Cum vrea şeful eMAG să aducă noi clienţi în online: E nevoie de ceva tare, de spectacol combinat cu preţ

Autor: Razvan Muresan Postat la 14 ianuarie 2014 2760 afişări

Strategia de marketing a eMag, accelerată în 2013 prin organizarea a trei campanii consecutive de reduceri în mai puţin de o lună, vrea să dezveţe clienţii să cumpere din magazinele tradiţionale. Astăzi, doar un român din zece este obişnuit să cumpere de pe internet, însă spectacolul preţurilor mici prinde de minune la români, indiferent de ocazie.

Cum vrea şeful eMAG să aducă noi clienţi în online: E nevoie de ceva tare, de spectacol combinat cu preţ

ÎN BIROUL LUI IULIAN STANCIU, CEO ŞI ACŢIONAR MINORITAR AL EMAG, situat într-una din clădirile corporatiste din nordul Bucureştiului, televizoarele nu stau deschise pe vreun post de televiziune. În timp ce răsfoieşte rapoarte legate de activitatea companiei, privirea îi merge din când în când pe ecranele din partea dreaptă unde vede, în timp real, numărul de vizitatori din magazin, dar şi valoarea vânzărilor din ziua respectivă. Cifrele au ajuns la un nivel record la sfârşitul lunii noiembrie, când eMAG a câştigat cei mai mulţi bani dintr-un eveniment organizat până la acea vreme.

PREŢUL ESTE FOARTE IMPORTANT. Am început cu aceste evenimente în urmă cu trei ani, când am făcut o promoţie în noaptea de Revelion. A fost un eşec total din care am învăţat foarte mult. Am greşit atunci pentru că nu ştiam cât de mare este impactul. Am trimis un e-mail pe 31 decembrie şi am anunţat reducerile. Am avut 100.000 de oameni care în loc să bea şampanie se uitau pe eMAG.ro." Evenimentul se petrecea la trecerea dintre 2009 şi 2010, însă festivalul reducerilor a prins un contur puternic în 2013, când, pe final de an, eMAG a organizat în mai puţin de o lună trei campanii consecutive de tăiere de preţuri.

De Black Friday, eMAG.ro a vândut peste 250.000 de produse în perioada campaniei de reduceri, valoarea comenzilor totalizând 23 milioane de euro, cu un milion de euro mai mult decât nivelul estimat, după cum anunţa Dante International, firma care deţine eMAG.ro. Compania a ales să organizeze mai devreme sărbătoarea importată de peste ocean. „Dacă am fi făcut pe 29 noiembrie, intram mult în luna decembrie, aglomerată pentru curierat.

Ne apropiam şi de ziua eMAG şi de sărbători şi nu am fi reuşit să livrăm până la Crăciun. Ar fi fost haos toată luna. Produceam mai multe frustrări decât bucurii. Am greşit însă că nu am anunţat media mai devreme„, explică Stanciu. În total, clienţii eMAG.ro au cumpărat, de Black Friday, 40.000 de tablete, 30.000 de telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto şi video, 45.000 de produse electrocasnice, de la frigidere şi maşini de spălat până la mixere, storcătoare şi expresoare.

Câteva zile mai târziu, eMAG.ro a decis să sărbătorească Ziua Naţională a României, oferind în perioada 29 noiembrie - 1 decembrie preţuri mai mici şi câte un drapel pentru fiecare client. Toate produsele au fost livrate gratuit clienţilor, indiferent de valoarea comenzilor, iar 10% din valoarea cumpărăturilor a fost returnată pe carduri cadou, pentru a stimula o achiziţie ulterioară. Aceeaşi strategie a fost aplicată şi cu prilejul aniversării a 11 ani de la înfiinţarea eMAG, valoarea reducerilor oferite fiind de circa un milion de euro, conform informării transmise de companie.

"NU CONTEAZĂ DOAR PREŢUL., IMPORTANTĂ E ŞI ZONA EMOŢIONALĂ: FAC CEVA COOL, PARTICIP LA O SĂRBĂTOARE UNDE E PREZENTĂ TOATĂ LUMEA. DE FAPT ESTE O INVESTIŢIE ÎN MARKETING. Clientul are nişte drumuri bătătorite şi preferă să meargă să cumpere de la magazin", admite Stanciu. Potrivit estimărilor eMAG.ro, doar 10% din populaţie pune valoare pe timp, iar beneficiul principal pe care comerciantul online îl aduce clientului este tocmai rapiditatea. „Din momentul în care te gândeşti că ai o nevoie, până când o documentezi, iei o decizie şi o finalizezi, mergând la un magazin, durează de trei ori mai mult decât comanda online. Un român din zece este online şi face majoritatea cumpărăturilor de acolo, dar pentru a-i aduce pe ceilalţi în mediul nostru e nevoie de ceva tare, de spectacol combinat cu preţ", explică managerul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/cum-vrea-seful-emag-sa-aduca-noi-clienti-in-online-e-nevoie-de-ceva-tare-de-spectacol-combinat-cu-pret-11895687
11895687
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.