Lactalis şi creşterea din spuma laptelui

Autor: Ioana Mihai Postat la 27 octombrie 2011 153 afişări

Lactalis se aşteaptă la vânzări cu 10% mai mari anul acesta, iar în 2012 vrea o cifră de afaceri în creştere cu încă 5%, “indiferent de condiţiile de piaţă”. Bugetul construit pentru anul viitor mizează pe ce poate face compania.

Al doilea val al crizei ar putea produce o serie de efecte greu de prevăzut, astfel încât fiind "prea multe variabile, am preferat cifre mai concrete", argumentează Dorel Radu, directorul general al Lactalis România, preferinţa sa pentru scenariul optimist pe care preferă să lucreze. "Mă bazez pe ce putem face noi, nu pe ceea ce s-ar putea întâmpla", spune Radu, care se aşteaptă ca anul acesta cifra de afaceri a companiei să fie cu zece procente mai mare decât cea de anul trecut, când vânzările companiei au fost de circa 40 de milioane de euro.

Principalul motor de creştere al companiei preluată de francezii de la Lactalis în 2008, cu numai câteva luni înainte de căderea Lehman Brothers, sunt lactatele bio sub marca La Dorna, care au acum o pondere de 5% din vânzările companiei, în condiţiile în care această nişă şi-a adjudecat între 3 şi 3,5% din totalul pieţei, conform estimărilor reprezentanţilor Lactalis. În trei până la cinci ani însă, felia lactatelor ecologice ar urma să ajungă la 10-15%. Iar produsele LaDorna, primele intrate în acest segment, cu mai bine de zece ani în urmă, când conceptul era practic necunoscut cumpărătorilor români, îşi securizează acum o poziţie cât se poate de confortabilă.

Compania nu-şi doreşte să poarte o luptă aprigă în segmentele în care nu are o cotă de piaţă solidă - de pildă în segmentul iaurturilor, prezente pe piaţă prin importuri. Vânzările produselor aduse de peste hotare reprezintă circa 2% din vânzările companiei, pondere echilibrată însă de exporturi ale produselor din cele cinci fabrici pe care le are acum Lactalis în România. Peste 80% din vânzările companiei sunt realizate de laptele UHT şi telemea, acestea fiind produsele "pe care ne vom concentra în continuare", declară Radu, de 43 de ani, care deţine funcţia de conducere de un an, anterior lucrând "mulţi ani" în domeniul bunurilor de larg consum, în companii precum Nestlé sau FrieslandCampina.

Că accentul se pune acum pe segmentele de produse ecologice, UHT şi telemea o arată şi planurile de extindere şi retehnologizare a capacităţilor de producţie pentru aceste categorii, în condiţiile în care Lactalis mai are în portofoliu sub brandul LaDorna caşcaval şi cremă de brânză ecologice.

Despre detaliile financiare - despre profitabilitate sau investiţii de orice tip, oficialii companiei nu dau niciun detaliu. Vreme de trei ani, de când francezii au preluat afacerea de la antreprenorul Jean Valvis, într-o tranzacţie evaluată la 70-90 de milioane de euro, conducerea companiei a preferat să nu comunice nimic. Acum însă, din discursul reprezentanţilor Lactalis răzbate optimismul. Dorel Radu este încrezător: "Ne aşteptăm la reluarea consumului".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Lactalis,
Dorel Radu,
compania
/analize/comert/lactalis-si-cresterea-din-spuma-laptelui-8889953
8889953
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.