaceri a businessului Tiriac a fost in 2009 cu aproximativ 30-40% mai mica decat in anul anterior, recunoaste Ion Alexandru Tiriac, fericit sa se poate lauda cu faptul ca a reusit o crestere a segmentului de piata.

"In momentul de fata am reusit sa avem o scadere mai mica decat piata si totusi sa scriem in "negru", adica anul trecut n-am pierdut sau castigat bani, am fost pe zero, cel mult am realizat la cateva companii un profit de cateva sute de mii sau 1 milion de euro si am castigat si cota de piata", a spus mostenitorul imperiului Tiriac. De obicei in business exista un echilibru. Ori castigi bani si pierzi cota de piata, ori pierzi bani si castigi cota de piata. Spre exemplu, pe piata auto in 2009 cele mai mici scaderi le-au inregistrat dealerii si importatorii care au scazut cel mai mult preturile, dar care astfel si-au si redus semnificativ profitul.

In 2011 Ion Alexandru Tiriac spera la o revenire pe plus a businessului, cu o crestere de 5-6%. "Niciodata nu vom mai vedea cresteri de 30-40% pe an cum erau in trecut. S-au dus. Gata. In plus, nici nu este sanatos sa ai cresteri atat de mari. Cum este posibil ca din 2002 pana in 2007 cu o medie de 40% pe an? Ce s-a intamplat atat de extraordinar la noi in tara ca sa ne permita asa ceva?" se intreaba retoric Tiriac Jr.

Anul trecut, din totalul businessului Tiriac Holdings, de aproximativ 1,4 mld. Euro, 600-700 mil. euro l-a reprezentat segmentul auto, reprezentat de cei patru importatori, Romcar (Ford), Hyundai Auto Romania, M Car Trading (Mitsubishi) si Premium Auto (Jaguar si Land Rover), alaturi de cele 65 de centre auto care formeaza reteaua TiriacAuto, divizia de de retail auto a holdingului, care comercializeaza 11 marci auto.

Vanzarea pachetului de la Mercedes-Benz era pregatita de ceva vreme, potrivit lui Alexandru Ion Tiriac, in contexul in care de la 1 ianuarie 2007 Tiriac a pierdut importurile Mercedes-Benz catre nou-infiintata DaimlerChrysler Romania, dar din care detinea 49%, controlul asupra companiei fiind detinut de la acest punct inainte de nemti. "Este adevarat ca termenul ar fi trebuit sa fie mai lung, dar neavand acolo controlul operational am hotarat sa ne concentram pe ce avem noi. {i vanzarea Mercedes-Benz a fost buna pentru ambele parti in sensul ca ei aveau o politica total diferita fata de a noastra legata de cum trebuie sa mearga in viitor si atunci noi i-am lasat sa-si faca treaba", a spus Tiriac oarecum resemnat. In acest caz Tiriac Holdings a pierdut controlul asupra importurilor Mercedes-Benz Romania, iar de la 1 august il va pierde si pe cel al Ford, Compania Nationala de Vanzari a Ford Romania urmand sa preia operatiunile de la Romcar. Chiar si asa, nu se poate discuta de un "divort" intre Tiriac si Ford sau Mercedes deoarece in continuare TiriacAuto reprezinta cea mai importanta retea de dealeri. Poate si de aceea, Ingvar Sviggum, vicepresedintele Ford pe vanzari a subliniat la Geneva intr-un interviu acordat ZF ca in continuare Ion Tiriac va ramane un partener strategic pentru Ford, iar colaborarea cu Tiriac Holdings este una importanta pentru Ford.

"Nici businessul Ford si nici cel Mercedes-Benz nu se pierde. Tiriac Holdings detine peste 50% din reteaua Mercedes-Benz si peste 40% din reteaua Ford. {i suntem primii la amandoua. Nu se poate spune ca exista cineva care sa detina mai mult din retea. Asadar in aceste conditii nu iesi dintr-un business. Iesi doar in ceea ce priveste importurile, sau reprezinti un filtru intre producator si client. {i tot trebuie sa "jonglezi" si cu unul si cu altul", spune Tiriac Jr. subliniind ca in continuare pe lista prioritatilor este dezvoltarea retelelor de dealeri.

In acest sens pe lista sunt deschiderea a trei noi centre deja construite, doua dintre acestea fiind in Piatra Neamt si Buzau si care cel mai probabil vor fi deschise dupa 2011, odata ce piata auto va depasi un nivel de 115.000 de autoturisme. Chiar si asa, TiriacAuto a deschis in primul trimestru al acestui an un nou centru la Cluj pentru Ford si Hyundai, in urma unei investitii de peste 5 milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/servicii-financiare/cum-vede-tiriac-jr-dezvoltarea-imperiului-5971412
5971412
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta Faţa nevăzută a tehnologiei: Ce se întâmplă de fiecare dată când cumperi un produs cu cardul. Nu aţi ştiut niciodată asta
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.