„Ţin mult la atmosfera plăcută, dinamică, de atelier de creaţie”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 08 decembrie 2025 2 afişări

...spune Rucsandra Hurezeanu, founder & CEO al Ivatherm, despre mediul de lucru din birourile companiei. Ea punctează că toţi membrii echipei sunt animaţi de ceea ce construiesc împreună şi îşi încurajează colegii să facă lucruri extraordinare.

Antreprenoarea a clădit Ivatherm, companie românească de dermatocosmetice, plecând de la ideea beneficiilor apei termale de la Herculane. Folosind expertiza specialiştilor francezi şi ingrediente din mai multe ţări, dermatocosmeticele Ivatherm sunt produse în Franţa şi vândute în 18 pieţe, în condiţiile în care primii paşi peste hotarele României au fost făcuţi în urmă cu zece ani.

Astăzi, exportul a ajuns să reprezinte circa 40% din cifra de afaceri a businessului. „Noi suntem într-o fază de creştere accelerată, am crescut în jur de 25% în fiecare an şi vom continua această creştere. Există şi opţiunea de a creşte şi mai repede cu ajutorul unui fond de investiţii, luăm în calcul ambele opţiuni“, spunea Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea Ivatherm, în cadrul conferinţei ZF Branduri Româneşti 2025.

„Românii, de multe ori, au o idee preconcepţie că brandurile româneşti nu ar avea destulă expertiză şi că nu ar fi destul de bine văzute pe anumite pieţe.

Am fost foarte bine primiţi în Rusia, Ucraina, Kazahstan, Uzbekistan, Asia, Vietnam, China. Cred că antreprenorii români trebuie să aibă mai multă încredere şi să fie convinşi că un  brand românesc este un brand autentic, care vine din Carpaţi, din Europa”, crede antreprenoarea.

Totuşi, ea este de părere că firmele locale ar trebui să reuşească prima dată în piaţa autohtonă şi să îşi valideze astfel produsele ca mai apoi să se extindă peste graniţe. „Echilibrul este întotdeauna piaţa locală, asta sfătuiesc pe toată lumea să construiască pe piaţa locală, pentru că aici reuşim să creăm o strategie şi un model de business care funcţionează pentru că suntem aproape de clienţi şi abia după ce au reuşit să înceapă să exporte”, afirmă Rucsandra Hurezeanu.

 

VISION BOARD, PRINCIPII & MOTIVAŢIE

Care este citatul cheie care îţi defineşte viziunea profesională sau personală?

Antreprenorii nu vânează oportunităţi, ei le creează.

Care sunt cele mai importante trei obiective pentru următorii cinci ani?

Ne-am propus să oferim consumatorilor cele mai eficiente inovaţii în industria de cosmetice, produse şi tratamente de care să se bucure cât mai multă lume. Următorii ani vor fi ani de creştere atât pe piaţa din România, cât şi pe pieţele externe. Consolidarea şi structurarea echipelor în jurul proiectelor importante sunt obiectul nostru în acest moment. În plan personal, aştept cu bucurie să-i văd pe băieţii mei că îşi termină studiile şi îşi aleg proiectele în care vor sa lucreze mai departe.

 

LEADERSHIP & CARIERĂ

Ce te inspiră cel mai mult atunci când iei decizii importante de business? Există un moment definitoriu sau o persoană care a influenţat acest stil de leadership?

Am o abordare consultativă, de cele mai multe ori. Îmi place să îmi încurajez colegii să facă lucruri extraordinare şi să-şi mărească performanţele. Avem o cultură antreprenorială foarte dinamică şi ne place să lucrăm împreună. Luăm decizii rapid, suntem organizaţi în puţine straturi de decizie, iar acest lucru reprezintă un avantaj extraordinar.

În acelaşi timp, pe măsură ce compania creşte, implementăm mai multe proceduri, norme şi evaluări. Suntem cu toţii animaţi de ceea ce construim împreună şi ţin mult la această atmosferă plăcută, dinamică, de atelier de creaţie.


BIO

Absolventă a Facultăţii de Medicină şi având o experienţă de şapte ani în industria farmaceutică în marketing şi vânzări, Rucsandra Hurezeanu a ales, în 2005, calea antreprenoriatului mizând pe cosmetice, care au pasionat-o dintotdeauna. A creat primul brand de dermocosmetice din România – Ivatherm, lansat în urma descoperirii beneficiilor apei termale Herculane, care datorită unei mineralizări unice se dovedeşte a fi calmantă şi antiiritantă pentru piele.


Cum foloseşti influenţa şi leadershipul pentru a genera un impact social?

