Raluca Duţă, Chief Marketing Officer, L'Oréal România

Postat la 08 septembrie 2022 111 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Specific pentru marketing, transformarea digitală este strâns legată de schimbările în consumul de platforme media al publicurilor ţintă, unde vedem o creştere a consumului de digital în detrimentul altor canale aflate în scăderi line sau dramatice. (...) Iar ce urmează nu poate fi decât foarte interesant – mutarea consumatorilor din lumea mobile în lumea metaverse, un univers de experienţe online interconectate, unde consumatorii nu vor fi doar spectatori în interacţiunea cu conţinutul, vor face parte din conţinut.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi? 

Digitalul a fost un canal cheie, unde am comunicat şi ne-am conectat cu partenerii şi consumatorii noştri, care au fost mult mai activi în acest mediu. L-am folosit atât cu obiectivul de a-i invita să descopere brandurile, produsele şi noutăţile noastre şi să le testeze online cu ajutorul tehnologiei virtual try-on (machiaj, colorare, îngrijire a tenului), dar şi cu obiectivul de a genera conversii în website-urile de e-commerce proprii şi ale partenerilor. În online, ne-am conectat şi am fost mai aproape de consumatori prin noi moduri: activarea de noi formate de interacţiune online pentru a crea noi experienţe de beauty: live-uri în canalele de social media pe care le-am folosit mai intens ca niciodată, consultaţii online unu la unu; acţiuni în grupurile de Facebook preferate ale consumatorilor, unde am creat împreună cu administratorii conţinut de tip help pentru comunităţi; crearea de noi platforme de educare pentru partenerii noştri. Am lansat platforma L’Oréal Access, singura platformă din România dedicată educării profesioniştilor din saloanele de frumuseţe, o nouă comunitate unde să se dezvolte constant şi să interacţioneze cu ceilalţi colegi de breaslă pasionaţi de meseria lor; organizarea de webinarii dedicate medicilor dermatologi şi profesioniştilor din industria îngrijirii părului, pentru a începe o discuţie cu ei despre cât de importantă este prezenţa online a unor specialişti care să educe consumatorii şi despre reponsabilitatea pe care au o atunci când creează conţinut. Comparativ cu anii anteriori, în 2020 şi 2021 ne-am concentrat mai mult pe generarea de vânzări în canalul online, unde consumatorii au preferat să cumpere.


Experienţă: Lucrează de cinci ani în L’Oréal România, unde a început ca Digital Manager în Divizia Mass Market. Din 2018 este Chief Marketing Officer, responsabilă de coordonarea activităţii digitale şi de marketing a companiei în România. Înainte de L’Oréal, a avut cinci ani de experienţă de digital şi social media în agenţia Golin şi alţi doi ani de PR şi social media în agenţia MakeSense PR.

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Accelerarea transformării digitale a companiei şi a brandurilor, împreună cu echipa de manageri şi specialişti de digital, e-commerce şi social media, plecând de la înţelegerea nevoilor, aşteptărilor şi comportamentelor consumatorilor în raport cu industria frumuseţii din România. Principalele sale priorităţi sunt: accelerarea comerţului online şi creşterea ataşamentului consumatorilor pentru cele 21 de branduri L’Oréal România prin strategii de reach, engagement, conversie şi loializare în canalele de comunicare ale brandurilor: paid, owned, earned.


