Cu lentilele curate. Afacerea pornită dintr-o nevoie resimţită chiar de fondator

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 02 septembrie 2021 529 afişări

„Să ne privim cu bine!” este deviza celor doi asociaţi care au ochit o idee de afacere pornită dintr-o nevoie pe care mulţi o resimt: aceea de a vedea mai bine cu ajutorul unei perechi de ochelari. Povestea Visionfix este, de fapt, strâns legat de dorinţa unui miop de a aduce claritate vizuală celor ca el. Deloc puţini.

Eugen Linţa, unul dintre fondatorii businessului, purtător de ochelari din copilărie, avea de peste 30 de ani experienţă clientului de optică. Oportunitatea businessului a apărut în momentul în care şi-a dat seama că există o nevoie reală de servicii mai transparente în acest domeniu. „Am fost prima optică exclusiv online aprobată de autoritatea de reglementare în domeniu (ANMDMR - Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România) şi am început acest lucru în anul 2018 cu un test: rame de ochelari clip-on. Şi cu site-ul cu acelaşi nume ”, povestesc cei doi fondatori ai Visionfix, Eugen Linţa şi Ionuţ Dulămiţă. Ramele cu clip-on sunt rame de ochelari de vedere care se transformă în ochelari de soare într-o clipă, prin aplicarea pe cadrul lor a unui parasolar cu prindere magnetică şi cu lentile polarizate, de soare. Orice ochelarist îşi doreşte şi ochelari de soare cu care se vadă clar, iar ramele cu clip-on sunt soluţie doi în unul în acest sens. După doi ani de teste, antreprenorii au deschis primul magazin fizic în Bucureşti, în februarie 2020, şi au lansat şi un al doilea website, cu o abordare mai generalistă - Visionfix. Investiţia sa ridicat până acum la 50.000 de euro.

„Anul trecut, cifra de afaceri a fost de 88.000 de euro, iar pentru 2021 estimăm circa 200.000 de euro. Suntem o echipă de patru optometrişti în două magazine, adică o echipă de doi specialişti ai văzut în fiecare magazin. ” Eugen are background de marketer în industria farma, astfel că nu vine dintr-o lume diferită de cea medicală, în vreme ce Ionuţ Dulămiţă este artist vizual şi fost jurnalist. În comun au, pe lângă afacere, şi miopia, care, de fapt, ia condus către antreprenoriat. Cele două magazine sunt în Bucureşti -

pe strada Popa Tatu - şi în

Cluj-Napoca - pe strada Iuliu Maniu. Însă anul acesta, cei doi fondatori vor să-şi consolideze modul de lucru în cele două magazine fizice şi pregătire deschiderea unui magazin mai mare în Bucureşti la finalul lui 2021 sau la începutul lui 2022, un magazin care să fie mai mult tehnologizat şi orientat către testări optometrice specializate. „Pe termen lung, ne dorim să devin un ecosistem online de servicii de optică cu focus pe informaţia consumatorului, în care să atragem parteneri din mai multe oraşe”, spun cei doi.

Clienţii lor sunt, în general, oameni cu venituri medii şi mari şi cu vârste cuprinse între 24 şi 65 de ani. Ei ajung la Visionfix în principal în căutarea ramelor de ochelari şi a lentilelor aeriene, cele care se montează pe rame, acestea fiind principalele produse din portofoliu, alături de lentile

