Antreprenorul român care a început invers faţă de majoritatea românilor: şi-a deschis o afacere de milioane de de dolari în America si acum atacă Europa

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 29 iunie 2021 5370 afişări

Antreprenorul român Daniel Diculescu şi-a început cariera în 2016 pe piaţa din America, iar în timp a dezvoltat un grup de companii sub care produce şi vinde produse fizice pentru uz casnic, articole sportive şi de recuperare medicală, în trei ţări: Statele Unite, Canada şi România. Cu afaceri de peste 2 milioane de dolari în 2020 la nivel de grup, el accelerează vânzările şi pe piaţa locală şi ţinteşte expansiunea pe noi pieţe.

Daniel Diculescu, un antreprenor român, şi-a început cariera pe pământ american, dezvoltând din 2016 şi până în prezent un grup de companii cu afaceri de peste 2 milioane de dolari la finalul anului trecut, prin intermediul cărora produce şi comercializează produse fizice pentru uz casnic, articole sportive, de fitness şi de recuperare medicală sau accesorii de îngrijire şi igienă personală. El are în plan continuarea extinderii activităţii pe două noi pieţe până la finalul anului în curs.

 „Acum suntem prezenţi în Statele Unite ale Americii, Canada şi România. Urmează să ne extindem şi în Bulgaria şi Ungaria, prin intermediul platformei eMAG Marketplace. Estimăm ca până la finalul acestui an să fim prezenţi pe cele două pieţe”, a spus în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace, Daniel Diculescu, fondator al Evophoria Solutions, una dintre companiile care face parte din grupul dezvoltat de acesta.

 El a povestit că primul pas pe care l-a făcut ca antreprenor a fost în 2016, când a înfiinţat o companie de advertising, care se ocupa cu producţia publicitară.

 „Practic făceam print pe material textil,  doar că ne-am dat seama că timpul pe care îl alocam strict pentru producţie era mai mare decât cel alocat pentru gestionarea şi scalarea businessului şi atunci am decis să externalizăm procesul de producţie spre o ţară în care mâna de lucru e ieftină. Am ales China, iar apoi am crescut şi portofoliul de produse şi am început să ne dezvoltăm”, a povestit antreprenorul român evoluţia businessului pe care l-a creat.

De asemenea, activitatea companiei s-a desfăşurat de la început în mediul online, mai exact pe platforma Amazon, după ce Daniel Diculescu a urmat cursuri de vânzare pe astfel de canale. „În urma acelor cursuri ne-am dat seama că dacă urmăm acest model de business putem ajungem mai repede la performanţele dorite. Am început cu un brand pe nişa de fitness pe piaţa din Statele Unite – pe Amazon -, iar în prezent avem listate trei branduri pe Amazon şi în România avem două branduri care sunt exclusiv pe eMAG. Fiecare brand reprezintă o companie a grupului”, a explicat Daniel Diculescu.

Pe piaţa din România antreprenorul român a făcut paşi spre finalul anului 2019, când a înfiinţat compania Evophoria Solutions, prin care comercializează produse fizice pentru uz casnic, articole de recuperare medicală sau accesorii de îngrijire personală.



„Din anul 2019 nu am prins foarte multe luni de activitate pe piaţa din România, însă pot să spun că am crescut pe parcursul anului 2020. Ne ocupăm strict de partea de comercializare de produse fizice, care cumva să rezolve anumite probleme pe care clienţii şi oamenii le întâlnesc în viaţa de zi cu zi. Încercăm să scalăm cât putem pe piaţa locală.”

De asemenea, spre finalul anului 2019 compania a început şi activitatea pe platforma eMAG Marektplace, care timp de aproximativ un an a fost singurul canal prin care Evophoria Solutions îşi vindea produsele la nivel local. „Am testat platforma Marketplace a eMAG şi am stabilit că are potenţial de creştere şi noi trebuie să fim prezenţi cu produsele noastre. Dacă la început eram focusaţi 90% pe activitatea de pe platforma Amazon, acum ne distruim atenţia şi focusul atât pe platforma eMAG Marketplace, cât şi pe Amazon. Spre exemplu, pe platforma Amazon ai o deschidere mai mare, o piaţă mai largă, dar în acelaşi timp ai şi o concurenţă uriaşă, dar pe Marketplace-ul eMAG ai o piaţă mai mică, dar şi concurenţa este mai mică şi cumva compensează” a mai menţionat Daniel Diculescu.