Suntem într-o industrie dominată de femei, iar în domeniul frumuseţii acest lucru este şi mai evident. Mă bucur să văd cum femeile îşi descoperă şi îşi urmează pasiunile alături de noi. De-a lungul timpului, am susţinut iniţiative construite de femei, precum KinetoBebe, Herculane Project şi Bookland, şi am participat la numeroase întâlniri cu studenţi, unde am mentorat şi încurajat femeile să devină antreprenoare. Atât în societate, cât şi în familie, femeile au nevoie de încurajare şi de un sprijin mai puternic. Astăzi, ele se simt împlinite atunci când creează, când îşi asumă provocări, dincolo de grijile legate de familie, creşterea copiilor sau administrarea casei.

Care este cea mai mare realizare personală de care eşti mândră, dincolo de cariera profesională?

Sunt norocoasă să am o familie mare şi unită, cu doi copii mari, ambiţioşi, curioşi şi curajoşi, care sper să îmi calce pe urme. Dincolo de asta, sunt mândră de felul în care am gestionat situaţiile dificile care apar în viaţa fiecăruia şi de maturitatea pe care am dobândit-o în timp. Sunt foarte riguroasă în ceea ce priveşte ritualurile mele de îngrijire şi alegerile alimentare. Mişcarea şi sportul fac parte din viaţa mea în fiecare zi; am un stil de viaţă sănătos, fiind conştientă de rolul „chimiei” în energia şi sănătatea corpului.

Cum integrezi valorile personale în stilul de conducere?

Când vorbesc despre valori personale în business, mă gândesc în primul rând la cele absolut obligatorii pentru funcţionarea unei companii pe termen lung: corectitudine, sinceritate şi asumarea responsabilităţii la toate nivelurile. În industria noastră suntem foarte conectaţi la nevoile clientului, iar atenţia noastră este permanent orientată către clienţii noştri. Produsele trebuie să respecte cele mai înalte standarde, dar şi să genereze clienţi îndrăgostiţi de brand. În relaţia cu partenerii mei de business, ţin mereu cont de perspectiva, nevoile şi resursele lor, astfel încât fiecare negociere să se încheie cu beneficii pentru ambele părţi. E uşor să fii strict şi rigid după ce ai construit un brand atât de frumos şi corect ca al nostru, dar pentru a avea succes este nevoie de o relaţie onestă şi transparentă pe termen lung.

 

HOBBY-URI & INSPIRAŢIE PERSONALĂ

Care este locul sau activitatea care te inspiră cel mai mult atunci când ai nevoie de o pauză pentru a-ţi clarifica viziunea?

O plimbare în parc, în jurul lacului Herăstrău, este de multe ori o pauză bună pentru clarificări. Dar ideile bune apar cel mai des atunci când dezbat proiectele împreună cu colegii mei. Ne completăm reciproc, suntem într-un flow de sincronicitate, vedem lucrurile la fel şi ne potenţăm unii pe alţii. Atunci se nasc cele mai bune idei.

Dacă ai putea să înveţi o nouă abilitate sau să explorezi un nou hobby, ce ai alege şi de ce?

Explorez tot timpul lucruri noi. De curând
mi-am schimbat rutina de sport şi am început să practic pilates cu Reformer, care îmi antrenează diferit mai multe grupe musculare deodată. Practic Qigong în fiecare dimineaţă, ceea ce îmi oferă mai multă energie pe parcursul zilei. Mă gândesc, de asemenea, să explorez dansul — îmi place energia de grup şi libertatea pe care o simte corpul prin mişcare.

Ce loc din lume te inspiră cel mai mult şi de ce? Există o destinaţie pe care visezi să o vizitezi în viitor?

Îmi place să călătoresc cel mai des în Europa - găsesc aici aproape tot ce îmi place - dar şi în Asia sau Orientul Mijlociu, unde fiecare călătorie este o adevărată descoperire. Ador experienţele culinare: testez arome, combinaţii de gusturi şi texturi noi. Când călătoresc pentru Ivatherm, vizitez magazine şi farmacii, discut cu clienţii şi cu forţa de vânzări. Ajung astfel să cunosc mai bine cultura locului prin conversaţiile pe care le am cu clienţii mei.   

BUSINESS Magazin a lansat şi anul acesta catalogul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2025. Ne-am propus ca în cadrul acestei ediţii să punem accentul pe conceptul Vision Board, un instrument utilizat de liderii din întreaga lume pentru a-şi vizualiza obiectivele şi aspiraţiile. Rucsandra Hurezeanu, founder & CEO al Ivatherm, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.