Vânzările Dacia în Germania au crescut anul trecut cu 7,5%

Autor: Luiza Chiroiu Postat la 07 ianuarie 2015 48 afişări

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unităţi, în condiţiile în care, în luna decembrie, vânzările mărcii româneşti au avansat cu 4,8% faţă de aceeaşi lună din 2013, pe o piaţă în urcare cu 2,9% în 2014.

Cota de piaţă a Dacia a crescut la 1,6% anul trecut, de la 1,5% în 2013, potrivit biroului de înmatriculări auto german.

La nivelul lunii decembrie, Dacia a vândut 3.786 de autoturisme, ceea ce i-a conferit o cotă de piaţă de 1,6%.

Piaţa auto germană a înregistrat o creştere de 2,9% anul trecut, la 3,03 milioane de unităţi, iar în luna decembrie numărul de autoturisme comercializate în Germania a crescut cu 6,7% comparativ cu luna similară din 2013, la 229.700 de unităţi.

Jeep a consemnat cea mai mare creştere a înmatriculărilor dintre mărcile prezente pe piaţa auto germană, de 48,8%, vânzând 10.268 unităţi în 2014. Land Rover, cu o urcare de 18,1%, la 14.679 de unităţi, şi Mazda, cu un avans de 16,7%, la 52.491 de unităţi, completează podiumul celor mai bune creşteri de anul trecut în Germania.

La polul opus se află marca Chevrolet, cu o scădere a vânzărilor de 77,4%, la 5.516 autoturisme, urmată de Lancia, cu o coborâre de 21,4%, la 1.262 maşini, şi Lexus, cu un declin de 19,7%, la 1.328 maşini.

Vânzările mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au avansat cu 6,5%, la 105.322 de unităţi în 2014.

Livrările liderului pieţei auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,2% anul trecut faţă de 2013, la 656.494 de maşini, cel mai mare producător auto european având o cotă de piaţă de 21,6% în Germania.

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa.

În Franţa, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au crescut cu 12,9% în 2014, la 105.896 unităţi, conferind mărcii o cotă de piaţă de 4,88%. În luna decembrie, vânzările de maşini Dacia noi au scăzut cu 18,8%, la 8.386 unităţi, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În Marea Britanie, vânzările Dacia au urcat anul trecut cu 39,1% în comparaţie cu 2013, la 23.860 unităţi, iar cota de piaţă a mărcii româneşti a crescut la 0,96% în 2014, de la 0,76% în 2013.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
DACIA,
GERMANIA,
/actualitate/vanzarile-dacia-in-germania-au-crescut-anul-trecut-cu-7-5-13752877
13752877
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.