Un nou jucător se conturează în comerţul modern. Reţeaua de magazine Remarkt, construită pe bazele a două hipermarketuri Real, pariază pe regionalizare. „În medie, circa 40% din produse provin din zonă“

Autor: Cristina Roşca Postat la 07 iunie 2020 1784 afişări

„Remarkt este brandul sub care se des­fă­şoa­ră activitatea noastră comercială. În mo­men­tul de faţă, în zona de vest a Ro­mâniei, avem zece magazine din care două hipermar­ke­turi, şase magazine de proximitate şi două magazine outlet.

Un nou jucător se conturează în comerţul modern. Reţeaua de magazine Remarkt, construită pe bazele a două hipermarketuri Real, pariază pe regionalizare. „În medie, circa 40% din produse provin din zonă“

♦ Sub brandul Remarkt sunt deschise în prezent zece magazine din care două hipermarketuri, şase magazine de proximitate şi două unităţi de tip outlet, toate în judeţele Bihor şi Arad ♦ Compania continuă expansiunea în special pe formatul mic şi vrea să acopere atât vestul cât şi centrul ţării ♦ Sunt în plan şi deschideri de supermarketuri, magazine de legume-fructe şi un magazin online ♦ Compania care operează businessul a obţinut în 2019 afaceri de 236 milioane de lei, în scădere cu 1,5% faţă de 2018.

„Remarkt este brandul sub care se des­fă­şoa­ră activitatea noastră comercială. În mo­men­tul de faţă, în zona de vest a Ro­mâniei, avem zece magazine din care două hipermar­ke­turi, şase magazine de proximitate şi două magazine outlet. 

Remarkt este brandul sub care continuă din 2020 acti­vitatea magazinelor hipermaket din Arad şi Oradea, cunoscute până la sfârşitul lui 2019, ca Real Arad şi Real Oradea“, spune Gerardo Monzillo, general manager al companiei.

În 2017, grupul german Metro a vândut cele patru hipermarketuri Real pe care le mai deţinea în România către un grup de profesionişti în retail, reprezentat de executivii Dusan Wilms şi Gerardo Monzillo. Vânzarea a inclus atât magazinele efective cât şi terenurile pe care sunt acestea ridicate. Cele patru magazine Real din Constanţa, Suceava, Oradea şi Arad sunt cele pe care grupul german Metro le mai avea după ce a vândut celelalte 20 de hipermarketuri către francezii de la Auchan.

Dusan Wilms este un executiv român cu vastă experienţă în comerţul local, el conducând de altfel de-a lungul timpului şi operaţiunile Metro Cash & Carry şi Real pe parcursul mai multor mandate. Gerardo Monzillo este la rândul său un executiv cu vastă experienţă în comerţ, chiar şi pe piaţă locală. Două dintre spaţiile Real – cele din Constanţa şi Suceava - au fost cedate către retailerul de jucării Jumbo, două au fost păstrate pe formatul de hiper­mar­ket, doar că adaptat.

„În ceea ce priveşte hiper­mar­keturile noastre, cu o suprafaţă medie a ariei de vânzare de 7.000 mp şi cu o sortimentaţie de aproximativ 33.000 de articole, am prevăzut adaptarea ofer­te­lor, a producţiei proprii şi a serviciilor în strânsă legătură cu noile de tendinţe de consum ale clienţilor noştri“, spune Gerardo Monzillo. Punctele forte sunt, în opinia lui, producţia proprie de la brutărie, cofetărie şi restaurant, pro­dusele pregătite în carmangeria Re­markt, sortimentul bogat de legume fructe, pestele proaspăt şi peştele viu.

„În acelaşi timp lucrăm pentru eficientizarea activităţii, să ne permitem un control constant şi strict al costurilor variabile şi în general al costurilor de gestiune, pentru a putea păstra o politică de preţ competitivă.“

În ceea ce priveşte expansiunea, exe­cu­tivul spune că ea va continua însă nu pe for­matul mare, care nu mai este la fel de po­pular ca acum un deceniu. „Sub bran­dul Remarkt, priorităţile noastre sunt în continuare să deschidem ma­g­a­zine de proximitate, să dezvoltăm for­matul de supermarket de circa 1.000 mp şi să extindem reţeaua de magazine outlet.“

În momentul de faţă, magazinele outlet funcţionează în incinta galeriilor comerciale ale hipermarketurilor din Oradea şi Arad. Acestea au în por­tofoliu produse pentru casă, res­pectiv îmbră­căminte şi încălţăminte. Extin­derea ulterioară se va face independent.

