Vânzările auto europene cresc în octombrie, pentru a patra lună consecutiv. Interesul pentru maşini electrice revine, iar producătorii auto vin cu oferte tot mai atractive pe piaţă. Înmatriculările de plug-in hybrid au crescut cu 40%, iar cele de full electric au urcat cu aproape o treime
Vânzările de automobile noi în Europa au înregistrat în octombrie a patra lună consecutivă de creştere, după ce producătorii au început să ofere autovehicule electrice la preţuri mult mai accesibile.
Înmatriculările au avansat cu 4,9%, ajungând la 1,09 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cele mai puternice creşteri s-au remarcat în Spania şi Germania, în timp ce Marea Britanie şi Italia au stagnat.
Consumatorii sunt tot mai atraşi de noile vehicule electrice cu preţ competitiv, precum Citroën ë-C3 produs de Stellantis. Chiar şi aşa, constructorii auto se confruntă în continuare cu un ritm mai lent decât estimările în adoptarea vehiculelor electrice. Volkswagen şi Stellantis au redus temporar activitatea unor fabrici din cauza cererii slabe, după o serie de avertizări privind profitul, iar Porsche îşi ajustează strategia pentru segmentul EV.
Segmentul vehiculelor electrificate a consemnat un avans semnificativ în octombrie: înmatriculările de plug-in hybrid au crescut cu 40%, iar cele de vehicule full electrice au urcat cu aproape o treime.
Printre marii producători europeni, Renault a raportat o creştere de 11%, iar grupurile Volkswagen şi BMW au înregistrat, de asemenea, evoluţii solide. Producătorul chinez BYD a consemnat o performanţă remarcabilă, vânzările sale din Europa mai mult decât triplându-se şi depăşind cu uşurinţă Tesla, ale cărei înmatriculări au scăzut cu 48%.
În pofida lansării accelerate de noi modele electrice, industria auto europeană continuă să solicite mai multă flexibilitate în privinţa reglementărilor de mediu. Constructorii vor discuta luna viitoare cu oficialii Uniunii Europene posibile ajustări ale planului care prevede interzicerea vânzărilor de autoturisme cu motoare termice din 2035. Dacă Germania susţine relaxarea regulilor privind tranziţia la vehicule electrice, Spania pledează pentru menţinerea calendarului actual.
În ciuda acestor provocări, analiştii Bloomberg Intelligence anticipează o revenire pentru constructorii europeni începând de anul viitor, pe fondul noilor scheme de subvenţii dedicate vehiculelor electrice, al măsurilor de reducere a costurilor şi al revizuirii strategiilor, care ar putea îmbunătăţi perspectivele pentru 2026–2027.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













