Lupta pentru cel mai scump parfum din Romania

Postat la 22 septembrie 2009 545 afişări

In plina criza, proprietarii parfumeriilor de nisa par sa nu-si faca prea multe griji si chiar se declara optimisti in privinta mersului vanzarilor in acest an. Avantajele lor - clientela relativ constanta, costurile de promovare in general reduse si posibilitatea de recuperare rapida a investitiei.

Daca in 2007, in Bucuresti era doar o singura parfumerie de nisa, in prezent numarul lor a ajuns la sapte. Conceptul de parfumerie de nisa se dovedeste atractiv: din punctul de vedere al proprietarilor, reprezinta o investitie relativ rapid amortizabila si lesne aducatoare de profit, iar din punctul de vedere al clientilor, prezinta atractia unui produs rar, exclusivist. Jucatorii din domeniu spun ca la un pret mediu de 100 de dolari pe sticla, un retailer obtine un profit de 35 de dolari, dar marjele pot creste si pana la 100%. "Cu toate ca piata parfumurilor de nisa este inca la inceput, Romania a inregistrat cele mai mari vanzari din regiune, depasind chiar si Croatia", sustine Madeleine Florescu, proprietara casei Madison.

Spre deosebire de parfumurile "mainstream" (mergand de la cele de masa pana la cele selective, de marca), parfumurile de nisa se bazeaza pe o distributie limitata (sunt produse in cantitati mici, din ingrediente naturale) si pe promovarea la fata locului, fara campanii de marketing. Investitia initiala intr-o astfel de afacere variaza intre 80.000 de euro - suma cu care au pornit cei de la Createur 5 D'Emotions - si poate ajunge pana la 400.000 de euro, in cazul celor de la Elysée Concept, care si-au deschis magazinul la sfarsitul anului trecut. Variatiile sunt explicabile prin zona aleasa pentru deschiderea magazinului si prin mobilierul ales.

Un parfumier de nisa va prefera sa aiba magazinul pe una dintre arterele comerciale cu traditie, dar nu intotdeauna: Beautik Haute Parfumerie a inaugurat un spatiu in Baneasa Shopping Mall - o decizie neobisnuita in bransa. In ce priveste spatiile de expunere din magazin, acestea sunt in general destul de restranse - intre 30 si 160 de metri patrati. Principalele case ce incearca sa isi imparta aceasta piata sunt, in ordinea in care au intrat pe piata, Madison Avenue (din 2007), Beautik, Createur 5 D'Emotions si Elysée Concept Maison des Parfums. In ultimul timp, si competitia online a inceput sa isi spuna cuvantul. Parfumeria33.ro, un site care vinde parfumuri, are in portofoliu marci precum Annick Goutal, Creed sau Hermes.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/lupta-pentru-cel-mai-scump-parfum-din-romania-4912246
4912246
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.