Vola.ro: Numărul de zboruri întârziate sau anulate a scăzut în iulie cu 77% faţă de iunie. Aeroportul Otopeni a avut 10% din zboruri întârziate şi 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile mai mari din Europa

Autor: Roxana Rosu Postat la 29 iulie 2022 44 afişări

Vola.ro: Numărul de zboruri întârziate sau anulate a scăzut în iulie cu 77% faţă de iunie. Aeroportul Otopeni a avut 10% din zboruri întârziate şi 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile mai mari din Europa

Prima jumătate a sezonului turistic de vară a fost marcată în acest an de numeroase probleme în aeroporturi şi în operarea zborurilor, dar situaţia pare să se fi stabilizat uşor în iulie, arată o analiză realizată de Vola.ro.

După o perioadă de haos, greve şi schimbări, care au dus la anulări sau întârzieri ale multor zboruri în luna iunie, în iulie numărul de plecări afectate de întârzieri sau modificări s-a redus cu 77% în rândul vacanţelor cumpărate prin intermediul platformei. Practic, doar 7% dintre zborurile vândute de Vola.ro au fost anulate sau modificate în iulie, situaţia de pe aeroporturi fiind considerabil îmbunătăţită faţă de prima lună de vară, când 1 din 3 zboruri sufereau modificări sau anulari.  

Potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, din totalul de 2.323 de curse operate în cea de=a doua săptămână din iulie, 731 de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă au avut întârzieri mai mari de 30 de minute, reprezentând 31% dintre cursele existente. Cu toate acestea, comparativ cu prima săptămână a lunii iulie, numărul curselor cu întârzieri a fost cu 24% mai mic.

În iunie şi iulie, Aeroportul Internaţional Henri Coandă a avut doar 10% de zboruri întârziate din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile mai mari din Europa.

La polul opus se află Aeroportul din Bruxelles, care are 72% din zboruri întârziate şi 2,5% anulate.

Traficul de pe Aeroportul Otopeni este foarte mic comparativ cu alte terminale din Europa, la Bucureşti fiind operate circa 300-400 zboruri zilnic, circa 60% dintre curse fiind ale companiilor low-cost Ryanair şi WizzAir.

Confruntate cu o creştere puternică a cererii, multe aeroporturi şi companii aeriene fac eforturi să recruteze personal şi să optimizeze orarele de zbor, spun specialiştii. Cele mai multe situaţii neplăcute au apărut în această vară ca urmare a crizei forţei de muncă (atât personal la sol, cât şi echipaj de zbor), greve, lipsa aeronavelor, dar şi a cererii peste aşteptări.

Cele mai mari probleme au fost în principalele hub-uri aviatice din Europa, precum Londra - Luton, Bruxelles, Paris - Charles de Gaulle, Amsterdam - Schiphol, Frankfurt şi Lisabona. Din acest motiv s-a şi observat o creştere cu 19% a numărului de job-uri promovate de aeroporturile europene.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
zboruri,
aeroport,
anulare,
intarzieri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.