Răzvan Botezatu, Director of Operations, Nordis Group

Postat la 12 septembrie 2022 79 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Atunci când te gândeşti la domeniul imobiliarelor îţi vine în minte imaginea agentului cu agenda lui neagră plină de informaţii şi cataloagele cu prezentări şi oferte. Deşi încă mai folosim agenda pentru a nota informaţii, acele vremuri au apus. Tehnologia este esenţială şi în domeniul imobiliar, atât pentru a înţelege nevoile clienţilor şi a targeta campaniile de marketing, cât şi pentru achiziţia unei proprietăţi, pentru a rămâne în contact cu clienţii, pentru a le furniza informaţii şi pentru a presta o gamă mare de servicii – de la rezervarea unui şezlong pe plajă, la comandarea serviciilor tip room service şi concierge şi multe altele.

Cred că va exista o schimbare majoră pe piaţa imobiliară din punctul de vedere al utilizării tehnologiei – de la digitalizarea procesului de cumpărare sau vânzare, la cunoaşterea şi înţelegerea cât mai profundă a ceea ce au nevoie clienţii în ceea ce priveşte tehnologia din locuinţe şi cea de la baza serviciilor pe care le folosesc. În acelaşi timp, sunt convins că oamenii vor continua să aibă nevoie de sprijin şi îndrumare din partea consultanţilor de vânzări pentru a-i ajuta să navigheze în călătoria lor către proprietatea visată.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Venind la Nordis din industria IT am fost surprins să găsesc o preocupare a companiei nu numai pentru a fi liderul de piaţă în ceea ce priveşte apartamentele de vacanţă de 5 stele, cât şi pentru a construi o echipă competentă de vânzări şi de marketing, care se bazează pe ultimele tehnologii de analiză de date, predicţia comportamentului potenţialilor clienţi, realizarea de campanii de marketing inteligente în mediul online, targetare inteligentă şi analiză complexă. În timp ce unele sectoare pot trece cu uşurinţă la modul de lucru la distanţă, pentru imobiliare provocarea rămâne în a balansa interacţiunea virtuală cu proprietăţile pe care le oferim, cu nevoia clienţilor de a vedea spaţiul fizic şi să interacţioneze cu agenţii noştri înainte să încheie o tranzacţie.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Viziunea Nordis este de a reinventa modul de a locui şi investi într-un apartament premium. Pentru a susţine această viziune, folosim tehnologia pentru a oferi clienţilor Nordis o experienţă memorabilă în toate interacţiunile avute, începând cu promovarea proiectelor noastre în mediul online, semnarea documentelor de vânzare şi procesarea lor internă, facturarea, sprijinul oferit pentru orice întrebare şi solicitare, informarea şi comunicarea de noutăţi şi oferte, precum şi alte servicii şi procese mai uşoare şi fluide pe care le vom lansa în viitor pentru comunitatea proprietarilor Nordis – evidenţa contractelor şi a plăţilor, încărcarea documentelor pentru predarea proprietăţilor, efectuarea rezervărilor de facilităţi şi obţinerea de reduceri speciale la servicii, printre altele. Tot ceea ce facem influenţează percepţia clienţilor noştri şi decizia lor de a reveni sau nu. Peste 40% dintre clienţii noştri sunt recurenţi, ceea ce demonstrează că o experienţă excelentă pentru aceştia este cheia succesului Nordis.


Experienţă: Are o experienţă de peste 20 de ani în vânzări şi peste 10 ani de leadership într-o carieră atât în IT, cât şi în FMCG. El a deţinut diverse poziţii de la vânzări entry level până la cele de leadership regional în trei companii multinaţionale de top, lideri mondiali în domeniile lor de activitate.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: În calitate de Director of Operations, este implicat în toate activităţile Nordis Group şi contribuie direct la crearea strategiei operaţionale pe termen mediu şi lung, planificare, control, îmbunătăţirea sistemelor şi proceselor de management şi implementarea unor „best practices” în domeniu.


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Nordis investeşte permanent în cele mai recente tendinţe tehnologice pentru a ridica experienţa clienţilor şi a angajaţilor la cele mai înalte standarde. În 2021 am investit timp, efort şi resurse materiale în automatizări interne, între departamente şi în sisteme informatice – automatizarea activităţilor de promovare online, prospectare de piaţă şi managementul relaţiilor cu clienţii.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Ne dorim să folosim tehnologii avansate de inteligenţă artificială (AI) şi învăţare autonomă (machine learning) pentru a ne putea cunoaşte şi servi şi mai bine clienţii şi a crea un mod de lucru integrat şi sigur, care să menţină angajaţii Nordis conectaţi şi clienţii implicaţi.

Referitor la tehnologiile pe care clienţii le caută şi le apreciază atunci când cumpără o proprietate Nordis, ne concentrăm pe case inteligente cu dispozitive IoT, precum şi pe controlul accesului în imobil fără atingere.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Principala provocare pe care o avem provine tocmai din poziţia noastră de inovator în real estate şi de lider de piaţă – din faptul că avem cerinţe care sunt greu de îndeplinit de aplicaţiile standard în industrie la acest moment, prezente pe piaţa din România.

Am decis să atragem talente din exterior şi să creăm propriul department de Customer Experience, din care face parte şi echipa de Sisteme de Business, cu specialişti cu experienţă în inteligenţa artificială şi analiză, precum şi integrarea de sisteme informatice şi folosirea de tehnologii de tip cloud. Colaborăm cu cei mai buni experţi din diferite segmente de servicii IT care să ne ajute în accelerarea implementării sistemelor, iniţiativelor şi serviciilor pe care le pregătim.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.