Unul dintre cei mai bogaţi şi mai influenţi oameni de afaceri chinezi anunţă în Budapesta o nouă etapă în colaborarea dintre China şi Ungaria: gigantul auto BYD va face din Ungaria baza pentru Europa
Directorul general al gigantului chinez BYD, Wang Chuanfu, a aterizat în Budapesta joia trecută. Târziu în noapte, acesta a avut o întâlnire chiar la Aeroportul din Budapesta cu Istvan Joo, şeful Agenţiei de promovare a investiţiilor în Ungaria (HIPA) şi cu un comisar guvernamental responsabil pentru investiţii majore din Ungaria, scrie Daily News Hungary.
Directorul general al gigantului chinez BYD, Wang Chuanfu, a aterizat în Budapesta joia trecută. Târziu în noapte, acesta a avut o întâlnire chiar la Aeroportul din Budapesta cu Istvan Joo, şeful Agenţiei de promovare a investiţiilor în Ungaria (HIPA) şi cu un comisar guvernamental responsabil pentru investiţii majore din Ungaria, scrie Daily News Hungary.
Presa nu a fost informată iniţial despre ce s-a discutat, existând doar speculaţii că pe lângă maşini electrice BYD plănuieşte să producă şi autovehicule electrice hibride pentru Europa în noua fabrică pe care compania chineză o are în construcţie în apropiere de Szeged, sud-estul Ungariei.
Mai apoi s-a anunţat că guvernul maghiar a semnat un acord de cooperare strategică cu BYD, iar gigantul chinez îşi va stabili noul sediu european în Ungaria. Sediul va include şi un centru R&D.
Conform acordului, compania va crea 2.000 de noi locuri de muncă cu valoare adăugată ridicată în capitala Ungariei în urma înfiinţării centrului şi sediului.
Ministrul maghiar al afacerilor externe şi comerţului Peter Szijjarto a precizat că anunţul BYD reprezintă o investiţie de aproximativ 100 miliarde de forinţi (248,3 milioane de euro), pentru care guvernul maghiar va oferi susţinere în valoare de 20 miliarde de forinţi (49,6 milioane de euro).
Potrivit Vilaggazdasag, aceasta va fi a cincea locaţie a BYD în Ungaria, după fabrica de autobuze din Komarom, unităţile din Fot şi Paty, de asamblare de baterii şi producţie de electronice, şi fabrica aflată în construcţie în Szeged.
Investiţiile în fabrica respectivă se ridică la 4,5 miliarde de dolari, aceasta fiind aşteptată să producă peste 200.000 de maşini pe an de la sfârşitul acestui an. Prima maşină ar urma să fie produsă în a doua parte a acestui an.
Wang a recunoscut Ungaria drept unul dintre huburile industriei auto mondiale, cu o infrastructură bine dezvoltată şi o bază industrială solidă, arătând că decizia de a stabili sediul european al companiei în această ţară este una majoră pentru BYD şi o dovadă tangibilă a cooperării strânse dintre China şi Ungaria.
Pentru şeful BYD, „aceasta reprezintă o nouă etapă în cooperarea“ dintre cele două ţări. Centrul „va fi o fundaţie esenţială pentru piaţa europeană“, activând în „vânzări şi servicii post-vânzări, certificarea şi testarea autovehiculelor, cât şi designul şi dezvoltarea de modele adaptate la piaţa locală“, a precizat Wang Chuanfu, potrivit Le Figaro.
Premierul maghiar Viktor Orban a declarat că trăim în vremuri de schimbare, cu noi tehnologii, noi cerinţe de consum, cu noi producători intrând pe piaţă, iar ungurii vor să fie parte a acestei ere. Totuşi, a adăugat acesta, este de neconceput ca Ungaria să păşească în noua eră tehnologică a electromobilităţii de una singură.
„Pentru acest lucru avem nevoie de parteneri, nu putem intra în această era dacă nu există cooperare strategică între China şi Ungaria pentru că China este lider al industriei“, a declarat acesta, adăugând că relaţiile dintre cele două ţări se află în cea mai intensă etapă, scrie Hungary Today.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













