Cum să transformi într-o afacere un lucru pe care pe vremuri îl făceau mai ales bunicile şi să îl vinzi online pe Instagram

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 11 mai 2021 6190 afişări

Dana Barascu şi Gabriela Moise au avut, ca mulţi dintre noi, mai mult timp în pandemie pentru pasiuni insuficient exploatate în trecut. Spre deosebire de mulţi antreprenori, în cazul lor nu ideea a fost înainte de business, ci mai degrabă spiritul antreprenorial a precedat ideea de afacere. Au căutat pe Pinterest tot felul de idei care să le inspire, până când au găsit-o pe cea câştigătoare: obiectele decorative din macrame. Şi atunci a luat naştere DaGa Macrame.

Cele două tinere s-au cunoscut în urmă cu trei ani, când au început să lucreze împreună la o instituţie financiară nebancară. Au avut însă, mereu o aplecare spre ideile decorative şi au decis s-o valorifice în comun. „Am început cu o investiţie minimă, de aproximativ 1.000 de lei, pentru că am început să facem aceste decoraţiuni pentru noi şi pentru prieteni. Am vrut mai întâi să vedem dacă le putem realiza şi dacă într-adevăr produsele vor fi plăcute de cei din jurul nostru. Abia când am primit aprecieri, iar noi am fost mulţumite de rezultatele pe care le-am obţinut, am luat decizia să facem o mică afacere din asta”, povestesc Dana şi Gabriela.

În micul lor atelier din Bucureşti, ele lucrează la decoraţiunile din macrame de obicei seara, când termină programul de la job. Vând pe Instagram deocamdată, dar lucrează la un site care va fi gata în curând, astfel încât, spun ele, totul va fi mai uşor atât pentru ele, cât şi pentru clienţi. „Nu avem un singur produs în portofoliu. Asta ne-am dorit de la început, să putem face orice. Şi ne-am mai dorit ca oricine intră pe pagina noastră să aibă măcar un produs care să fie pe gustul lui. Realizăm de la mărturii – cel mai mic obiect din macrame – până la paravane din macrame şi corturi.” Iar asta nu e tot, pentru că Dana Barascu şi Gabriela Moise vor să introducă noi produse în portofoliu.


Preţurile produselor DaGa Macrame diferă în funcţie de produs, astfel că există obiecte care nu depăşesc 100 de lei, dar şi unele care costă peste 1.000 de lei.


„Anul acesta, dacă pandemia ne lasă, avem în plan să începem un nou proiect cu rochii din macrame, special pentru plajă, festival sau diferite evenimente. Ne dorim să lucrăm mai mult şi în ceea ce priveşte partea de evenimente, vrem ca cei care iubesc stilul boho să se poată bucura de un cadru inedit la evenimentele lor. Avem în proiect şi câteva tipuri de mărturii care se adresează publicului larg.”

Anul 2021 a început bine pentru DaGa Macrame, astfel că cele două tinere nu au avut nicio săptămână fără câteva comenzi, iar în februarie au realizat 62 de decoraţiuni pentru un spaţiu de birouri din Bucureşti. „Ne-am dorit mereu ca produsele noastre să ajungă în vizorul tuturor şi să aducem acest tip de decoraţiuni în casele românilor. Noi ne bucurăm când vedem că tot mai multe persoane sunt interesate, aşa că am realizat atât produse mici, care se potrivesc oriunde, cât şi obiecte mari, care pot fi folosite ca decor la evenimente.”

Dana şi Gabriela vor, de asemenea, să colaboreze cu cât mai mulţi designeri de interior, pentru a avea acces la un public şi mai larg. Preţurile produselor DaGa Macrame diferă în funcţie de produs, astfel că există obiecte care nu depăşesc 100 de lei, dar şi unele care costă peste 1.000 de lei. „Noi spunem că anul 2020, pentru noi, a fost rampa de pornire, ne-am dezvoltat şi ne-am format. A fost un an dificil şi, cel mai probabil, fără pandemie, lucrurile ar fi stat mult mai bine, atât pentru noi, cât şi pentru alte firme micuţe, cum este a noastră.” Cu optimism însă, Dana Barascu şi Gabriela Moise merg înainte cu idei noi de a pune macrameul în lumină.

Dana Barascu şi Gabriela Moise, fondatoare DaGa Macrame:„Nu avem un singur produs în portofoliu. Asta ne-am dorit de la început, să putem face orice. Şi ne-am mai dorit ca oricine intră pe pagina noastră să aibă măcar un produs care să fie pe gustul lui. Realizăm de la mărturii – cel mai mic obiect din macrame – până la paravane din macrame şi corturi.”



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Dichis Events – firmă de evenimente (Bucureşti)

Fondator: Paul Marinescu

Investiţie iniţială: 20.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 1 milion de lei (208.000 de euro)

Prezenţă: naţională, Grecia


Lavandă din Dumbravă – brand de produse cu lavandă (jud. Mureş)

Fondatoare: Ana Maria German

Investiţie iniţială: 1.000 de euro

Prezenţă: naţională


ABA Masters – cursuri de terapie pentru copiii cu tulburări de dezvoltare (Bucureşti)

Fondatoare: Anca Dumitrescu

Investiţie iniţială: 4.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 300.000 de lei (62.500 de euro)

Prezenţă: online


Verlinne – brand de modă sustenabilă (Alba Iulia)

Fondatoare: Andreea Trandafir

Investiţie iniţială: 25.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 131.000 de euro

Prezenţă: naţională


Giumbo – cofetărie (Constanţa)

Fondator: Dan Revici

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Prezenţă: Constanţa


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: De ce este energia în România mai scumpă decât în Italia sau Spania. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.