Pentru piaţa locală, antreprenorul român a investit recent şi în dezvoltarea unui site al companiei Evophoria Solutions, prin care să vândă produsele brandului. „Am lansat de puţin timp şi un site propriu, dar am avut nevoie de cât mai multe produse pentru a deschide un site propriu, care să şi fie profitabil. Însă, în prezent, vânzările înregistrate pe platforma eMAG reprezintă circa 80% din cifra de afaceri a companiei Evophoria Solutions, dar timp de un an am vândut doar pe platforma Marketplace.”

În ceea ce priveşte produsele pe care le comercializează grupul, acestea sunt distribuite pe cele trei pieţe în funcţie de specificul consumatorilor. Astfel, în SUA predomină produsele de fitness şi sport, iar în România cele care pot rezolva probleme de sănătate, a mai explicat antreprenorul român. „În România, avem mai mult produse electronice pentru că piaţa locală de fitness sau yoga, spre exemplu, nu este la fel de dezvoltată ca cea din America. Cel mai mare succes le au produsele de igienă şi îngrijire personală şi cele de recuperare medicală pe piaţa locală, spre exemplu, cel mai achiziţionat produs este duşul bucal, un aparat care ajută igiena orală. Există o creştere şi în zona echipamentelor de fitness şi sport, dar e mai mică decât cea înregistrată pe celelalte segmente de produse amintite mai devreme.”

Daniel Diculescu spune că unul dintre motivele pentru care produsele de fitness şi sport ale companiei nu se pliază pe piaţa locală este reprezentat de faptul că în România oamenii preferă să facă sport la sală şi nu acasă, iar produsele comercializate de antreprenorul român sunt dedicate antrenamentelor de acasă.

 „Am observat că pe piaţa din România oamenii încă nu sunt atât de deschişi spre a face sport acasă, pentru că avem această mentalitate în care credem că doar la sală se poate face mişcare şi sport. În schimb, în SUA majoritatea oamenilor fac fitness acasă, sunt mult mai puţini oameni care merg la sală pentru a se antrena.”

Evophoria Solutions a închis anul 2020 cu afaceri de aproximativ 300.000 dolari, iar pentru finalul anului în curs estimează că cifra de afaceri a companiei pe care o conduce va depăşi un milion de dolari. La nivel de grup, cifra de afaceri înregistrată la finalul anului 2020 a fost de peste două milioane de dolari, în creştere faţă de anul precedent.

 „Vânzările pe piaţa din SUA au crescut cu 30% anul trecut, iar în România cu 100%. În continuare, cred că piaţa se va stabiliza. Dacă anul trecut am avut creşteri mari pentru că oamenii au fost nevoiţi să treacă de la comerţul tradiţional, la cel online, au fost nevoiţi să petreacă mai mult timp acasă – să înveţe acasă, să muncească acasă –, cumva, anul acesta văd o revenire la un nou normal, adică la un normal care s-a creat în timpul pandemiei, care deja a avut parte de o creştere substanţială”, a spus Daniel Diculescu.

 De asemenea, în cadrul grupului lucrează circa 12 persoane, la care se adaugă diverşi colaboratori. „A fost uşor să mărim echipa în perioada pandemiei, având în vedere că multe joburi s-au sistat şi unele afaceri s-au închis.”  În ceea ce priveşte planurile pe termen lung, Daniel Diculescu spune că dacă brandurile pe care le-a dezvoltat vor deveni cunoscute pe piaţa locală va face pasul şi spre mediul offline.

 „Ne-am gândit să intrăm şi pe partea offline, deşi noi ne-am bazat încă de la început pe comerţul din mediul online, având avantajele lui. Dar pe viitor, dacă brandurile noastre proprii vor creşte şi vor începe să fie cunoscute pe piaţa din România, vom încerca să le plasăm şi în magazinele mari de retail offline”, a conchis antreprenorul Daniel Diculescu.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Cu cât a crescut economia în T2. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.