Vara răcoroasă a scăzut vânzările de bere

Autor: Ioana Matei Postat la 01 octombrie 2013 103 afişări

Volumul pieţei berii a atins 8 milioane hl pe primele şase luni ale anului 2013, în scădere cu aproximativ 3% faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Vara răcoroasă a scăzut vânzările de bere

“Pe fondul unei puteri de cumpărare încă scăzute a românilor, a unei veri capricioase şi a unei creşteri a nivelului fiscalităţii, rezervele pe care le exprimam la începutul anului cu privire la evoluţia vânzărilor în 2013 au fost, din păcate, confirmate. Spre deosebirede anul trecut, când au existat condiţii favorabile consumului de bere, primele şase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contracţie evidentă a pieţei. În ceea ce priveşte evoluţia pieţei până la sfârşitul anului, aşteptările noastre cu privire la volumele de vânzări se situează sub nivelul din 2012, când piaţa berii a atins 18,2 million Hl”, a declarat dl. Andrew Highcock, preşedintele Asociaţiei Berarii României.

Contribuţile membrilor Asociaţiei au atins la nivelul anului 2012 pragul de 283 milioane de euro, în creştere cu 11 milioane de euro faţă de anul anterior. Aceste contribuţii au reprezentat un aport important la bugetul de stat, consttituit din diferite taxe (TVA, accize, taxe de personal, diverse impozite şi contribuţii la asigurările sociale). În anul 2012, acciza pentru bere a reprezentat 60% din totalul veniturilor din acciză colectate de pe piaţa băuturilor alcoolice.

„De-a lungul timpului orice variaţie a volumului pieţei berii s-a resimţit şi la nivelul economiei României – fie negativ, în cazul unei contracţi a pieţei, fie pozitiv, atunci când piaţa a înregistrat un trend ascendent. Volumul pieţei berii a scăzut cu aproape 3% pe primele şase luni ale anului, constituindu-se astfel un context care mă determină să îmi exprim încă o dată convingerea că soluţia sporirii veniturilor la bugetul României provenite de pe piaţa berii nu o reprezintă creşterea accizei la bere, ci stabilirea de politici care să stimuleze dezvoltarea acestui sector de activitate şi a celor conexe,  precum şi măsuri care să reducă evaziunea fiscală pe piaţa băuturilor alcoolice“, a declarat Constantin Bratu, Director general Asociaţia Berarii României.

Valoarea adaugată generată de sectorul berii doar la nivelul lanţului său de furnizori se ridică la 175 milioane euro, potrivit raportului The Contribution made by Beer to the European Economy Report, Ernst&Young,publicat în  2011.

Investiţiile efectuate în facilităţile de producţie au crescut an de an, chiar şi în perioadele de contracţie severă a pieţei, cumulând până în prezent peste 1.2 miliarde euro.

În 2012, în rândul membrilor Asociaţiei - Bergenbier S.A., Heineken România S.A., Romaqua Group, Ursus Breweries, United  Romanian Breweries Bereprod şi mini-berăria Clinica de bere -, s-a înregistrat pentru al doilea an consecutiv o creştere de aproape 10 milioane euro a investiţiilor, atingându-se un total de 71 milioane euro.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/vara-racoroasa-a-scazut-vanzarile-de-bere-11432234
11432234
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.