Lupta mallurilor. Cine castiga? AFI Palace, Baneasa Shopping City sau Bucuresti Mall?

Autor: Ioana Mihai Postat la 05 aprilie 2011 1419 afişări

Concurenta a adus o schimbare de situatie in clasamentul centrelor comerciale in 2010 comparativ cu 2009, asa cum reiese din cel mai recent sondaj realizat printre retaileri de Colliers International.

Departamentul de retail al firmei a realizat un sondaj care testeaza performanta a peste 100 de retaileri prezenti atat in centrele din Bucuresti, cat si in cele din tara. Sondajul a fost trimis catre retailerii care opereaza retele cu mai multe unitati comerciale.

Rezultatele arata ca, in 2010, AFI Palace Cotroceni a reusit sa devina cea mai populara destinatie pentru cumparaturi din Bucuresti, prin mixul de chiriasi si oportunitatile de distractie. Urmatoarea pozitie este aprig disputata de Baneasa Shopping City si Bucuresti Mall. Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializati, comerciantii plaseaza cele doua centre foarte aproape unul de celalalt. Desi este un mall relativ nou, Baneasa Shopping City a reusit sa se pozitioneze foarte bine, vizand populatia cu venituri medii spre mari, in timp ce Bucuresti Mall inca beneficiaza de avantajul de a fi primul mall modern din capitala.

Situat pe locul trei, Unirea Shopping Center detine avantajul locatiei si se afla intr-un proces continuu de imbunatatire a mixului de chiriasi. In ciuda competitiei, centrul are o istorie bogata pe piata si o reputatie buna. Dupa Unirea, Plaza Romania este urmatorul centru ca performanta in viziunea retailerilor. Studiul cuprinde operatorii care au magazine deschise in centrele comerciale mentionate mai sus si in special cei care se adreseaza segmentului populatiei cu venituri medii. In 2009, Unirea Shopping Center si Bucuresti Mall au ocupat primul, respectiv al doilea loc, in timp ce Baneasa Shopping City ocupa locul trei, iar Plaza Romania si AFI Palace disputau locurile 4-5.

Comparativ cu 2009, nu a existat o schimbare majora in topul primelor 3 orase din tara din punctul de vedere al performantei inregistrate de magazinele retailerilor. Constanta ramane orasul cu cele mai mari vanzari in centre comerciale (peste 30% din respondenti au indicat Constanta acest oras pe locul 1), urmat indeaproape de Cluj. Timisoara ocupa locul trei, cu toate ca are o istorie indelungata a retail-ului modern (inca din 2005), dar cel mai probabil este afectata de obiceiurile de consum ale populatiei din zona care inca isi face cumparaturile in orasele de granita de pe teritoriul Ungariei.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor, a existat o plaja larga de raspunsuri, de la scaderi la cresteri abrupte. Mai mult de jumatate dintre retailerii participanti la studiu (peste 50% dintre respondenti) au simtit o apreciere a vanzarilor de pana la 30% in timp ce restul au inregistrat fie o stagnare a vanzarilor fie o scadere, insa intr-un procent mai mic decat anul anterior. Aceasta arata ca, in pofida crizei si a dificultatilor din piata, un numar din ce in ce mai mare de retaileri au reusit sa-si optimizeze retelelor si sa creasca performanta magazinelor.

Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucuresti au inregistrat vanzari pe metru patrat in medie cu 25% mai mari decat magazinele din cele mai bune centre comerciale din tara. De remarcat faptul ca diferenta dintre performanta magazinelor din Bucuresti si tara este sensibil mai mica fata de 2009 cand inregistram un ecart al vanzarilor de 40%.

Sondajul fost realizat printre retaileri care opereaza cel putin trei magazine in centre distincte din Bucuresti. Plaja respondentilor a fost astfel restransa, de aceea rezultatele nu trebuie considerate un clasament obiectiv al centrelor comerciale ci mai degraba o evaluare a propriei retele de magazine, din perspectiva retailerilor.

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/lupta-mallurilor-cine-castiga-afi-palace-baneasa-shopping-city-sau-bucuresti-mall-8132288
8132288
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.