Era whisky-ului şi coniacului a apus. O nouă băutură câştigă teren pe piaţa băuturilor spirtoase

Autor: Ioana David Postat la 30 ianuarie 2014 3945 afişări

Whisky-ul şi coniacul au dominat ani de-a rândul scena internaţională a băuturilor spirtoase. O nouă tărie câştigă acum teren şi aduce producătorilor majorări serioase ale vânzărilor de la un an la altul. Este vorba despre rom, acea băutură obţinută din trestie de zahăr şi învechită în butoaie despre care managerii spun la unison că este cea mai versatilă dintre tării.

Era whisky-ului şi coniacului a apus. O nouă băutură câştigă teren pe piaţa băuturilor spirtoase

PENTRU MULŢI ROMUL ESTE ASOCIAT CU STATUL CUBA, ÎNSĂ ACESTA ESTE DOAR UNUL DINTRE PRODUCĂTORI, DIFERITE FORME DE ROM FIIND EXPORTATE ŞI DE PUERTO RICO, JAMAICA, TRINIDAD - TOBAGO, VENEZUELA SAU SPANIA.

„Romul este o băutură versatilă. Se consumă mai ales sub formă de long drinks şi cocktailuri, Cuba Libre sau Mojito fiind celebre în toată lumea. Dacă vorbim de gama super-premium se poate consuma cu gheaţă sau «straight». În general consumatorii de rom au între 18 şi 30 de ani, un venit mediu, fiind orientaţi spre calitate şi spre branduri cunoscute.

Au o viaţă socială activă şi de obicei sunt necăsătoriţi. Le place să socializeze cu grupul lor de prieteni în locuri trendy. Recomandările altora sunt importante pentru ei„, spune Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România.

În categoria rom, compania are în portofoliu numai brandul Havana Club, care are însă patru variante (Anejo 3YO, Anejo Especial, Anejo 7YO şi Selection de Maestros).

Pe piaţa românească s-a vândut rom în valoare de 7,73 milioane de dolari în 2012, potrivit datelor IWSR. O privire retrospectivă arată că faţă de 2008 a fost o creştere de 5%, în condiţiile în care industria băuturilor spirtoase a resimţit serios scăderea puterii de cumpărare.

O creştere şi mai mare a înregistrat piaţa din punctul de vedere al volumului, care a ajuns la 387.000 de litri în 2012, cu 19% mai mult comparativ cu 2008. Conform IWSR, pe piaţă se bat branduri precum Havana Club, Russeika, Bacardi, Capitain Morgan, Old Pascas şi altele. În plus, industria continuă să atragă mereu noi nume, în principal din segmentele superioare de preţ.

Daniel Dobriţă, sales director al BDG Import, observă că în România volumul de aproximativ 400.000 de litri de rom vândut nu este foarte ridicat dacă se compară cu alte state, iar pe termen lung se va păstra trendul de creştere cu variaţii mai mici de la un an la altul.

„În ultimii cinci ani se remarcă un trend crescător al acestei categorii la nivel mondial, trend generat atât de creşterea consumului, cât şi de deschiderea şi de dezvoltarea unor noi pieţe, în special din Asia, cât şi Rusia. România a urmat tendinţa mondială de creştere în ultimii ani pentru această categorie, înregistrând în 2012 chiar o creştere cu 17% a volumelor dezvoltate, conform datelor furnizate de IWSR. Pe termen lung estimăm că se va înregistra o creştere continuă a acestei categorii„, spune Dobriţă.

IN ROMÂNIA BDG DISTRIBUIE BACARDI, brand cu o istorie care începe în Cuba, dar care a fost mutat în Puerto Rico în urma revoluţiei comuniste din anii ‘60. Şi astăzi Puerto Rico este locul unde se produce romul Bacardi.

Primul rom Bacardi creat (care a rămas şi astăzi principalul din gamă) este Bacardi Superior, însă de-a lungul timpului au apărut Bacardi Gold, Bacardi Black, Bacardi 8 ani, ultimul lansat fiind Bacardi Oakheart. Acesta din urmă este un amestec de romuri (Superior şi Gold) învechit în butoaie arse de stejar, folosite în prealabil la fabricarea bourbonului.

Consumatorii de rom trebuie să fie atenţi la ţara de origine şi la ingrediente, spune Tudor Furir. Un rom bun este produs în Caraibe din trestie de zahăr, adaugă el, iar un semn al calităţii este numărul de ani în care este învechit în butoaie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/era-whisky-ului-si-coniacului-a-apus-o-noua-bautura-castiga-teren-pe-piata-bauturilor-spirtoase-11993638
11993638
comments powered by Disqus
Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat Omul de afaceri care a înfiinţat medicina privată în România. Urmează să lanseze un proiect GIGANT, care ar putea fi un model şi pentru sistemul de stat

Wargha Enayati a câştigat suficient de mulţi bani din imobiliare încât în 1995 să poată intra în domeniul său de expertiză, cel medical. A fondat astfel prima clinică privată din România, iar de atunci premierele s-au ţinut lanţ: primele abonamente medicale de pe piaţa locală, prima reţea de sănătate privată, prima clinică dedicată exclusiv femeilor, primele policlinici sociale şi multe altele.

vezi continuarea
ZF.ro
Ţara din UE care INTERZICE accesul persoanelor din România, după ce numărul de cazuri a explodat la noi în ţară Ţara din UE care INTERZICE accesul persoanelor din România, după ce numărul de cazuri a explodat la noi în ţară
Ufuk Tandoğan, CEO al Garanti BBVA România, despre cina ideală: „În trecut, pentru această întrebare mi-aş fi luat timp să trec în revistă câţiva dintre autorii sau artiştii mei preferaţi, lideri care m-au inspirat sau laureaţi ai premiilor Nobel. Acum..."
Mediafax
Medicament pe bază de proteine, care INHIBĂ capacitatea de infectare a COVID-19, dezvoltat în Ungaria Medicament pe bază de proteine, care INHIBĂ capacitatea de infectare a COVID-19, dezvoltat în Ungaria
Când va începe să scadă numărul de îmbolnăviri? Reputat epidemiolog: „Al doilea vârf va fi depăşit în maximum două săptămâni”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
PSD, reacţie la apelul lui Iohannis PSD, reacţie la apelul lui Iohannis
Apelul lui Iohannis către Parlament
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba  Fotbalul se joaca in zece... COMENTARIU Valeriu Suhan E hotarata treaba Fotbalul se joaca in zece...
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.