Calea Victoriei - povestea unei strazi care nu vrea sa moara

Postat la 22 februarie 2010 177 afişări

Cea mai cunoscuta artera comerciala din tara, Calea Victoriei, trece prin momente dificile: cumparatorii s-au imputinat, luxul pare a nu fi in ton cu cumpatarea specifica recesiunii si numeroase magazine si-au tras obloanele. Dar retailul nu este pe moarte.

Calea Victoriei, numarul 14, colt cu Strada Lipscani. Intersectia a doua din cele mai cunoscute artere, primele mentionate cand vine vorba de existenta unei zone de comert stradal, plina cu magazine ale brandurilor cunoscute la nivel international. Nu si in Bucuresti, si asta deoarece zona este plina de contraste.

"Orice produs la 3,9 lei", aceasta este denumirea cu care este cunoscut magazinul aflat la intersectia dintre cele doua artere. Un melanj de produse, de la icoane, brichete si pixuri la gablonzuri, articole de uz casnic in bucatarie sau imbracaminte, toate isi asteapta cumparatorii, iar una dintre vanzatoare spune ca perioada de criza a prins bine la vanzari. Langa, un alt magazin rupt parca din perioada de dinainte de Revolutie vinde cizme, posete de dama si alte articole de imbracaminte si incaltaminte.

Peste drum, un magazin care tinteste clientii cu venituri medii si ridicate, iar un pic mai sus, pe portiunea din Calea Victoriei unde se afla mai multe hoteluri de patru si cinci stele, putem gasi posete la preturi ce incep la cateva sute de lei sau ceasuri de zeci de mii de euro.

Toate aceste magazine incearca sa supravietuiasca in zona care ar trebui sa fie sinonima cu comertul stradal din Bucuresti. Primele, cele cu produse ieftine, par a o duce insa mai bine.

"Da, Calea Victoriei este mai goala acum comparativ cu perioada de dinainte de criza, din punctul de vedere al numarului de clienti", recunoaste Alexandru Preda, senior broker in cadrul diviziei de retail a Colliers International si unul dintre cei mai experimentati agenti de inchiriere a spatiilor comerciale stradale din Capitala. Goliciunea arterei vine si dupa ce o serie intreaga de magazine s-au inchis, plecand de la cea mai importanta victima a crizei, magazinul Hugo Boss, si pana la magazinele Versace Jeans Couture, Escada sau La Perla.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/calea-victoriei-povestea-unei-strazi-care-nu-vrea-sa-moara-5588152
5588152
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.