Povestea unui tânăr care şi-a început afacerile încă de pe băncile facultăţii. Ce vindea el atunci şi ce afacere deţine astăzi

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 19 mai 2021 1163 afişări

Călin Răzvan şi-a început povestea de antreprenor în 1995, când a înfiinţat compania Inter-line, ce vindea la acea vreme produse alimentare. În timp, atracţia spre produsele electro-IT a fost mai mare, astfel a început schimbarea gamei de produse pe care compania le vindea. Până în 2015, când intrarea în mediul online a reprezentat pentru compania românească o oportunitate de diversificare a categoriilor, iar Călin Răzvan şi-a adăugat astfel produsele de bricolaj şi cele de fashion în portofoliul companiei.

Cariera de antreprenor am început-o încă de pe băncile facultăţii, când vindeam produse alimentare, iar ideea de a avea un venit suplimentar se transforma în realitate. În timp, atracţia spre produsele IT a fost mai mare şi aşa am ajuns să import aproape 100% din produse pe partea de IT şi electrocasnice”, a spus fondatorul Inter-Line Company şi proprietarul brandurilor Soundvox şi Bigshot, în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

De asemenea, pentru că businessul se concentra pe partea de vânzare şi distribuţie de produse IT, antreprenorul a vrut să „consolideze calitatea anumitor produse”, astfel a dezvoltat două branduri proprii – în domeniul sunetului brandul Soundvox, iar pentru alt game, Bigshot. „Produsele sunt fabricate în mare parte în Asia, iar o parte în Europa.” Timp de aproximativ 20 de ani, compania Inter-Line a vândut doar în mediul offline, având diverse colaborări cu lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri. Însă, creşterea e-commerce-ului şi migrarea consumatorilor în mediul online l-au atras şi pe Călin Răzvan care a decis să extindă activitatea companiei şi în această zonă.

„În urmă cu cinci ani, nişte prieteni erau foarte mulţumiţi de prezenţa pe Marketplace şi atunci am vrut să profităm, să spun aşa, şi noi de acest spaţiu. În primul rând, magazinul fizic are un spaţiu limitat, în schimb, în online poţi să extinzi gama cât de mult vrei, Aşa am ajuns să adăugăm la categoriile de produse şi fashion sau pe cele de bricolaj.” Practic, intrarea în piaţa de e-commerce a făcut posibilă extinderea portofoliului de produse al companiei Inter-Line, a adăugat antreprenorul.

În prezent, compania este activă în mediul online doar prin intermediul platformei Marketplace şi pe site-urile unor lanţuri de hipermarketuri supermarketuri cu care încă mai colaborează şi în mediul offline. De asemenea, compania numără peste 1.300 de produse listate pe platforma deţinută de eMAG, număr ce creşte lunar. „În 2020, am înregistrat circa 70.000 de comenzi în mediul online, în creştere de la aproximativ 50.000 de comenzi, în 2019, adică înainte de pandemie. Valoarea bonului mediu a fost de circa 120 de lei. Nivelul s-a menţinut, am identificat produse cu potenţial şi lucrăm să dezvoltăm gama.”

În timp, Inter-Line a intra şi pe platformele marketplace ale eMAG din Bulgaria şi Ungaria, pieţe ce generează în prezent, fiecare, circa 15% din veniturile companiei înregistrate în mediul online.

 „Aceste pieţe sunt în dezvoltare. Pe cele două platforme nu avem listate toate produsele pe care le avem în România, deoarece ne lovim de doi factori: de barierele lingvistice şi de livrare. Pe piaţa locală online, circa 60% din vânzări sunt generate de comenzile înregistrate pe platforma Marketplace.”

Antreprenorul a adăugat că cele mai vândute produse, la începutul anului 2020, au fost cele din categoria de îngrijire şi igienă personală, protecţie (precum măşti, dezinfectant), urmate de articolele de bricolaj şi home and deco. În continuare, Inter-Line Company are în plan investiţii de un milion de euro în extinderea activităţii în mediul online pe trei pieţe noi, respectiv Germania, Italia şi Franţa. „Sperăm ca până la finalul acestui an să începem activitatea pe cele trei pieţe noi. Investiţia în extinderea activităţii pe cele trei pieţe se ridică la aproximativ 1 mil. euro.

La început este nevoie de o investiţie mai mare, pentru că durează până identifici produsele care au potenţial pe acele pieţe”, a mai spus Călin Răzvan. Compania deţine mai multe depozite în Bucureşti şi unul la Râmnicu Vâlcea, iar în cadrul companiei lucrează în prezent 12 angajaţi. De asemenea, compania românească a investit pe parcursul anului trecut şi în utilaje şi în forţa de muncă. „Echipa este în continuă creştere, căutăm personal potrivit.” În mediul offline, produsele companiei Inter-Line pot fi găsite şi în lanţuri de supermarketuri – precum Auchan, Carrefour. „Vindem destul de bine cu ei, dar pentru că spaţiul la raft este limitat nu putem să expunem toate produsele spre vânzare, iar accentul pe noutăţi este pus în mediul online, unde spaţiul de prezentare nu are astfel de limite.

Cu aceste branduri internaţionale lucrăm şi în mediul online, ambele lanţuri au dezvoltate platforme online pe care suntem prezenţi.” Printre planurile pe termen scurt şi mediu ale antreprenorului se regăsesc şi dezvoltarea propriului site, dar şi extinderea echipei. „Lucrăm la site-ul propriu. Interesant este că pe zi ce trece primim comenzi din tot mai multe zone îndepărtate ale ţării, ceea ce ne bucură, pentru că aşa ne-am dat seama că şi acei oameni au acces la anumite produse. Iar un alt obiectiv principal este dezvoltarea echipei, pentru că este cel mai important capital propriu al companiei”, a mai spus Călin Răzvan.

Despre anul 2020, antreprenorul spune că a fost un an dificil, dar lucrurile au mers bine până la urmă. „Chiar dacă în magazinele fizice nu a mers chiar bine, iar acestea s-au concentrat oricum pe zona alimentară, mediul online a avut o creştere importantă, s-a ridicat nesperat de bine şi aşa a compensat pierderile legate de cifra de afaceri.” Astfel, în 2020, compania şi-a menţinut cifra de afaceri înregistrată în anul precedent, de peste 10,7 milioane de lei, potrivit ultimelor date publice. „Sperăm ca anul acesta să depăşim cifra de afaceri înregistrată anul trecut, vrem ca până la finalul anului să fim cu mult peste ce am fost anul trecut.

La cum vedem lucrurile acum putem spune că sunt şanse să ne atingem obiectivul”, a adăugat fondatorul Inter-Line. Având în vedere că are experienţă atât în mediul offline, cât şi în cel online, Călin Răzvan spune că principala diferenţă dintre clienţii care merg în magazinele fizice şi cei care preferă să comande online este la nivel de informare. „Clientul din offline cumpără mai mult după impuls, merge în magazin pentru a achiziţiona mâncare şi dacă mai vede şi alte produse care îi atrag atenţia le cumpără. Prea puţini clienţi merg în magazin cu liste pregătite. În schimb, clientul din online ştie foarte bine ce vrea, caută anumite caracteristici şi din căutări poate să găsească produsele de care are nevoie.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.