Uber, acuzată în România de evaziune fiscală de 9-10 milioane de euro pe lună. Reacţia conducerii de la Bucureşti

Postat la 22 martie 2017 155 afişări

Potrivit viceprimarului general al Municipiului Bucureşti, Aurelian Bădulescu, Uber este „o activitate neautorizată”, care încalcă legea taximetriei şi hotărârea Consiliului General al Muncipiului Bucureşti, scrie Mediafax.

Uber, acuzată în România de evaziune fiscală de 9-10 milioane de euro pe lună. Reacţia conducerii de la Bucureşti
Uber, acuzată în România de evaziune fiscală de 9-10 milioane de...

„Activitatea aplicaţiei Uber este de tip ilicit pe piaţa transporturilor din Municipiul Bucureşti. Uber-ul este, la acest moment, o activitate neautorizată, nelegală şi care încalcă atât legea taximetriei, cât şi hotărârea de Consiliu General al Muncipiului Bucureşti care reglementează activitatea de taxi în Municipiul Bucureşti”, a declarat pentru MEDIAFAX viceprimarul general al Muncipiului Bucureşti, Aurelian Bădulescu.

Reprezentantul Primăriei Municipiului Bucureşti susţine că utilizatorii aplicaţiilor de transport, precum Uber, nu sunt în siguranţă. „Atrag atenţia cetăţenilor Municipiului Bucureşti că nu se află în siguranţă atunci când călătoresc cu un astfel de serviciu”, a precizat oficialul.

Mai mult, viceprimarul avertizează că aplicaţiile precum Uber sunt răspunzătoare de o evaziune fiscală de 9-10 milioane de euro lunar. „Aceştia (n.r. aplicaţiile de transport) produc la nivelul României o evaziune fiscală lunară de cel puţin 9-10 milioane de euro”, susţine Aurelian Bădulescu.

Potrivit viceprimarului, Autoritatea de Ordine Publică a Municipiului Bucureşti (ATOP) se întâlneşte miercuri, la sesizarea Autorităţii Naţioanale de Ordine Publică a României, pentru a discuta problema legată de Uber.

„Mâine (n.r. miercuri), după ce vom avea aceste discuţii, se vor stabili în interiorul ATOP recomandările pe care trebuie să le pună în aplicare Poliţia Naţională şi Poliţia Locală a Muncipiului Bucureşti împreună cu Direcţia Control din Primăria Municipiului Bucureşti”, a mai spus viceprimarul general al Municipiului Bucureşti.

La finalul lunii noiembrie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a demarat un proces prin care va decide dacă Uber este o companie de transport sau un serviciu digital. Potrivit reprezentanţilor Uber, în perioada aprilie-mai este aşteptată o decizie a instituţiei.

În România, transportatorii rutieri şi taximetriştii susţin că Uber este un serviciu care le face concurenţă neloială.

În Portugalia, o asociaţie a taximetriştilor a organizat mai multe proteste în 2016. În plus, după ce o Curte de Justiţie din Portugalia a răsturnat în iunie 2016 decizia anterioară care interzicea Uber în Portugalia, premierul Antonio Costa a spus că vrea să reglementeze serviciul care se bazează pe aplicaţie, introducând un training pentru şoferi, mai scurt decât cel pentru taximetrişti şi obligându-i să plătească asigurare pentru pasageri, potrivit Reuters.

Nicoleta Schroeder, managerul general al Uber România, susţine că Uber este un serviciu nedefinit, dar compania îşi doreşte o reglementare atractivă pentru fiecare utilizator. În schimb, viceprimarul Muncipiului Bucureşti, Aurelian Bădulescu, susţine că Uber este „nelegală şi neautorizată”.

„Nu cred că este un secret că astăzi Uber este un serviciu nedefinit. Noi suntem primii care vrem acest lucru, vrem să fie definit, însă, în acelaşi timp, este un serviciu extrem de nou”, a spus Nicoleta Schroeder, managerul general al Uber România, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

„Dacă ne uităm la ultimul an, vedem lucruri clare care s-au întâmplat pentru reglementare. În primul rând, este o discuţie la nivelul Uniunii Europene. Astăzi avem un set de recomandări clare către statele membre prin care Uniunea Europeană le spune să îşi adapteze legile, să îi contorizeze pe cei noi, precum Uber. Avem o serie de ţări care deja au început să facă asta, chiar din Europa; vorbim de Portugalia, ţările baltice, Finlanda”, a explicat managerul general al Uber în România.