3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Digitalizarea îţi permite să fii pregătit pentru situaţii neprevăzute. În 2020, nivelul de digitalizare avansat al brandurilor L’Oréal ne-a permis să implementăm rapid serviciul Modiface Try-on în canalele noastre de distribuţie, unde a fost interzisă folosirea testerelor. Am activat Modiface pentru categoria de machiaj, un serviciu de virtual try-on bazat pe inteligenţa artificială prin care poţi testa nuanţele de ruj, fond de ten, efectul mascara ş.a.m.d., doar activând camera telefonului. În paralel, am accelerat proiectele de e-sampling, atât pe website-urile proprii cât şi pe cele ale partenerilor, în aşa fel încât consumatorii să poată testa produsele înainte de a le cumpăra. Digitalizarea îţi permite să continui să inovezi industria, pentru a răspunde nevoilor de educaţie şi de divertisment ale consumatorilor. Serviciile de realitate virtuală sunt un alt element de diferenţiere în industrie, pe care le folosim pentru a ne ajuta consumatorii să îşi găsească produsele potrivite pentru tenul şi părul lor, să poată lua decizii informate şi să le testeze virtual înainte de a le cumpăra. (...) Digitalizarea e un factor diferenţiator şi în colaborarea cu marile platforme tech şi de social media. Soluţiile noastre de inteligenţă artificială ne ajută să avem un avantaj competitiv în piaţă şi în colaborarea cu principalele platforme şi parteneri de social media şi tehnologie, în aşa fel încât reuşim să fim cea mai inovatoare companie de beauty când vine vorba de noi experienţe oferite consumatorilor: adduri de augmented reality lansate cu Facebook şi YouTube, augmented reality shopping cu Instagram; 3D Virtual try-on cu Pinterest, filtre de testare a produselor cu Tik Tok şi Snapchat etc, virtual try-ons în YouTube, Google search şi display. Digitalizarea e, de asemenea, un factor diferenţiator atunci când pune accent pe etică în relaţia cu consumatorii. Ne dorim să păstrăm un echilibru între tehnologie şi emoţie/umanitate încă din momentul în care ne construim strategia de inteligenţă artificială. Ne asigurăm că înţelegem nevoile consumatorilor, că le respectăm nevoia de protejare a datelor personale şi că focusul este pus pe autenticitate şi nu pe idealizare şi filtre care modifică realitatea.

4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

Am accelerat investiţiile de media în produse ale marilor platforme de social media, cu obiective de conversie şi vânzări în website-urile proprii şi în cele ale partenerilor de e-commerce. În ultima vreme ne-am concentrat pe activarea serviciilor de virtual try-on pe website-urile noastre şi pe cele ale partenerilor noştri de e-commerce, pentru a le oferi consumatorilor posibilitatea de a testa virtual produsele înainte de a le cumpăra. De asemenea, o altă direcţie importantă de investiţie a fost e-samplingul pe website-urile noastre şi cele ale partenerilor din e-commerce cu activări dedicate. Şi nu în ultimul rând, ne-am asumat rolul de a ajuta la identificarea şi dezvoltarea creatorilor de conţinut pasionaţi de frumuseţe aflaţi la început de drum prin Beauty Vlogging School, o şcoală online cu o durată de două luni.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

În continuare, ne propunem să ne concentrăm pe trei mari zone ale digitalului: o cunoaştere mai profundă a modurilor în care consumatorii interacţionează cu categoriile, produsele de beauty în online şi offline; aprofundarea cunoştinţelor şi a datelor despre consumatorii online şi offline, folosindu-ne de tehnologie, cu focus pe zona de date şi data privacy, şi personalizarea mesajelor dedicate consumatorilor, atât online, cât şi în interacţiunile directe, pentru ca brandurile noastre să fie love branduri în online şi offline.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Principala provocare este legată de viteza foarte mare de inovaţie din digital şi din vieţile consumatorilor. Perioada pandemiei a fost un catalizator al adopţiei digitalului la nivel mondial, iar schimbări care în trecut se întâmplau pe durata a zeci de ani, azi se întâmplă în ani, poate chiar luni. (...) Va fi o provocare să construim brandurile noastre în branduri iubite de consumatori, umanizând experienţele în timp ce ne acccelerăm interacţiunea digitală.

*Potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice

**nouă cu raportare directă şi de tip matrix şi opt colegi cu raportare de tip matrix către echipa directă

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.