de contact. „Avem în jur de

600 de rame de ochelari în ambele magazine fizice, în rulaj constant. Dintre ele, un segment important îl ocupă pe cele cu clip-on. Încercăm să nu plin mai multe gusturi, de la «hip» la practic, focusul nostru fiind mai degrabă pe serviciile oferite clienţilor în zona de soluţii de corecţie a vederii. ” Visionfix colaborează cu toţi producătorii importanţi de pe piaţă şi se concentrează mai ales pe lentilele specializate, adică cele adresate unor nevoi specifice. Un exemplu sunt lentilele progresive, care adună trei ochelari într-unul pentru o vedere clară la depărtare, intermediar şi aproape, destinate persoanelor de peste 40 de ani care au activităţi constante la toate aceste distanţe. Altul sunt lentilele de interior sau degresive, destinate oamenilor care lucrează mult la computer. Acestea îi ajută să vadă bine în zona intermediară, unde vă ţin laptopul, şi la apropiere, unde gustaţi. „Alte exemple sunt lentilele monofocale cu suport de adiţie - care asigură o vedere clară la distanţă şi un confort vizual la apropiere - sau lentilele pentru condus, care oferă claritate în spatele volanului atât de zile, în condiţii meteo nefavorabile, cât şi noaptea, când suntem orbiţi de farurile din contrasens ”, spun fondatorii Visionfix. Metoda aleasă pentru stabilirea preţurilor este, în general, pe baza de pachete de rame plus lentile, care începe de la 550 de lei, pentru perechile de ochelari monofocali, adică cei de distanţă sau de aproape, şi pot urca până la 5.000 de lei, pentru perechile de ochelari progresivi cu lentile de ultimă generaţie, care sunt deschise ochii larg şi clar asupra lumii. „Alte exemple sunt lentilele monofocale cu suport de adiţie - care asigură o vedere clară la distanţă şi un confort vizual la apropiere - sau lentilele pentru condus, care oferă claritate în spatele volanului atât de zile, în condiţii meteo nefavorabile, cât şi noaptea, când suntem orbiţi de farurile din contrasens ”, spun fondatorii Visionfix. Metoda aleasă pentru stabilirea preţurilor este, în general, pe baza de pachete de rame plus lentile, care începe de la 550 de lei, pentru perechile de ochelari monofocali, adică cei de distanţă sau de aproape, şi pot urca până la 5.000 de lei, pentru perechile de ochelari progresivi cu lentile de ultimă generaţie, care sunt deschise ochii larg şi clar asupra lumii. „Alte exemple sunt lentilele monofocale cu suport de adiţie - care asigură o vedere clară la distanţă şi un confort vizual la apropiere - sau lentilele pentru condus, care oferă claritate în spatele volanului atât de zile, în condiţii meteo nefavorabile, cât şi noaptea, când suntem orbiţi de farurile din contrasens ”, spun fondatorii Visionfix. Metoda aleasă pentru stabilirea preţurilor este, în general, pe baza de pachete de rame plus lentile, care începe de la 550 de lei, pentru perechile de ochelari monofocali, adică cei de distanţă sau de aproape, şi pot urca până la 5.000 de lei, pentru perechile de ochelari progresivi cu lentile de ultimă generaţie, care sunt deschise ochii larg şi clar asupra lumii. care oferă claritate în spatele volanului atât de zile, în condiţii meteo nefavorabile, cât şi noaptea, când sunt orbiţi de faruri din contrasens ”, spun fondatorii Visionfix. Metoda aleasă pentru stabilirea preţurilor este, în general, pe baza de pachete de rame plus lentile, care începe de la 550 de lei, pentru perechile de ochelari monofocali, adică cei de distanţă sau de aproape, şi pot urca până la 5.000 de lei, pentru perechile de ochelari progresivi cu lentile de ultimă generaţie, care sunt deschise ochii larg şi clar asupra lumilor. care oferă claritate în spatele volanului atât de zile, în condiţii meteo nefavorabile, cât şi noaptea, când sunt orbiţi de faruri din contrasens ”, spun fondatorii Visionfix. Metoda aleasă pentru stabilirea preţurilor este, în general, pe baza de pachete de rame plus lentile, care începe de la 550 de lei, pentru perechile de ochelari monofocali, adică cei de distanţă sau de aproape, şi pot urca până la 5.000 de lei, pentru perechile de ochelari progresivi cu lentile de ultimă generaţie, care sunt deschise ochii larg şi clar asupra lumilor.

Metoda aleasă pentru stabilirea preţurilor este, în general, pe baza de pachete de rame plus lentile, care începe de la 550 de lei, pentru perechile de ochelari monofocali, adică cei de distanţă sau de aproape, şi pot urca până la 5.000 de lei, pentru perechile de ochelari progresivi cu lentile de ultimă generaţie.



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de afaceri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platformă www.zf.ro/afaceri-de-la-zero .

ICuori - brand de bijuterii (Cluj-Napoca)

Fondator: Alberto Maria Cavalli

Investiţie iniţială: 40.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 150.000-200.000 de lei (31.000-41.000 de euro)

Prezenţă: Cluj-Napoca


Synergy Therm - brand de produse dermatocosmetice (Oradea)

Fondatori: Ciprian Cândea, Mihaela Bogdan, Sorin Pojoca şi Petru Antonescu

Investiţie iniţială: 200.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 1 mil. euro

Prezenţă: online, farmaciile Catena, magazinele Bebe Tei


Ottis & Co - magazin online cu portrete ale animalelor de companie (Constanţa)

Fondatori: Andrei Valentin şi Andrei Negru

Investiţie iniţială: 6.000 de lei (1.200 de euro)

Cifră de afaceri în 2020: 80.000 de lei (circa 16.000 de euro)

Prezenţă: online


Atelier Bolero - brand de haine pentru femei (Bucureşti)

Fondatoare: Anca Balaş şi Ecaterina Nicolescu

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2021: 20.000 de euro

Prezenţă: un showroom în Bucureşti, un magazin în Braşov, online


JamSessions - atelier de dulceaţă, zacuscă, sirop (Târgu-Jiu)

Fondatoare: Alina Mladin

Investiţii: 20.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 15.000 de euro

Prezenţă: online, J'ai Bistrot, Băcănia verde, târgurile Roditor Food Market, Bistro Dorobanţi


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero .

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.