Viata intr-un call center: cum se „disciplineaza” studentii dupa un program corporatist
Aproximativ 15.000 de romani lucreaza in prezent in call centere, fata de 5.000 cat erau in 2007. In general, circa 80% dintre angajatii din acest domeniu sunt studenti, incepatorii primind salarii cuprise intre 700 si 1.200 lei net, la care se adauga comisioane din vanzare - in cazul in care este vorba despre un call center ce are ca obiect de activitate vanzarea de produse sau de servicii prin telefon -, plus tichete de masa si abonamente la clinici medicale.
Programul incepe dimineata la ora 9 si se incheie dupa fix 8 ore, cronometrate la secunda odata cu logarea la un telefon, timp in care angajatii trebuie sa dea un anumit numar de telefoane. Exista si ture de noapte pentru cei care trebuie sa sune clienti din SUA, de exemplu. Angajatii cu norma intreaga au patru pauze de cate 15 minute fiecare, insa nu toti au pauza in acelasi timp. Birourile sunt de tip palier, unde pot fi si 40 de oameni, toti cu casti la urechi si vorbind fiecare limbi diferite, sub ochii vigilenti ai unui supraveghetor. "Tii seama de incadrarea in timp, limita fiecarui apel, repectiv eficienta, adica incerci sa castigi clienti, sa inchei si sa reziliezi contracte prin cat mai putine apeluri", spune Elena R., absolventa a Facultatii de Limbi Straine, sectia romana-araba. In medie, un apel trebuie sa dureze cam patru minute. "Daca iti inchide in nas nu-i bine deloc, daca dureaza mai mult convorbirea, iar nu-i bine, inseamna ca nu esti convingator", arata Elena R.
Cititi mai multe pe www.gandul.info
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro