Esecul unei agentii imobiliare

Postat la 22 iulie 2008 647 afişări

O retea de 20 de puncte stradale de vanzare, investitii anuntate de doua milioane de euro si multe planuri ambitioase. Cu toate acestea, compania de intermediere imobiliara Contempo si-a inchis portile dupa aproape un an de existenta.

Spatii largi, luminoase, machete, brosuri si angajati gata sa ofere consiliere, nu doar sa vanda un apartament. Astfel era descris in urma cu aproape un an modelul de afaceri pe care Contempo, o companie imobiliara de intermediere imobiliara, dorea sa il foloseasca. Compania se formase prin asocierea dintre spaniolii de la Harmonia si compania autohtona GIS Imobiliare, planurile presupunand extinderea retelei de agentii la 20 de unitati, majoritatea in tara - fata de cele patru deschise initial in Bucuresti, unitati in a caror deschidere s-ar fi investit aproximativ doua milioane de euro.

 

Insa dupa doar sase luni compania a luat decizia de a renunta la toate spatiile inchiriate, incetandu-si practic activitatea. “Nu ne-am inteles cu partenerul nostru din Spania”, spune Rafaela Nebreda, actionar al GIS si al Contempo. Fara a intra in detalii, Nebreda povesteste ca spaniolii de la Harmonia nu au dorit sa investeasca in extinderea retelei de unitati, primele patru unitati fiind inaugurate in principal prin investitiile GIS. “Aveam pregatita a cincea deschidere, tot in Capitala; noi am investit cam un milion de euro”, declara Nebreda.

 

Renuntarea celor de la Harmonia la investitiile in afacerea Contempo vine in contextul in care piata imobiliara din vestul Europei este lovita de efectele crizei financiare din SUA, efecte care au facut ca o serie de dezvoltatori spanioli sa nu mai poata obtine finantare pentru continuarea proiectelor demarate.

 

Oficialii Contempo estimau la inceputul acestui an, prin intermediul managerului general Carmen David, ca volumul tranzactiilor intermediate in 2008 ar urma sa ajunga la 80 de milioane de euro, ceea ce ar fi dus la venituri de cateva milioane de euro pentru Contempo, avand in vedere comisioanele de 3% percepute in general atat vanzatorului, cat si cumparatorului.

 

 In plus, compania ar fi urmat sa foloseasca reteaua de magazine imobiliare stradale si pentru vanzarea apartamentelor din cele trei proiecte rezidentiale pe care Harmonia anuntase ca le va dezvolta pe plan local. Primul proiect, Harmonia Residence, urma sa fie lansat oficial in primavara acestui an, totalizand circa 90 de apartamente in zona de nord a Capitalei. Potrivit informatiilor existente in piata, proiectul se afla intr-o etapa de blocaj ca urmare a faptului ca dezvoltatorul spaniol nu a obtinut finantarea bancara, stadiul actual al proiectului fiind incipient si doar prin aportul partenerului local al Harmonia, care ar fi trebuit sa participe doar cu terenul. In plus, Harmonia anuntase ca va construi alte doua ansambluri rezidentiale in urmatorii trei ani, ambele in Bucuresti, proiecte care ar urma sa insumeze 1.500 de apartamente.

 

Noi informatii despre stadiul proiectelor Harmonia nu au mai aparut dupa declaratiile initiale ale oficialilor celor doua companii, posibila amanare a acestora fiind un alt factor care ar fi putut sa duca la un esec al Contempo, deoarece formarea unui portofoliu de proiecte rezidentiale exclusiv vandute doar printr-un singur agent este un indicativ crucial pentru acest model de afaceri, dupa cum spune si Valentin Ilie, CEO si actionar al Coldwell Banker Affiliates of Romania.

 

“Exista si o vorba in domeniu: trebuie sa impusti un elefant mare, iar noi am reusit asta prin castigarea proiectelor Adama (dezvoltator care a inceput lucrarile la proiecte rezidentiale de cateva mii de apartamente - n. red.)”, spune seful biroului local al Coldwell Banker, singura companie imobiliara cu acelasi model de business aplicat si de Contempo - intermedierea tranzactiilor imobiliare cu locuinte, atat noi, cat si vechi, prin magazine stradale detinute de catre companie.

 

Concentrarea pe segmentul rezidential reprezinta si modelul de baza si pentru alte doua companii imobiliare prezente pe plan local, RE/MAX si Century21, diferenta fiind data de faptul ca ultimele doua si-au extins reteaua de agentii si prin francize.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
agentii,
imobiliare,
Contempo,
faliment,
consiliere
/analize/imobiliare/esecul-unei-agentii-imobiliare-2802974
2802974
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.