ZF Ecosistemul Marketplace. Ştefan Matei, fondator, Suportbicicleta.ro: Vrem să ajungem cu soluţiile de transport pentru echipamente sportive şi bagaje în ţările din vestul Europei

Postat la 02 noiembrie 2022 40 afişări

Suportbicicleta.ro, companie românească înfiinţată în 2013 de Ştefan Matei, care comercializează online şi offline soluţii de transport pentru echipamente sportive şi bagaje pe pieţele din România, Bulgaria şi Ungaria, vrea să se extindă în următorii ani în ţările din vestul Europei.

ZF Ecosistemul Marketplace. Ştefan Matei, fondator, Suportbicicleta.ro: Vrem să ajungem cu soluţiile de transport pentru echipamente sportive şi bagaje în ţările din vestul Europei

Aproximativ 70% din cifra de afaceri a companiei sunt generate de mediul online Compania a încheiat anul 2021 cu afaceri de 630.000 euro, plus 40%.

Suportbicicleta.ro, companie românească înfiinţată în 2013 de Ştefan Matei, care comercializează online şi offline soluţii de transport pentru echipamente sportive şi bagaje pe pieţele din România, Bulgaria şi Ungaria, vrea să se extindă în următorii ani în ţările din vestul Europei.

„Planurile pe termen scurt vizează schimbarea site-ului propriu, iar pe termen mai lung vizăm extinderea businessului în ţările din Vest, pentru că vrem să ducem soluţiile de transport pentru echipamente sportive şi bagaje şi spre clienţii din aceste pieţe. Poate ne vom lista produsele şi pe alte marketplace-uri, deoarece totul este mai simplu şi mai rapid astfel”, a spus Ştefan Matei, fondator al Suportbicicleta.ro, în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.

Compania şi-a început activitatea în mediul online, cu propriul site, iar un an mai târziu, mai exact în 2014, şi-a listat şi primele produse pe platforma eMAG Marketplace. Însă, în prezent compania românească este activă atât în mediul online, cât şi în mediul offline, având în Bucureşti un magazin, showroom şi punct de ridicare a comenzilor.

„În mediul online avem propriul site şi suntem prezenţi şi pe marketplace-ul eMAG. Iar în Bucureşti avem un magazin, centru de ridicare şi tot acolo facem efectiv montajul suporturilor pe maşini.“ Alexandra Cepăreanu

„Şi în ultimii doi ani majoritatea clienţilor din Bucureşti au preferat să vină în continuare la showroom-ul nostru, să vadă produsele şi să intre în contact cu acestea înainte de achiziţie.”

În prezent, mediul online reprezintă circa 60-70% din totalul vânzărilor înregistrate de Suportbicicleta.ro. De asemenea, în 2021, compania românească a făcut paşi şi spre piaţa din Bulgaria şi Ungaria, tot prin intermediul platformei Marketplace a eMAG.

„Avem listate în prezent 9.000 de produse în Bulgaria şi circa 7.500 în Ungaria. Ungaria e o piaţă mai mare decât Bulgaria, iar extinderea a avut loc datorită eMAG. Nu a fost un efort suplimentar din partea noastră, a companiei. Anul trecut practic am prins sezonul de vară pentru Ungaria şi am vândut destul de bine bare transversale, iar în ceea ce priveşte Bulgaria, am prins mai mult sezonul de iarnă şi acolo am avut vânzări la suporturile de schiuri”, a mai spus Ştefan Matei.

El a adăugat că în ceea ce priveşte piaţa din România, Suportbicicleta.ro are în portofoliul de produse aproximativ 14.000 de articole.

În cadrul companiei lucrează în prezent şase persoane, după ce pe parcursul celor doi ani pandemici s-au mai alăturat echipei încă doi angajaţi. De asemenea, una dintre provocările anului 2021 a fost reprezentantă de creşterea preţurilor, a mai menţionat fondatorul Suportbicicleta.ro.

„Provocările au fost creşterea preţurilor şi disponibilitatea limitată a produselor. A trebuit să luăm măsuri pe partea de aprovizionare, pentru că au crescut preţurile, au fost destul de fluctuante, totul plecând de la materiile prime, şi am avut nevoie de atenţie şi de un alt plan de business. A fost destul de greu să fac o prognoză pe vânzări şi pe aprovizionare, pentru că e o situaţie puţin atipică, în care avem o cerere foarte mare, combinată cu preţul în creştere, combinate cu disponibilitate scăzută.”

Însă, cu toate provocările aduse de al doilea an impactat de pandemia de COVID-19, compania românească a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 630.000 de euro la finalul anului trecut, înregistrând o creştere de circa 40% comparativ cu anul precedent.

„În continuare e o perioadă în care avem o cerere crescută pentru produsele pe care le vindem şi una dintre dorinţe este să crească numărul clienţilor care achită cu cardul. Poate devenim mai responsabili.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.