Vânătorul virtual de creiere

Autor: Ioana Nita Postat la 09 decembrie 2020 205 afişări

Poate citi şi 100 de CV-uri fără să se plictisească, nu descalifică un CV după cum arată şi nu se opreşte până nu îşi îndeplineşte misiunea de a găsi cei mai potriviţi noi colegi pentru echipa unei companii. Este un asistent virtual pentru programare şi se numeşte FiveKeep, acesta fiind lansat oficial acum două săptămâni de către compania Vendax din Braşov în urma unei investiţii totale de circa 250.000 de euro.

FiveKeep este un recrutor, un asistent de recrutare care face primele etape ale procesului de angajare, adică ia toate CV-urile pe care le ai în inbox, pe e-mail sau prin alte canale, pentru un loc de muncă vacant. FiveKeep le analizează, le sortează şi le pune pe categorii astfel încât să scoată în faţă doar acei candidaţi care se potrivesc cu acel loc de muncă”, a explicat Mihai Rizan, CEO-ul Vendax şi fondatorul FiveKeep, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că, de cele mai multe ori, la anunţurile de recrutare aplică mulţi oameni care nu au nicio legătură cu meseria în sine şi atunci fiecare recrutor consumă foarte multe ore dând la o parte aceste CV-uri.

„Aceasta este una dintre etapele pe care le facem noi, iar în a doua etapă, pentru a scurta timpul de recrutare şi a ajuta în decizie noi prin platforma determinăm care este profilul motivaţional-funcţional al fiecărui candidat pentru că în platformă sunt o serie de teste pe care candidaţii trebuie să le parcurgă.“

Practic, companiile setează întâi în platformă descrierea jobului şi criteriile urmărite pentru candidaţi, iar apoi FiveKeep selectează doar CV-urile relevante. Apoi, platforma trimite e-mail la adresele de e-mail selectate în care candidaţii găsesc un link către FiveKeep unde îşi pot înregistra profilul şi pot face testul în urmă căruia se generează profilul lor şi compatibilitatea cu locul de muncă vacant. Apoi companiile pot selecta candidaţii cu cel mai mare procent de compatibilitate pentru a trece la următoarea etapă a procesului de recrutare: interviul.

Modelul de business al FiveKeep se bazează pe plata unor credite pe care companiile le folosesc atunci când aleg să intervieveze un candidat selectat prin intermediul platformei FiveKeep. Costul unui credit este de 20 de euro în prezent, iar valabilitatea este nelimitată pentru moment.

„Fiecare companie are un anumit număr de credite în funcţie de fluctuaţia de personal sau de numărul de angajări pe care îl fac. Aceste credite se consumă doar în momentul în care angajatorul accesează profilul candidatului. Fiecare companie cred că va chema circa 2-3 candidaţi, deci costurile ar fi de 40-60 euro per post vacant“, a precizat fondatorul FiveKeep. El a pus bazele proiectului FiveKeep în urmă cu circa cinci ani, însă ideea i-a venit cu mult timp înainte, compania sa Vendax fiind specializată în furnizarea de servicii de recrutare.

„În 2010 ne-am gândit pentru prima dată la ceva de genul acesta, practic noi începusem să facem recurtare pe plan local, recrutare clasică, vroiam să devenim companii furnizoare de servicii de recrutare pentru Braşov şi în procesele de recrutare am găsit tot felul de aspecte care puteau fi îmbunătăţite. Am început să le îmbunătăţim noi în interior ca şi procese şi proceduri de lucru, după care ne-am dat seama că acestea pot fi externalizate şi oferite altor companii. Aşa, încet, încet proiectul FiveKeep a prins formă, contur, conţinut şi într-un final a ieşit pe piaţă.“

Investiţia iniţială în proiectul FiveKeep se situează la 250.000 de euro, din care 100.000 de euro au provenit din fonduri europene, iar restul din fonduri proprii. În primul an de la lansarea asistentului virtual pentru recrutare, compania Vendax vrea să atragă peste 5.000 de clienţi.

„Ne-am dori ca până la finalul anului viitor să avem circa 5.000-6.000 de clienţi pentru asistentul virtual, însă noi  vrem ca până la mijlocul anului, începutul verii, să confirmăm că produsul este ceea ce trebuie. Vom lucra foarte mult pe feedbackul clienţilor şi vom ajusta acolo unde clienţii cred că este nevoie de modificări“, a precizat Mihai Rizan. El a adăugat că după ce atinge ţinta propusă pentru 2021, va începe să plănuiască şi extinderea şi lansarea soluţiei pe pieţele din străinătate.

„Din punct de vedere funcţional, cred că ne-ar fi foarte uşor să externalizăm produsul pe pieţele vorbitoare de limbă engleză pentru că oricum site-ul este deja jumătate tradus în limba engleză. Ne-ar fi mai uşor să mergem astfel către SUA şi Marea Britanie în special pentru că acestea sunt pieţe foarte mari în care se recrutează foarte mult.“

1. FiveKeep.com

Proiect: FiveKeep.com

Ce face? Dezvoltă un asistent virtual care ajută firmele în procesul de selecţie şi filtrare a candidaţilor pentru posturile vacante din organizaţie.

Investiţie iniţială: 150.000 euro  

Finanţare atrasă: 100.000 euro

Invitat: Mihai Rizan, fondator FiveKeep.com


2. Mingle

Proiect: Mingle

Ce face? Platformă pentru automatizarea proceselor de recrutare

Investiţii:

30.000 euro  

Invitaţi: Cătălina Dobre şi Bogdan Dudău, cofondatori Mingle


3. BAAM

Proiect: BAAM

Ce face? Platformă de tip marketplace pentru domeniul imobiliar

Investiţie iniţială totală: 70.000 euro

Cea mai recentă finanţare atrasă: 200.000 euro

Necesar actual de finanţare: minim 300.000 euro

Evaluare proiect:

1,4 mil. euro

Invitat: Charis Stengos, fondator BAAM



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

Urmăreşte de luni până vineri  emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19,00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.