Victor Răcariu, Glovo: Piaţa de livrări va ajunge la 1 mld. euro în 2022 - 2023. Ca orice alt retailer, şi noi ne-am îndreptat către distribuitori, pentru a obţine cele mai bune avantaje

Autor: Cristina Roşca Postat la 12 septembrie 2021 53 afişări

Victor Răcariu, regional general manager pentru regiunea SEE (Europa de Sud-Est) în cadrul Glovo, estimează că până la finalul anului, platforma de livrări va tranzacţiona bunuri în valoare de aproximativ 250 de milioane de euro.

Victor Răcariu, Glovo: Piaţa de livrări va ajunge la 1 mld. euro în 2022 - 2023. Ca orice alt retailer, şi noi ne-am îndreptat către distribuitori, pentru a obţine cele mai bune avantaje

♦ Executivul estima la începutul lui 2021 că pragul de 1 mld. euro va fi atins de piaţa de delivery chiar în acest an, însă acum el amână acest moment semn că avansul din primul an de pandemie s-a temperat ♦ Cele patru mari companii de livrări din România, respectiv Glovo, Bringo, Tazz by eMAG şi FoodPanda, au adunat anul trecut afaceri de aproape 240 de milioane de lei (aproape 50 mil. euro), după creşteri ce variază între 113% şi 872% ♦ Glovo e liderul detaşat al pieţei, cu afaceri de 167,5 mil. lei (34 mil. euro) în 2020, plus 417%.

Victor Răcariu, regional general manager pentru regiunea SEE (Europa de Sud-Est) în cadrul Glovo, estimează că până la finalul anului, platforma de livrări va tranzacţiona bunuri în valoare de aproximativ 250 de milioane de euro. El nu oferă cifre privind evoluţia faţă de 2020, dar spune că există o creştere a businessului Glovo faţă de anul anterior.

Valoarea bunurilor tranzacţionate de platforma de livrări e diferită de cifra de afaceri a companiei. Mai exact, Glovo este intermediar de cele mai multe ori, livrând clienţilor produsele pe care aceştia le comandă de la retaileri sau jucători HoReCa. În acest caz, Glovo încasează un procent din valoarea tranzacţiei de la partenerii-companii. Conform celor mai recente date ZF, în cazul comenzilor de la restaurante sau cafenele procentul varia de la 15 la 30% pentru companiile de livrări din România.

Pe lângă acest business de intermediere, Glovo a intrat recent şi în retail cu conceptul Express „un spaţiu co­me­rcial special gândit pentru a oferi pro­duse de larg consum şi nu numai (2.500 de articole – n.red.) exclusiv prin servicii de livrare rapidă, zilnic, tot timpul anului“, spuneau oficialii companiei la lansare.

„Comparativ cu anul anterior, businessul Glovo a crescut, atât pe zona de livrare de la restaurantele partenere, cât şi pe zona de groceries“, spune Victor Răcariu fără a oferi cifre. Anul trecut, Glovo, liderul detaşat al pieţei, a obţinut afaceri de 167,5 mil. lei (34 mil. euro) în urcare cu 417% faţă de 2019. Cele patru mari companii de livrări din România, respectiv Glovo, Bringo, Tazz by eMAG şi FoodPanda, au adunat în primul an de pandemie afaceri de aproape 240 de milioane de lei (aproape 50 mil. euro), după creşteri ce variază între 113% şi 872%.

„Platformele de livrare de mai multe categorii de produse au crescut foarte mult, impulsionate de cererea tot mai mare a consumatorilor, care şi-au schimbat obice­iurile de consum şi preferinţele. Din punctul meu de ve­dere, piaţa va ajunge la valoarea de 1 miliard de euro în următorii ani, în 2022 - 2023.“

Executivul estima la începutul lui 2021 că pragul de 1 mld. euro va fi atins de piaţa de delivery chiar în acest an, însă acum el amână acest moment semn că avansul din primul an de pandemie s-a temperat. Anul trecut, libertatea de mişcare era mult mai limitată ca în 2021, iar oamenii mult mai temători să facă shopping offline sau să iasă la masă în oraş. Totuşi, această industrie a livrărilor la domiciliu a câştigat mulţi adepţi, atât în zona de comenzi de la restaurante, cât şi în cea a cumpărăturilor virtuale de la farmacii, magazine alimentare ori florării. Tocmai de aceea, platformele de livrări se extind în oraşe noi şi lansează propriile concepte de retail. „Vom continua planul de extindere la nivel naţional, atât în ceea ce priveşte prezenţa în noi oraşe, cât şi atunci când vine vorba despre adăugarea de noi parteneri în aplicaţie, pentru a oferi o varietate cât mai mare de produse. Astfel, plănuim să deschidem Glovo în alte 20 de oraşe şi să adăugăm circa 2.000 de parteneri noi în aplicaţie.“

În urmă cu câteva luni, Glovo anunţa că platforma e prezentă în 40 de oraşe din România, având 28.000 de curieri înscrişi, dintre care 7.000 activi. În ceea ce priveşte nu­mă­rul de par­teneri, erau peste 6.000 din diferite cate­gorii. „Par­te­nerii din retailul alimentar sunt Auchan, Cora, Kaufland şi Penny, iar prin­tre cei din zona de retail nonali­men­tar amintesc EvoMag, Cărtureşti, Diverta, Yves Rocher sau Douglas. Până la finalul anului, estimăm că vom ajunge la o valoare tranzacţionată de aproximativ 250 de milioane de euro“, spune Victor Răcariu.

Un pariu mai recent al companiei este cel de a lansa propriile centre de livrare, din care clienţii pot comanda direct. Produsele care se regăsesc în cadrul spaţiilor Glovo Express, în momentul de faţă, sunt achiziţionate direct de la producători sau distribuitori, spune executivul.  „Ca orice alt retailer, şi noi ne-am îndreptat către distribuitori, pentru a obţine cele mai bune avantaje, pe care, la rândul nostru, să le putem oferi clienţilor noştri.“

Astfel, compania ajunge să se lupte cu re­tailerii din piaţă, unii dintre ei, parteneri. Totuşi, Victor Răcariu spune că serviciul de li­vrare rapidă prin centrele proprii Glovo Express vine ca o completare a ceea ce plat­forma oferă deja astăzi pe zona de Quick Commerce. „De exemplu, în momentul actual, putem livra un coş chiar şi de 50 de euro ca valoare de la un retailer-par­tener, deoarece avem sortimentaţia şi aware­nessul faţă de brandul retailerului, însă pentru un coş de cumpărături mic poate fi o provocare să faci selecţia de pro­du­se dintr-un spaţiu de  3.000-4.000 de metri pătraţi.“

Astfel, din centrele proprii compania vizează coşuri de dimensiuni mai mici, rapide şi de convenienţă. Un Glovo Express are în ofertă circa 2.500 de produse, conform datelor comunicate anterior de companie, cât un magazin offline de mici dimensiuni, de proximitate.

„Coşul mediu de cumpărături Glovo Express are o valoare aproximativă de 20 de euro, iar numărul de produse variază destul de mult, de la unu la cinci, şi este direct dependent de nevoia imediată pe care o are consumatorul“.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
livrari,
piata,
avantaje

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.