Generaţia educată cu „stiloul şi caietul“ ţine în picioare piaţa produselor de papetărie, lovită de tăierile de costuri din criză

Autor: Ioana David Postat la 28 aprilie 2015 797 afişări

Pe listele de tăieri de costuri din anii crizei, produsele de papetărie au ocupat un loc de cinste. Care este strategia de revenire pe plus a unor companii afectate atât de tehnologie, cât şi de schimbările de percepţie ale clienţilor?

Generaţia educată cu „stiloul şi caietul“ ţine în picioare piaţa produselor de papetărie, lovită de tăierile de costuri din criză
Generaţia educată cu „stiloul şi caietul“ ţine în picioare... deschide galeria

"Încrederea managerilor din România a crescut în ultima vreme. Este o cu totul altă atmosferă faţă de acum un an“, spune Emil Deliu, directorul general al Austral, companie antreprenorială activă în piaţa distribuţiei de papetărie, care lucrează numai business to business (B2B). Încrederea lasă loc la dezvoltare, care se va resimţi şi în domeniul său de activitate, unul care încă nu a gustat din optimismul despre care vorbesc în ultimul an businessuri din alte domenii.

Piaţa distribuţiei de papetărie, pe care se luptă trei companii mari, RTC Proffice, Dacris şi Austral, la care se adaugă alte câteva sute de jucători de talie mică, a resimţit din plin tăierile de bugete pe care companiile le-au operat începând cu 2009. Criza a dat startul unei lupte a preţurilor, care a remodelat portofoliile de produse, a adus noi articole, cele mai mul-te pe segmentul economic, iar creşterea marilor jucători s-a făcut prin sacrificarea profitului, care fie a fost extrem de jos, fie nu a existat.

„Criza economică nu a iertat nici industria noastră. Impactul a fost major. Scăderea înregistrată în 2008-2009 a fost de aproximativ 30% şi a fost determinată de reducerea costurilor operaţionale ale marilor clienţi B2B. Atunci au început pre-siunile foarte mari asupra preţurilor de achiziţie, iar de cele mai multe ori s-a făcut rabat de la calitate. De asemenea, au fost înregistrate şi reduceri ale volumelor cumpărate“, spune Dan Faţi, acţionarul principal şi CEO al Dacris.

Grupul de firme pe care îl reprezintă a fost fondat în urmă cu 21 de ani, la Constanţa, când trei membri ai familiei Faţi - Lidia, Dan şi Claudiu - au deschis primul magazin, pe o stradă secundară din centrul oraşului. Anul trecut, grupul s-a apropiat de o cifră de afaceri de 18 milioane de euro, marcând o creştere de 13% comparativ cu 2013.

Pe măsură ce companiile şi-au redus din activitate, piaţa de papetărie s-a contractat. Multe librării au fost închise, spune Dan Faţi, iar cele care au supravieţuit s-au axat pe vânzarea unor produse ieftine, în linie cu noile cerinţe din piaţă.

Tăierile de costuri în companii au fost constanţa ultimilor ani, adaugă Emil Deliu: „Contractele sunt semnate în general pe doi ani, dar în fiecare an se negociază. De fiecare dată se doreşte o reducere de costuri“, precizează şeful Austral. A resimţit eficientizările atât în companiile mari cu care lucrează, cât şi în cadrul IMM-urilor. Aşa se face că, în intervalul 2010-2014, volumul de marfă distribuit de compania sa a crescut mai rapid decât cifra de afaceri, iar preţul mediu de vânzare s-a redus cu 10%, cu impact direct în profitabilitate.
„Sunt foarte mulţi jucători locali şi regionali, mii de firme în România“, adaugă şeful Austral.

Estimarea sa este că 60-70% din cifra de afaceri a domeniului este generată pe segmentul B2B, cu o pondere de peste 20% care revine marilor lanţuri de retail şi librăriilor, iar cele câteva procente rămase revin online-ului, cel mai nou canal în acest sector. În online, „potenţialul este imens“, afirmă Dan Faţi, dar rămâne un segment de piaţă încă neacoperit.

Ce vând însă companiile de papetărie în anul 2015, când toată lumea se orientează către online şi îşi trece la sfârşitul semnăturii eticheta verde „Nu printa acest mail dacă nu ai neapărată nevoie“?

Hârtia pentru copiator reprezintă cel mai bine vândut produs al companiilor de profil, urmat de articolele pentru arhiva-re şi organizare. Puţine companii din România nu consumă hârtie de copiator, iar cazurile se pot număra pe degete. Un exemplu ar fi firmele de soft, care au doar calculatorul pe birou. Dar chiar şi în acest caz este nevoie ca documentele să fie păstrate în formă fizică timp de zece ani, după cum prevede legislaţia în vigoare. Cei mai mari consumatori sunt însă băncile şi firmele din domeniul comunicaţiilor. Toate ofertele băncilor şi contractele se semnează şi se păstrează în formă fizică, iar explozia tehnologică nu a schimbat acest obicei.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
criza,
papetarie,
produse,
reduceri,
costuri
/analize/comert/generatia-educata-cu-stiloul-si-caietul-tine-in-picioare-piata-produselor-de-papetarie-lovita-de-taierile-de-costuri-din-criza-14168110
14168110
comments powered by Disqus
Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România Ce afaceri mai deţin cei mai bogaţi oameni din România

Pentru unii oameni de afaceri businessul e şi pasiune, nu doar muncă. Pentru alţii e un mod de a face bani pentru a-şi dezvolta în paralel hobby-urile.

vezi continuarea
ZF.ro
Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit. Surpriză: Domeniul unde puteţi fi scutiţi de 50% din impozit.
SURPRIZĂ: O nouă investiţie majoră într-un oraş din România. Va lucra la soluţii folosite în întreaga lume
ProMotor.ro
Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol Care e principala cauză ale exploziei anvelopei. GREŞEALA pe care o fac toţi şoferii, care îi pune în pericol
Cu o banală SÂRMĂ hoţii i-au deschis şi furat maşina în câteva secunde. Toate maşinile care se deschid „fără cheie” pot fi furate astfel - VIDEO
Un nou examen MEDICAL pentru şoferi. Dacă nu treci testul, RĂMÂI FĂRĂ PERMIS
Descopera.ro
DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare DESCOPERIRE incredibilă pe fundul Mării Baltice, la o adâncime de 430 de meri. Când au coborât, suprinza SCAFANDRILOR a fost şi mai mare
De ce nu trebuie să te ABŢII de la SEX niciodată. Este mult mai GRAV decât ştiai
VIDEO. ''EXTRATEREŞTRII sunt chiar sub nasul nostru!'' Cel mai mare partener al NASA dezvăluie ceea ce oficialii americani ţin la SECRET
Go4it.ro
NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei NOKIA pregăteşte o SURPRIZĂ pentru fanii telefoanelor sale. Cum reuşesc finlandezii să concureze cu Apple, Samsung şi Huawei
TELEFONUL ANULUI a ajuns în România. Iată ce poate să facă cel mai nou SAMSUNG Note 10
O nouă INOVAŢIE de la APPLE: IPHONE 11 va „împrumuta” una dintre cele mai apreciate funcţii de pe telefoanele SAMSUNG
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.