Povestea tinerei de doar 23 de ani care a reuşit să construiască o afacere foarte apreciată şi a intrat în vizorul unui gigant internaţional
Grupul Wordsworth Holding, controlat de antreprenorul britanic James Andrew Simmons, face un nou pas spre consolidarea poziţiei în piaţa de produse dulci din România. Brandul Tot din Bezea, fondat de Simona Crăciun, intră într-un proces de integrare cu laboratoarele Velocità, într-o mutare strategică ce deschide drumul spre fuziuni, locaţii mixte şi extinderea reţelei. Relocarea producţiei şi planurile de cross-selling sunt primele etape ale acestui parteneriat. Urmează achiziţii şi optimizări la scară mare în viitor.
Wordsworth Holding, deţinut de James Andrew Simmons, îşi consolidează businessul cu brandul Tot Din Bezea, fondat de antreprenoarea Simona Crăciun. Tânăra, care a intrat în lumea afacerilor în 2016, la doar 23 de ani, a pornit cu un atelier specializat în produse pe bază de bezea. Ulterior, a extins conceptul cu o a doua locaţie, adăugând îngheţată şi cafea, şi a trecut printr-un proces de rebranding de la Tort de Bezea la Tot Din Bezea. Odată cu această tranziţie, Tot Din Bezea îşi întăreşte poziţia pe piaţă printr-o integrare strategică cu brandul de îngheţată artizanală Velocità, aflat deja în portofoliul Wordsworth Holding.
„Decizia de a consolida Tot Din Bezea cu Velocità s-a format în timp, încă din 2023, în urma unui proces deliberat şi a unor discuţii îndelungi.
Nu este vorba despre o fuziune încă sau o achiziţie în sensul tradiţional, ci mai degrabă o formă de colaborare strategică, menită să răspundă noilor provocări şi oportunităţi din piaţă. Această decizie a fost influenţată de dorinţa de a crea sinergii şi de a maximiza resursele disponibile, precum şi de a îmbunătăţi eficienţa operaţiunilor”, spune Simona Crăciun, fondatoarea Tot Din Bezea. Ea a menţionat că, în ultimii doi ani, s-a întâlnit şi a purtat discuţii cu lideri cheie din industrie, printre care şi Adnana Popa, acţionar al Velocità. Au pus accent pe nevoia de eficientizare, împărţire a resurselor, colaborare, precum şi pe dezvoltarea unui model operaţional mai performant. Iar deschiderea, spune aceasta, a existat din partea Adnanei Popa. „A înţeles imediat nevoia şi modelul.”


Velocità a pornit în 2020, după perioada de lockdown, cu o primă cafenea pe Calea Victoriei, după care s-a extins şi cu altele. Adnana Popa, fondatoare şi CEO a Velocità, o cafenea cu specific italienesc specializată în îngheţată, tiramisu şi prosecco, a spus încă din 2023 că îşi propune să consolideze poziţia businessului în Bucureşti. Aportul de capital pentru dezvoltare a venit de la Wordsworth Holding, care acum are în afacerea Velocità 65% din acţiuni. Astfel, în contextul general şi pe termen lung, brandul Tot Din Bezea vizează integrarea în Wordsworth Holding, care reuneşte mai multe branduri locale de referinţă din industrie. Această aliniere strategică va facilita consolidarea poziţiei pe piaţă. Prin acest holding, James Andrew Simmons mai deţine în România French Revolution, companie care pune pe piaţă eclere şi a avut o creştere importantă în Bucureşti, dar şi Coffee Nativ Group. Anterior a fost general manager la Unilever South Central Europa, poziţie din care a administrat businessul din România, dar şi din Bulgaria, Serbia, Moldova, Macedonia, Albania, Kosovo şi Muntenegru. „Consolidarea reprezintă atât un răspuns la presiunea economică, cât şi o oportunitate strategică pentru extindere. În contextul actual, al provocărilor economice, consolidarea ajută la întărirea poziţiei pe piaţă, la reducerea costurilor şi la gestionarea mai eficientă a resurselor, fiind un răspuns la aceste presiuni. În acelaşi timp, această mişcare oferă şi oportunitatea de a extinde reţeaua, de a introduce noi locaţii cobranduite”, a menţionat Simona Crăciun. Ea va rămâne în continuare în business.
Wordsworth Holding este acţionar în mai multe companii, iar cele mai mari sunt Velocità şi French Revolution.
Antreprenoarea a spus anterior că eliminarea facilităţii fiscale pentru salariile din sectorul HoReCa a avut un impact semnificativ asupra mediului de afaceri din industrie, inclusiv asupra companiei pe care o conduce. Acum, ea a subliniat că această schimbare a îngreunat situaţia financiară şi operaţională, accentuând astfel nevoia de identificare a unor soluţii strategice pentru menţinerea competitivităţii. „Această decizie a fost parte a unui plan mai larg de adaptare la noile condiţii economice, menite să asigure sustenabilitatea afacerii şi să ne permită să continuăm livrarea serviciilor şi produselor noastre la un preţ democratic”, a întărit ea.


