Piaţa Romană, un business de 60 de milioane de euro

Autor: Roşca Postat la 04 aprilie 2012 324 afişări

Piaţa Romană reprezintă pentru proprietarii de restaurante, hoteluri şi magazine de haine un business de 60-70 de milioane de euro anual. Spre deosebire de Calea Victoriei, care s-a specializat ca stradă de modă de lux, şi spre deosebire de Calea Moşilor, populată în principal cu farmacii şi sucursale de bănci, Piaţa Romană ar putea fi descrisă ca “unitate în diversitate”.

Piaţa Romană, un business de 60 de milioane de euro

Cel mai important jucător din zona care începe cu restaurantul McDonald's şi magazinul Miniprix, continuă până la ASE şi la hotelul Duke pentru a merge apoi până la cafenelele de pe Dorobanţi şi la barurile din piaţa Lahovari, este Academia de Studii Economice din Bucureşti.

ASE-ul are o vechime de 98 de ani, un buget de 35 de milioane de euro pe an şi şcolarizează 26.000 de studenţi. Academia are 900 de profesori şi aproape 650 de angajaţi în departamentul administrativ.

Cea mai cunoscută universitate de economie din ţară strânge anual milioane de euro din taxe de şcolarizare în principal, dar şi din alte taxe percepute studenţilor în mod secundar, de la bugetul de stat şi din fonduri europene. Deosebirea dintre ASE şi o companie oarecare este aceea că prima primeşte de la stat mai mulţi bani decât dă şi nu generează profit. Banii încasaţi sunt folosiţi pentru achitarea salariilor, pentru lucrări de întreţinere a clădirilor, pentru achiziţii şi pentru proiecte organizate în cadrul instituţiei.

Academia de Studii Economice din Capitală este de asemenea un generator de business pentru cafenelele, restaurantele şi magazinele din zonă. Indiferent că vorbim de primele ore ale dimineţii, de prânz sau de ultimele ore din seară, restaurantele şi cafenelele din piaţa Romană sunt populate cu studenţi. "Toată studenţia m-am hrănit cu sandviş-uri şi Cola. Asta era masa mea de dimineaţă, când mergeam la facultate la ASE. Uneori asta era şi masa mea de prânz", povesteşte un fost student. El îşi aminteşte de zilele când, înainte de a intra într-una din clădirile Academiei, se oprea pentru a-şi cumpăra masa la unul dintre localurile din zonă.

Oferta era şi este variată. Pe o rază de doar câţiva zeci de metri stau aliniate, practic unul lângă altul, restaurantele celor trei mari nume din fast-food: McDonald's, KFC şi BurgerKing. La "o aruncătură de băţ" este şi Pizza Hut.

Pentru cele patru, piaţa Romană reprezintă un business de 7-8 milioane de euro anual. Deşi proprietarii ţin secrete datele despre vânzările fiecărui restaurant în parte, potrivit unor surse din piaţă restaurantul McDonald's din Romană are venituri anuale de circa trei milioane de euro anual. Cu aceste vânzări el intră în top, alături de unităţile de la Dristor şi Unirii. Nu departe se găsesc rivalii de la KFC, cu 2,2 milioane de euro anual, potrivit aceloraşi surse.

Acestor restaurante li se adaugă însă şi cele peste zece cafenele, care reuşesc să strângă anual venituri de câteva sute de mii de euro fiecare. Cele mai noi în zonă sunt librăria Bastiliei, care are la etaj o cafenea, şi cafeneaua Nescafé Milano Café.

Compania elveţiană Nestlé, cel mai mare jucător de pe piaţa cafelei instant, cu Nescafé, s-a asociat cu unul dintre acţionarii importatorului brandului Lacoste în România pentru a deschide mai multe cafenele în Capitală. Iar prima "oprire" a fost în piaţa Romană, lângă restaurantul Burger King, în locul fostului restaurant Everest, anul trecut.

Cafeneaua, care se întinde pe 100 de metri pătraţi şi pe două niveluri, a avut nevoie de o investiţie de 200.000 de euro. Veniturile, în primul an de funcţionare, urmau să se ridice la 350-400.000 de euro, în condiţiile în care unul dintre parteneri spunea, la momentul deschiderii, că se aşteaptă ca noua locaţie din centrul Bucureştiului să aibă circa 500 de clienţi pe zi, iar bonul mediu să se situeze în jurul valorii de 10 lei (circa 2,3 euro).

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
analiza,
piata romana,
comert,
spatii,
imobiliare,
evaluare
/analize/imobiliare/piata-romana-un-business-de-60-de-milioane-de-euro-9456513
9456513
comments powered by Disqus
Nu au un program fix, nu au angajaţi, dar au multă libertate. În ce domenii activează şi cât câştigă freelancerii din România Nu au un program fix, nu au angajaţi, dar au multă libertate. În ce domenii activează şi cât câştigă freelancerii din România

Spre deosebire de corporatiştii parcă traşi la indigo pe care îi întâlneşti la vremea prânzului în preajma mallului Promenada, îmbrăcaţi smart casual şi cu badge-ul atârnat negreşit la gât, freelancerii alcătuiesc un altfel de peisaj. Pe cât de diferite sunt domeniile în care lucrează, pe atât de diferite sunt şi poveştile, ţinutele, agendele şi pasiunile celor ce au ales să „agaţe în cui” legitimaţia de birou pentru a se dedica full time hobbyurilor transformate în meserie.

vezi continuarea
ZF.ro
ALERTĂ alimentară la KFC. Ce au putut găsi inspectorii ANPC ALERTĂ alimentară la KFC. Ce au putut găsi inspectorii ANPC
Avertisment apocaliptic: În numai câţiva ani, România va rămâne PUSTIE.
ProMotor.ro
Un şofer amendat pentru că vorbea la telefon a dat O REPLICĂ GENIALĂ Un şofer amendat pentru că vorbea la telefon a dat O REPLICĂ GENIALĂ
Marian Godină a descoperit cine îi murdăreşte maşina: „Azi am prins autorul” - FOTO
Cât de ecologice sunt de fapt maşinile electrice? Latura ascunsă a electromobilităţii
Descopera.ro
VREMEA din România se va schimba DRAMATIC. „Fenomenele EXTREME vor lovi din plin” VREMEA din România se va schimba DRAMATIC. „Fenomenele EXTREME vor lovi din plin”
Cel mai SCANDALOS experiment din ISTORIE făcut pe oameni. ''Am mers prea departe'' - IMAGINI VIDEO +18
Descoperire URIAŞĂ despre unul dintre cei mai mari FARAONI ai Egiptului Antic
Go4it.ro
DEZGUSTĂTOR! Cercetătorii britanici au creat husa de telefon care imită pielea umană DEZGUSTĂTOR! Cercetătorii britanici au creat husa de telefon care imită pielea umană
Taxiurile zburătoare sunt mai aproape de realitate! Pot decola vertical şi zbura cu 100 km/h
Site-ul care îţi arată cât de bun este semnalul reţelelor mobile din România.
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.