Tranzacţia prin care grupul ungar Bonafarm vrea să preia Napolact a ajuns pe masa Consiliului Concurentţei
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Bonafarm Zrt. intenţionează să preia FrieslandCampina Romania Holding B.V. şi, indirect, FrieslandCampina Romania S.A.
Grupul ungar Bonafarm, controlat de Sándor Csányi este cel mai bogat om din Ungaria, a semnat la jumătatea acestui an un acord cu grupul olandez FrieslandCampina pentru a prelua brandul românesc Napolact şi cele două unităţi de producţie din Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş. Tranzacţia evaluată la 60-70 mil. euro conform datelor ZF vine la mai bine de 15 ani de când grupul ungar a început să tatoneze piaţa locală.
Bonafarm este prezent în România prin intermediul companiei Sole Mizo din 2008, compania fiind activă în comerţul cu lactate.
În 2024 (ultimele date disponibile), FrieslandCampina România a avut o cifră de afaceri de 588 mil. lei, în creştere cu 4% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. De asemenea, compania a raportat o pierdere de 29 milioane de lei faţă de o pierdere de 200.000 de lei în anul anterior. În 2024, compania a avut un număr mediu de 422 de salariaţi, mai puţin decât în anul precedent. În piaţa de procesare a laptelui, FrieslandCampina este al cincilea jucător ca afaceri, după Albalact, Danone, Olympus şi Hochland, toate făcând parte din grupuri străine.
Însă, Napolact este unul dintre cele mai puternice branduri româneşti din lactate.
În conformitate cu prevederile Legii concurenţei (nr. 21/1996), această tranzacţie trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei, care o va evalua în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













