Vacanţa, cea mai costisitoare achiziţie pentru majoritatea românilor
Pentru acest an, aproape jumătate dintre respondenţii sondajului realizat la iniţiativa tbi bank nu plănuiesc achiziţii mai mari decât o vacanţă sau două, iar două treimi spun că vor cumpăra doar dacă vor găsi reduceri consistente.
După vacanţă, cele mai importante achiziţii pe care le au în vedere românii în acest an sunt materiale pentru renovări interioare (28%), haine şi încălţăminte (28,3%) şi electrocasnice (24,3%). Doar 28% spun că vor face achiziţiile
atunci când au nevoie de produsele sau serviciile respective, indiferent de preţ.
Legat de bugetul alocat pentru achiziţii în acest an, aproximativ o treime dintre români spun că suma este cuprinsă între 500 şi 1000 de euro, aproape 27% au alocat 1000-3000 euro, iar 18,3% vorbesc despre un buget mai mic de 500 de euro.
Cei mai mulţi dintre respondenţi (27,4%) spun că au alocat în acest an un buget asemănător cu cel de anul trecut, în contextul în care inflaţia a crescut semnificativ costurile. În plus, 13,3% spun că bugetul este cu 10-25% mai mare, iar 12,4% susţin că suma este cu 25-50% mai mică.
Întrebaţi de unde vor avea banii necesari pentru achiziţiile mai importante din acest an, 68% spun că vor apela la economiile proprii, iar 18,7% vor alege opţiunea 50% din economii şi 50% dintr-un împrumut.
Dacă ar avea nevoie să facă
un împrumut, peste 34% ar alege să ia de la rude sau prieteni, aproape 27% ar apela la un card de credit, iar 25,4% ar alege un credit de nevoi personale.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro