Vânzările de produse marcă privată ale retailerilor au crescut cu peste 30%

Autor: Ana Maria Petcana Postat la 10 noiembrie 2013 127 afişări

Vânzările de produse marcă privată ale retailerilor au crescut în 2012, faţă de anul anterior, cu 34% pe categoria alimentelor şi cu 36% pe segmentul produselor nealimentare.

Vânzările de produse marcă privată ale retailerilor au crescut cu peste 30%

Potrivit unui raport al Consiliului Concurenţei, produsele comercializate sub marcă privată îşi consolidează în continuare poziţia în rândul consumatorilor, înregistrând şi în 2012 creşteri semnificative, atât la nivelul produselor alimentare, cât şi la nivelul celor nealimentare. în ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor pe categorii de produse vândute sub marcă privată, cu excepţia zahărului, care a înregistrat o scădere substanţială (51%), toate celelalte categorii au înregistrat creşteri în 2012.

Ponderea mărcilor private în totalul vânzărilor magazinelor a crescut de la 3% în 2010 la 7% anul trecut. Ouăle, uleiul şi carnea de pui au o pondere de peste 50% din vânzările retailerilor pe fiecare din aceste categorii. De asemenea, aproape 40% din vânzările de făină sunt sub marcă proprie, pe segmentul conservelor ponderea brandurilor proprii este de 35%, de 30% la peşte şi fructe de mare, 26% la produse congelate, 22% la mezeluri, 22% la lactate, 19% la dulciuri, 16% la panificaţie, 15% la sucuri şi apă, 12% la băuturi alcoolice, 11% la zahăr, 10% la legume şi 10% la vinuri.

Toţi retailerii mari din România, precum Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Penny & XXL, Mega Image, Cora, Profi şi Billa, deţin o gamă de produse sub marcă proprie, multe  fiind fabricate în România. Acestea sunt cu până la 20% mai ieftine decât cele de brand. Retailerul cu cea mai mare pondere a mărcilor private în total vânzări, de aproximativ 80%, este Lidl.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/vanzarile-de-produse-marca-privata-ale-retailerilor-au-crescut-cu-peste-30-11656172
11656172
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.