“Mallul dintre cimitire”, resuscitat a cincea oară în şase ani

Autor: Cristina Cuncea Postat la 09 noiembrie 2011 48 afişări

A avut patru proprietari şi tot atâţia administratori, a fost obiectul celei mai mari tranzacţii cu spaţii de retail realizată vreodată în Bucureşti, a reprezentat cel mai mare faliment al unui mall din România şi de câteva zile este “afacerea vieţii” pentru un om de afaceri grec.

City Mall, căci despre el este vorba, sau "Mall-ul dintre cimitire", având în vedere că este flancat de Cimitirul Bellu într-o parte şi de Cimitirul Evreiesc şi cel Evanghelic Luteran, pe cealaltă parte, a fost vândut de către lichidator la sfârşitul săptămânii trecute cu 17,3 milioane de euro.

Cumpărătorul, Ioannis Papalekas, un fost proprietar al centrului comercial, a făcut astfel una dintre cele mai mari afaceri, având în vedere că tot el a vândut clădirea în urmă cu cinci ani, pentru 103,5 milioane de euro, fondului australian APN European Retail Trust. Deşi a avut o existenţă destul de zbuciumată în cei peste şase ani de funcţionare, timp în care patru rânduri de administratori au încercat "să optimizeze mixul de chiriaşi", noul proprietar va încerca şi el să facă un mall profitabil. "Destinaţia centrului comercial urmează a fi stabilită de către noul proprietar, însă cel mai probabil aceasta nu va suferi modificări esenţiale", spun reprezentanţii Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR), administratorul judiciar al centrului comercial.

Decizia este explicabilă, având în vedere că o modificare a destinaţiei centrului comercial ar implica investiţii mult mai mari decât o eventuală repoziţionare. "Pe lângă eforturile financiare importante, schimbarea destinaţiei ar însemna şi un îndelung proces administrativ. Este bine de subliniat faptul că, deşi a fost declarat în faliment, City Mall a continuat să aibă un grad bun de ocupare, de peste 80%, ceea ce a permis funcţionarea în parametrii normali", spune Cristina Dumitrache, asociat, head of Shopping Centres Retail Cushman & Wakefield, companie care a asigurat pentru scurt timp administrarea centrului comercial.

Pentru consultanţii imobiliari, faptul că mall-ul nu a fost închis în urma falimentului este un argument în plus pentru susţinerea deciziei de continuare a activităţii.

Deşi la prima vedere locaţia mai puţin inspirată ar putea fi considerată ca principala cauză a eşecului mall-ului, suferinţa acută a centrului comercial este structura interioară. "Dezavantajul major îl reprezintă layoutul acestui centru comercial, care nu permite amplasarea ancorelor de fashion. Un alt dezavantaj îl reprezintă circulaţiile duble, care creează multe zone fără vizibilitate şi fără acces facil, fapt care a dus la neocuparea spaţiilor respective. Trebuie menţionat însă şi faptul că deschiderea Sun Plaza a creat un real dezavantaj competiţional", a completat Cristina Dumitrache. Noul proprietar va trebui să modifice în primul rând conceptul mall-ului pentru a reuşi să atragă un mix de chiriaşi solid, esenţial pentru creşterea performanţei. "City Mall nu are suprafaţa necesară pentru a încorpora magazine ancoră, care atrag trafic. În măsura în care noul proprietar va reuşi să schimbe conceptul, proiectul poate să funcţioneze", spune Răzvan Sin, şeful departamentului de retail al companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
imobiliare,
city mall,
vanzare,
administrator,
mall
/analize/imobiliare/mallul-dintre-cimitire-resuscitat-a-cincea-oara-in-sase-ani-8954473
8954473
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.