Vânzările de dezinfectant de mâini au avut o creştere explozivă de 900% anul trecut. În 2021 însă piaţa a scăzut la jumătate

Autor: Cristina Roşca Postat la 04 aprilie 2021 31 afişări

Vânzările de dezinfectant de mâini au crescut cu 900%, adică de zece ori, în 2020 faţă de anul anterior. Mai exact, românii au plătit anul trecut, primul an de pandemie, circa 7,5 mil. euro pe astfel de bunuri, faţă de doar 750.000 de euro în 2019, arată datele ZF de la jucătorii din piaţă.

Vânzările de dezinfectant de mâini au avut o creştere explozivă de 900% anul trecut. În 2021 însă piaţa a scăzut la jumătate

Acesta este produsul din piaţa de FMCG cu cea mai bună evoluţie în 2020, an marcat de pandemie.

Vânzările de dezinfectant de mâini au crescut cu 900%, adică de zece ori, în 2020 faţă de anul anterior. Mai exact, românii au plătit anul trecut, primul an de pandemie, circa 7,5 mil. euro pe astfel de bunuri, faţă de doar 750.000 de euro în 2019, arată datele ZF de la jucătorii din piaţă.

Piaţa a explodat în 2020, când oamenii au cumpărat impulsiv şi şi-au făcut stocuri de bunuri atât ali­men­tare, cât şi nonalimentare. Multe din­tre achiziţii au fost ge­ne­rate de panică. În 2021 însă, odată cu tem­pe­rarea fricii pe de-o parte şi dat fiind că există deja sto­curi de gel dez­infectant în casele unor consumatori pe de alta, vânzările au scăzut la ju­mătate, spun jucătorii din piaţă. Mai mult, ei adaugă că sunt multe stocuri în toată piaţa, şi la producători, şi la re­taileri şi la consu­matori. Iar esti­mările arată că piaţa va scădea pentru că nu mai e panică în rândul oamenilor, nu la fel ca în 2020 cel puţin.

În ceea ce priveşte segmentul aces­ta, companiile româneşti active în pro­ducţia de cosmetice (Farmec, Iva­therm sau Cosmetic Plant), de bu­nuri pentru îngrijirea locuinţei (Inter­star Chim) sau chiar agricultură (Glis­san­do) s-au repliat rapid şi au dez­vol­tat biocide şi dezinfectanţi de mâini.

„Am intrat pe piaţa aceasta deoarece compania noastră are în acţionariat şi în rândul angajaţilor ingineri chimisti. Am văzut-o ca o oportunitate în martie 2020 să intrăm într-un business nou“, spune Ioan Biianu, proprietarul şi unul dintre fondatorii grupului timişorean de agrobusiness Glissando.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.