Consumatorii pun tot mai mult accent pe calitatea produselor cumpărate, a experienţei oferite şi chiar şi a abordării asupra sustenabilităţii, ceea ce determină antreprenorii să caute soluţii pentru a rămâne competitivi. „În această dinamică, parteneriatele strategice devin esenţiale, deoarece permit companiilor să-şi eficientizeze operaţiunile, să reducă costurile şi, în acelaşi timp, să menţinem standarde înalte privind calitatea materiilor prime şi a serviciilor oferite.” Prin această abordare, Simona Crăciun a spus că urmăresc să deschidă locaţii cobranduite şi să extindă reţeaua de distribuţie prin vânzarea produselor încrucişat. Practic, eficientizează real estate-ul actual. „În 2025, vizăm deschiderea a încă două unităţi de retail, în zona Pipera, lângă laboratorul de producţie, şi anume Globalworth Campus, şi mai vizăm deschiderea unei unităţi în zona de sud. Aceste locaţii ne vor permite să ne apropiem mai mult de clienţi, să creştem vizibilitatea brandului şi să oferim produsele noastre în zone cu potenţial de creştere. De asemenea, ne dorim creşterea prezenţei în zona online şi diversificarea canalelor de vânzare”, a afirmat Simona Crăciun. De asemenea, există planuri de extindere la nivel internaţional.

Cum a ajuns Adnana Popa în business?
Povestea Velocità a început în pandemie, o perioadă dificilă pentru HoReCa, dar ideea a luat naştere cu aproape un an înainte, în Italia, în mintea Adnanei Popa. După o carieră în banking şi consultanţă financiară, ea a fondat Velocità în 2020, care acum este unul dintre cele mai cunoscute branduri de gelaterie din Bucureşti, devenit un popas răcoritor emblematic pe Calea Victoriei. Investiţia iniţială a depăşit 500.000 de euro. „De fiecare dată când mergeam cu copiii în vacanţă în Italia, aveam obiceiul de a merge la gelaterie poate şi de trei ori pe zi. M-am întrebat de ce nu avem acest obicei când suntem în Bucureşti. A durat aproximativ 10 luni de la momentul ideii până când am găsit partenerii de business şi locaţia pentru flagship store”, a povestit Adnana Popa într-un interviu acordat pentru Business Magazin în 2024. În prezent, brandul are opt locaţii în Bucureşti şi Braşov, cea mai mare fiind pe Calea Victoriei, cu vânzări de peste 1 milion de euro anual. Pentru 2024, Adnana Popa a estimat o cifră de afaceri de 3,4 milioane euro şi aproape 4 milioane euro la nivel de grup.

Cum a ajuns Simona Crăciun în business?
Simona Crăciun a intrat în antreprenoriat în 2016, cu un atelier de torturi artizanale pe bază de bezea, cu o investiţie iniţială a fost de aproximativ 10.000 de euro. Pasiunea pentru deserturi i s-a conturat încă din copilărie, când pregătea deserturi ca un gest firesc al afectiunii pentru cei dragi. Astfel, a optat pentru o carieră în industrie, alegând nişa aceasta, pentru versatilitatea ei şi pentru memoria afectivă pe care o poartă acest desert în rândul românilor. „Cred că poţi ajunge departe cu un pic de curaj, iniţiativă, extrem de multă muncă, tot atâta disciplină şi o viziune clară. Ne bucurăm de o perioadă în care accesul la informaţii şi resurse de tot felul este facil”, spunea ea într-un interviu acordat pentru ZF în 2018. Simona Crăciun a făcut informatică, la ICHB, iar apoi a finalizat Facultatea de Finanţe, Asigurări, Bănci şi Burse de Valori în cadrul ASE Bucureşti. De asemenea, a studiat la Royal Holloway, una dintre cele mai importante universităţi din Marea Britanie, recunoscută pentru activitatea sa de cercetare la nivel înalt. În 2023, ultimul an pentru care există date disponibile, Tot din Bezea a avut o cifră de afaceri de 2,6 milioane de lei, în creştere faţă de anul precedent, şi un profit net de 130.000 de lei, conform datelor publice.

Cum a ajuns James Andrew Simmons în business?
James Simmons, originar din Marea Britanie, cu licenţă în politică, filosofie, economie la Universitatea Bristol, şi-a construit o carieră puternică în cadrul gigantului Unilever. El a venit în România la data de 1 septembrie 2017, după ce a condus timp de trei ani businessul Unilever din zona Caraibelor, o regiune ce cuprinde 20 de pieţe, precum Haiti şi Cuba. Atunci a preluat poziţia de managing director în cadrul Unilever South Central Europe. „Am venit aici de un an, dar deja mă simt ca acasă. Cred că este o diferenţă foarte mare între modul în care este percepută România în Europa de Vest şi realitatea de aici. Cred că unul dintre lucrurile pe care ar trebui să le facem ar fi să promovăm România mai bine”, a spus el în cadrul conferinţei ZF „Cei mai mari jucători din economie”, ediţia din 2018. Încă din acel moment descria România drept un diamant neşlefuit, în care ar fi dispus să înceapă oricând o afacere. Acestea credea că natura este spectaculoasă în România şi există o calitate a vieţii, un „joie de vivre”, mâncare bună, vin bun, comunitate. „Le-am spus şi celor de aici, şi celor din afara businessului că România poate fi una dintre cele mai puternice ţări din Europa, pentru că sunt multe avantaje prin comparaţie cu alte pieţe. Vreau să construiesc un business spectaculos aici.” Astfel, nu a trecut mult timp până a început să investească în România. Acum, prin Wordsworth Holding este acţionar în mai multe companii, iar cele mai mari sunt Velocità şi French Revolution. Velocita, pe piaţă de cinci ani, a avut o cifră de afaceri de 11,6 milioane de lei în 2023, realizată cu 43 de angajaţi. French Revolution a înregistrat în 2023, ultimul an pentru care există date disponibile, o cifră de afaceri de 24,4 milioane de lei, în creştere cu 17% faţă de anul anterior, şi un profit net de 1,2 milioane de lei. Compania este pe piaţă de 12 ani şi are un număr mediu de 80 de angajaţi, potrivit datelor publice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