„Referitor la magazinele de proxi­mitate, avem un program de expan­siune pentru anii 2020, 2021 şi vrem ca în 2022 să ajungem la minimum 30 de magazine în zona de vest a României, cu intenţia de a penetra şi alte zone ale ţării. Astfel, intenţionăm ca în cursul anului 2020 să deschidem primele unităţi de tip mini­market în Timişoara.“

Modelul de magazin de proximitate al Remarkt se adaptează în funcţie de suprafaţa spaţiului, oferind un sortiment variabil de aproximativ 5.000 de articole, bunuri livrate zilnic de la hiper­mar­keturile Remarkt, cu focus pe produsele ultrafresh şi cele din producţia proprie. În medie, circa 40% din produse provin din zonă, majoritatea legume, fructe, lactate, carne, ouă şi făină.

„Remarkt este orientat către regio­na­lizarea conceptelor de busi­ne­ss. Lu­crăm pentru reducerea distanţei de la producător la consumator. Compor­tamentul de consum s-a schimbat, pre­domină dorinţa de a avea produse româneşti şi locale proaspete“, adaugă Gerardo Monzillo, general manager al companiei.

Remarkt are colaborări cu producători locali de legume-fructe, lactate, ouă, carne şi peşte proaspăt, spune Anca Sîrbu, procurement and marketing director, board member Remarkt Magazine. Ea mai adaugă că în multe cazuri reţeaua este partener exclusiv pentru aceşti producători locali.

„Acum 15 ani am iniţiat la Metro, împreună cu Duşan Wilms, primul proiect din România în care producătorii locali de legume-fructe şi consumatorii erau direct conectaţi prin intermediul reţelei de magazine. Compania Remarkt, continuă colaborarea cu micii producători de legume-fructe, în particular din zona de vest“, adaugă Monzillo.

Totodată, compania are un parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României“ din Timişoara. Parteneriatul vizează producţia şi comercializarea exclusivă în magazinele Remarkt de legume-fructe sub brandul AKADEMIKAFOOD.

„Suntem o companie tânără dar avem experienţă uriaşă (a executivilor din conducere – n.red.), ne bucurăm de multă flexibilitate pentru a ne adapta la dinamica actuală a pieţei. Astfel, în programul nostru comercial sunt în pregătire şi realizare, o platformă unde se vor comercializa legume-fructe produse local şi respectiv cele de import. Vizăm şi dezvoltarea de magazine de proximitate dedicate produselor de legume-fructe.“

De asemenea, Remarkt pregăteşte lansarea unui magazin online, care să ofere toate produsele disponibile în magazinele companiei, de la produse proaspete şi alimente de bază, la bunuri nealimentare şi oferte în regim outlet.

„Estimăm că în perioada următoare va fi disponibilă posibilitatea de pick-up în magazinele hipermarket a produselor comandate online, urmând ca spre sfârşitul anului 2020 să demarăm livrarea la domiciliu.“

Gerardo Monzillo spune că nu se schimbă estimările privind bugetul pe 2020, în pofida pandemiei de Covid-19. Totuşi se analizează lunar cifrele pentru a se observa evoluţia  businessului. El nu înaintează cifre.

Compania care operează magazinele Remarkt a obţinut în 2019 afaceri de 236 mil. lei, în scădere cu 1,5%.

„În această perioadă, greu încercată de criza Covid-19, vânzările magazinelor de proximitate susţin în mod semnificativ rezultatul comercial al companiei Remarkt.

Contextul actual îmi aminteşte de anul 1999, când am ajuns în România în boardul Metro, populaţia ţării era de aproximativ 22 de milioane de locuitori; acum mai sunt 18 milioane.“ Populaţia s-a redus din cauza exodului de persoane care merg să lucreze în străinătate. Cei plecaţi au trimis an la rând miliarde de euro pe an acâsă. Acum, din cauza crizei generate de COVID-19, mulţi dintre aceşti români s-au întors în ţară şi pentru că au pierdut locul de muncă.

„De asemenea ,şi în Romania, sute de mii de români au pierdut locurile de muncă. Înainte era greu să găsim angajaţi. Acum primim sute de CV-uri pentru fiecare post. Este o situaţie dificilă şi poate fi un indiciu că puterea de cumpărare e afectată.“ El mai spune că acum, shoppingul nu mai este un eveniment ca acum un deceniu, a devenit o stare de fapt generată de acoperirea în primul rând a nevoilor de bază ale clienţilor.

Anca Sîrbu este procurement and marketing director, board member Remarkt Magazine. Ea a lucrat anterior pentru Metro şi Real.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
real,
hipermarketuri

ALEPH STORY: Roşia Montană, o pierdere de aur! O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.