Un colos financiar din România intră pe piaţa din Ungaria şi construieşte o fabrică de trenuri
Compania românească Grampet-GFR construieşte o nouă fabrică de trenuri în Ungaria, în parteneriat cu grupul chinez CRRC Shandong. Investiţia va fi localizată în Debrecen, unde producţia va începe chiar în acest an.
Grampet-GFR din România şi CRRC Shandong au semnat recent un acord pentru înfiinţarea fabricii. Grampet are deja o fabrică în Debrecen, specializată în repararea şi modernizarea vehiculelor feroviare.
Noua fabrică va produce vagoane de marfă deschise, vagoane platforme şi vagoane container.
Mai mulţi factori au contribuit la alegerea locaţiei. Prezenţa stabilă a Grampet în Ungaria, costurile moderate de exploatare, avantajele logistice ale ţării şi deschiderea mediului de reglementare au contribuit la decizia părţilor în favoarea Ungariei.
CRRC Shandong este unul dintre cele mai mari grupuri de producţie de vehicule feroviare din lume. Grupul Grampet din România este cel mai mare operator privat de transport de marfă din regiunea Europei Centrale şi de Sud-Est, cu un transport anual de marfă care depăşeşte 15 milioane de tone.
Compania-pilot a grupului, Grup Feroviar Român, are peste 2.600 de angajaţi. A realizat o cifră de afaceri de 1,027 miliarde de lei în 2023, scrie Világgazdaság.
Proiectul actual nu a apărut din senin. În 2024, s-a ajuns la un acord important, care a deschis calea pentru investiţia actuală în Debrecen.
La acea vreme, Acemil Zrt. şi CRRC Zhuzhou Locomotive au colaborat pentru a relua producţia de locomotive în Ungaria.
Au construit şi o capacitate comună de asamblare a vagoanelor de marfă, cu partenerul actual, CRRC Shandong.
Ca parte a cooperării din 2024, a fost anunţată şi înfiinţarea a patru centre profesionale. Acestea se vor ocupa de întreţinerea căilor ferate, educaţie şi cercetare şi dezvoltare.
TS-MÁV Gépészet, deţinută de MÁV-ÖBB, a apărut şi ea în spatele proiectelor. RCH, MÁV-Start şi MÁV-Rail Tours au fost menţionate ca potenţiali cumpărători.
Actuala fabrică de vagoane noi ar putea face parte dintr-o reţea a industriei feroviare care a început să prindă contur anul trecut.
O altă investiţie semnificativă maghiaro-chineză a fost lansată în 2024. Acemil Zrt. a semnat un acord cu filialele State Grid şi China Energy pentru construirea celei mai mari centrale solare din Ungaria.
Instalaţia de 293 MW planificată pentru Balotaszállás ar putea fi cea mai mare investiţie în energie solară din istoria ţării. Aceasta va atinge mai mult de jumătate din capacitatea unui reactor Paks în ceea ce priveşte dimensiunea.
Există un numitor comun în spatele dezvoltărilor feroviare şi energetice: infrastructura IT. Optimizarea logisticii feroviare, monitorizarea funcţionării instalaţiilor de stocare a energiei şi integrarea centralelor electrice regenerabile sunt toate domenii în care inteligenţa artificială şi controlul inteligent joacă un rol cheie.
Compania maghiară ISRV Zrt., care dezvoltă sisteme IT pentru industria energetică şi industrială, ar putea fi implicată în aceste dezvoltări.
Fabrica de vagoane Grampet-CRRC din România consolidează rolul oraşului Debrecen pe harta industrială a Ungariei. În ultimii ani, oraşul a devenit un centru regional pentru industria auto, a bateriilor şi a aviaţiei.
Acum ar putea deveni şi un centru regional pentru producţia feroviară. Investiţia reprezintă ultima etapă a unui proces în care Ungaria atrage capital pentru producţia de vehicule feroviare, dezvoltarea logisticii şi inovaţii în domeniul energiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













