Cine este tânãra ce a creat probabil unul dintre cele mai cunoscute locuri şi branduri din Bucureşti. Aceasta face milioane de euro cu aceastã afacere

Autor: Roxana Rosu Postat la 12 iulie 2025 10908 afişări

Velocità este probabil unul dintre cele mai cunoscute locuri şi branduri din Bucureşti, loc de întâlnire şi răsfăţ, popas răcoritor în timpul plimbărilor la pas pe Calea Victoriei. Istoria acestei gelaterii a început, paradoxal, în pandemie, când afacerile din HoReCa au avut mult de suferit şi supravieţuirea a depins în mare parte de capacitatea de adaptare a antreprenorilor. Dar, de fapt, ideea acestui loc a încolţit în mintea Adnanei Popa, CEO şi cofondatoare, cu aproape un an înainte şi unde în altă parte decât în Italia.

Ideea Velocità a încolţit în mintea mea în momentul în care am identificat nevoia de a consuma un produs gelato de calitate, la nivelul celor mai bune gelaterii din Italia. De fiecare dată când mergeam cu copiii în vacanţă în Italia, aveam obiceiul de a merge la gelaterie poate şi de trei ori pe zi. M-am întrebat de ce nu avem acest obicei când suntem în Bucureşti. A durat aproximativ 10 luni de la momentul ideii până când am găsit partenerii de business şi locaţia pentru flagship store”, povesteşte Adnana Popa. Ea era deja activă în zona antreprenorială de câţiva ani, într-un domeniu complet diferit însă. După o carieră în sectorul bancar, trecuse apoi în zona de consultanţă, înfiinţând Sago Finance, prin care a lucrat alături de alţi antreprenori, oferindu-le suport pe partea de strategie financiară.

În 2019-2020 a început însă povestea Velocità. 

În prezent, brandul are opt locaţii în Bucureşti, Braşov şi Timişoara, cea mai mare fiind cea de pe Calea Victoriei, care generează vânzări anuale de peste 1 milion de euro. Trei dintre gelateriile din Capitală sunt deschise de parteneri în franciză, strategie de scalare care va fi menţinută şi în viitor, pe lângă deschiderile proprii.

Alegerea numelui are o poveste. Velocità în italiană înseamnă viteză, iar magazinele reţelei sunt amplasate în medii urbane foarte aglomerate, unde oamenii sunt adesea în grabă, tot timpul pe fugă, de multe ori foarte preocupaţi sau chiar stresaţi. „La Velocità, de fapt, te opreşti ca să primeşti un boost de energie şi bucurie, astfel încât să poţi continua ziua mult mai bine. Velocità este precum o oază, în mijlocul agitaţiei. Această filozofie reflectă conceptul nostru de a aduce bucurie cu o îngheţată sau/şi cafea. Îmi place să spun că avem un business de fericire”, povesteşte Adnana Popa.

Despre investiţia iniţială spune că a fost semnificativă, având în vedere amenajarea şi restaurarea spaţiului din Calea Victoriei şi construirea primului laborator. Pe partea de cheltuieli neprevăzute, s-au confruntat cu o provocare mare, intrând în perioada de lockdown chiar cu puţin timp înainte ca totul să fie finalizat pentru marea deschidere. Astfel, până la finalul anului 2020, investiţia depăşise deja 500.000 euro.

CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.