Potrivit reprezentantei Uber, ar putea dura mai mulţi ani până când legislaţia va fi actualizată.

„Însă e normal, până la un anumit punct, ca inovaţia să preceadă legislaţia. Acest lucru s-a întâmplat peste tot. Uber este un serviciu nou. Dacă ne uităm la celelalte ţări, Statele Unite ar fi un exemplu, de obicei durează câţiva ani până când legislaţia este adusă la zi, dar pentru noi acesta este unul din obiectivele principale”, a precizat Schroeder.

Prin legislaţie, Uber doreşte o reglementare care să le permită utilizatorilor să lucreze un număr de ore săptămânal, „o reglementare care să fie atractivă pentru fiecare om care vrea să facă asta câteva ore pe săptămână, să nu fie un job full time, să nu fie o carieră”, a completat managerul general.

În ceea ce priveşte reglementările de transport în România, Schroeder a menţionat că Uber nu se încadrează nici în legislaţia de taximetrie, nici în legislaţia transportului public.

„Ei (n.r. şoferii) nu au astăzi nicio licenţă de transport, tocmai pentru că, dacă ne uităm la cele două legi care reglementează transportul în România, avem, pe de-o parte taximetria, unde noi nu ne încadrăm, nu avem maşini, pe de altă transportul public, unde Uber nu se încadrează, pentru că este o aplicaţie închisă”, a precizat acesta.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Povestea românului care „a primit like“ de la Facebook şi Google Povestea românului care „a primit like“  de la Facebook şi Google

În cinci ani, antreprenorul local Rareş Bănescu a reuşit să scaleze start-up-ul Retargeting.biz în alte patru ţări vecine din zonă - Bulgaria, Ungaria, Polonia şi Grecia, iar acum urmează să îşi extindă businessul în toată regiunea Europei de Sud-Est.

vezi continuarea
ZF.ro
Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor Veşti bune pentru datornici: Fiscul a şters o parte din datoriile românilor
BREAKING! Schimbări MAJORE la ANAF: Ce decizii a luat Mihaela Triculescu în fruntea Fiscului
ProMotor.ro
CELE MAI BUNE SUV-uri SECOND-HAND din piaţă! Raportul TUV dezvăluie ce maşini au cele mai puţine defecţiuni CELE MAI BUNE SUV-uri SECOND-HAND din piaţă! Raportul TUV dezvăluie ce maşini au cele mai puţine defecţiuni
DACIA ELECTRICĂ "va fi ŞOCANT DE ACCESIBILĂ”. Când ar putea fi lansată
Un şofer şi-a cumpărat o maşină RULATĂ şi s-a dus cu ea la mecanic. DESCOPERIREA făcută în aripa maşinii a uimit Internetul - VIDEO
Descopera.ro
Ce îl face pe un BĂRBAT să nu înşele o femeie. RĂSPUNSUL la întrebarea pe care şi-o pun multe femei este acum dovedit ştiinţific Ce îl face pe un BĂRBAT să nu înşele o femeie. RĂSPUNSUL la întrebarea pe care şi-o pun multe femei este acum dovedit ştiinţific
Evreii, ruşii sau austriecii? Cine l-a OMORÂT pe Eminescu, geniul INCOMOD care a ''înnebunit'' din senin! Adevărul din spatele unei poveşti scandaloase
Mai MARE nu înseamnă mai bine. Ce s-a întâmplat cu acest BĂRBAT după ce a consumat un întreg flacon de viagra. CAZ fără precedent
Go4it.ro
Microsoft AVERTIZEAZĂ utilizatorii de WINDOWS 7! Trebuie să treacă la WINDOWS 10 cât mai repede Microsoft AVERTIZEAZĂ utilizatorii de WINDOWS 7! Trebuie să treacă la WINDOWS 10 cât mai repede
Cel mai PUTERNIC telefon din lume se lansează la jumătate de preţ faţă de SAMSUNG şi HUAWEI
CAMERA acestui telefon CHINEZESC ar putea fi folosită pentru spionaj de la distanţă
Csid.ro
Gătitul acasă - câţi bani economiseşti Gătitul acasă - câţi bani economiseşti
Slăbeşte 7 kilograme cu citrice! Iată meniul!
Uleiul de ricin: beneficii pentru ten şi piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.