0-1 - meciul Bucureşti-provincie la deschideri de malluri

Autor: Cristina Cuncea Postat la 14 iunie 2012 69 afişări

Bucureştiul traversează al doilea an fără nicio deschidere de mall nou. În schimb, oraşele din provincie au punctat doar în ultimele 12 luni cinci centre comerciale importante, respectiv Galleria Arad, Oradea Shopping City, Maritimo Constanţa, Electroputere Craiova şi, cel mai recent, Palas Iaşi.

Părerile privind piaţa centrelor comerciale din Bucureşti sunt împărţite între dezvoltatori şi investitori, în condiţiile în care unii văd încă loc pentru astfel de proiecte pe malul Dâmboviţei, iar alţii spun că s-a ajuns la saturaţie.

"În niciun caz nu aş face un mall în Bucureşti. Este o piaţă saturată, ceea ce trebuia făcut s-a făcut deja", spunea omul de afaceri Iulian Dascălu la lansarea Palas Iaşi, a cincea investiţie imobiliară din România a grupului Iulius, deţinut de el.

Dascălu a investit, în schimb, începând cu anul 2000, peste 500 de milioane de euro în malluri în afara Bucureştiului, respectiv Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava. Palas, cea mai mare investiţie a omului de afaceri ieşean, este un complex multifuncţional care cuprinde, pe lângă o grădină de vară, o parcare de 2.500 de locuri şi spaţii de birouri, precum şi un mall de 54.200 de metri pătraţi. Mallul a fost inaugurat în urmă cu aproximativ o săptămână.

"Putem spune că este evenimentul anului în retail", spun în unanimitate consultanţii imobiliari prezenţi la lansarea ansamblului. Deşi au fost încântaţi de proiect, majoritatea celor prezenţi la evenimentul de lansare au fost de părere că este puţin cam mult pentru un oraş cu circa 350.000 de locuitori, din care 5,25% fără loc de muncă.

Cu toate astea, Dascălu îşi propune să atragă nouă milioane de vizitatori în primul an de funcţionare, adică circa 25.000 pe zi, şi să obţină venituri de 8,9 milioane de euro din închirierea zonei de retail.

Majoritatea chiriaşilor din Palas plătesc pe lângă o chirie fixă şi una procentuală, în funcţie de vânzări, care se ridică la circa 7-8% pentru retailerii de îmbrăcăminte şi încălţăminte, circa 5% pentru zona de food, iar pentru hipermarket aproximativ 2%.

"Este un proiect pentru toată Moldova până la Galaţi, adică pentru toată zona la două ore de mers cu maşina", a explicat Dascălu oportunitatea construirii unui proiect de asemenea amploare în Iaşi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/0-1-meciul-bucuresti-provincie-la-deschideri-de-malluri-9737843
9737843
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.