Unde păcătuieşte România la calitatea serviciilor în turism

Autor: Dorin Oancea Postat la 09 martie 2013 165 afişări

România a coborât în perioada 2011-2013 într-un top al competitivităţii în turism, din cauza unor factori precum atitudinea românilor faţă de turişti, calitatea mediului natural, marketingul ineficient şi calitatea deficitară a transporturilor şi serviciilor de poliţie.

România a coborât în acest interval cinci locuri în top, de pe 63 pe 68, în urma celor mai multe ţări din Europa Centrală şi de Est, printre care Ungaria, Polonia şi Bulgaria, potrivit unui raport realizat de Forumul Economic Mondial. Majoritatea ţărilor din Europa se situează în prima jumătate a topului, care include 140 de ţări, iar o parte a datelor folosite în studiu au fost obţinute în urma unor sondaje efectuate în fiecare ţară. România înregistrează cea mai slabă clasare în privinţa calităţii drumurilor, pe 138 din 140 de ţări, depăşind doar Haiti şi Republica Moldova. Chiar înaintea României se situează Rusia (134), Ucraina (135), Guineea (136) şi Mongolia (137).

În privinţa atitudinii faţă de turiştii străini, românii sunt mai puţin primitori decât locuitorii din Lesotho (120) şi Malawi (121), dar îi depăşesc pe cei din Mauritania (123) şi Ciad (124).

După calitatea mediului natural, ne situăm imediat după Paraguay şi Pakistan şi înaintea Hong Kong-ului şi a Mexicului. Înaintea României se află ţări precum Zimbabwe (47), Zambia (51), Tadjikistan (53), Uganda (62), Honduras, Nicaragua şi Bangladesh. În privinţa eficienţei marketingului şi brandingului pentru atragerea turiştilor, România se află pe poziţia 123, după Benin (121) şi Bolivia (122), fiind urmată de Mauritania (124) şi Kazahstan (125). Emiratele Arabe Unite au cel mai performant marketing din lume, potrivit percepţiei propriei populaţii.

La sănătate şi igienă, România este trasă în jos de accesul insuficient la apă şi canalizare al populaţiei (poziţiile 92 şi 93). De asemenea, calitatea (119) şi reţeaua (114) de transport aerian lasă de dorit, în timp ce calitatea drumurilor (138), a porturilor (134) şi a infrastructurii de transport terestru (130) este extrem de redusă în raport cu celelalte ţări.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/unde-pacatuieste-romania-la-calitatea-serviciilor-in-turism-10656868
10656868
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.