Titanii se nasc în comerţul online: Ce este compania canadiană Shopify şi cum a reuşit să devină mai mare decât colosul eBay

Autor: Alex Ciutacu Postat la 20 august 2019 301 afişări

Titanii se nasc în comerţul online: Ce este compania canadiană Shopify şi cum a reuşit să devină mai mare decât colosul eBay

Tobi Lutke, CEO-ul Shopify, aplică în compania sa o regulă pe care Jeff Bezos a impus-o acum aproape două decenii în Amazon, adică le cere angajaţilor să nu urmărească în mod constant preţul acţiunilor companiei. Oricine este prins că face aceste lucru trebuie să cumpere gogoşi pentru toţi colegii.

Aceasta este o gândire de tip startup inovator cu planuri gigant, care aplică experienţa acumulată de alţi titani ai investiţiilor în tehnologie, şi-anume că preţul acţiunilor contează doar pe termen lung şi foarte lung.

Însă este cu atât mai dificil când compania ta a devenit deja un gigant. Acţiunile companiei canadiene Shopify, care s-a listat pe bursa din New York în mai 2015, au înregistrat un an spectaculos şi au crescut cu peste 150% de la începutul lui 2019 – ceea ce a transformat Shopify într-o companie mai valoroasă decât jucători cunoscuţi precum Twitter, Square şi Spotify, potrivit Financial Times.

Capitalizarea de piaţă a Shopify a depăşit-o pe cea a colosului eBay anul acesta, încât acţiunile Shopify listare la New York se tranzacţionau marţi la ora 17.15 la 366 dolari, atingând o capitalizare totală de aproape 41 miliarde dolari, în timp ce gigantul eBay se tranzacţiona la 40 dolari per acţiune şi o capitalizare de aproape 34 miliarde dolari.

„A trebuit să amintesc tuturor prin Slack (n.red: o aplicaţie de mesagerie pentru companii şi angajaţii lor), că preţul acţiunilor noastre se bazează pe cerere şi ofertă, şi că asta ar trebui să se întâmple pe Wall Street”, spune Tobi Lutke, şeful Shopify.

Investitorii au dat năvală pe acţiunile Shopify deoarece compania de comerţ online se evidenţiază drept un competitor vrednic să atace poziţia dominantă a retailerului Amazon.

În timp ce mulţi retaileri, atât tradiţionali cât şi online, au încercat să intre în competiţie cu magazinul „cu de toate” al Amazon – aşa cum a vrut Bezos să îl numească încă de la începutul anilor 2000 – Shopify chiar arată că are succes prin înarmarea comercianţilor individuali cu aceleaşi tehnologii şi capacităţi ca şi Amazon, dar oferindu-le mai mult control.

Orice retailer poate folosi instrumentele Shopify pentru a construi un website, pentru a-şi lista produsele şi pentru a gestiona plăţi – toul sub domeniul şi brandul Shopify. Majoritatea clienţilor care au cheltuit în total peste 40 de miliarde de dolari la peste 800.000 de comercianţi de pe platformele Shopify anul trecut, habar nu aveau că ei tranzacţionau de fapt prin intermediul companiei canadiene.

„Nu scria nicăieri Shopify. Am construit un brand în spatele altor branduri”, spune Lutke, care a început proiectul Shopify în 2004 ca hobby, în timp ce deţinea un magazin online de plăci pentru snowboarding.

Absenţa Shopify din Silicon Valley nu este o coincidenţă. Tobi Lutke, originar din Germania, a rezistat atracţiei polului mondial de tehnologie şi susţine că lupta acerbă pentru personal din Silicon Valley şi valoarea ridicată a proprietăţilor reprezintă „unul dintre cele mai clare exemple de gândire de turmă”.

Însă Lutke nu evită şi stilul ambiţios caracteristic Silicon Valley. Potrivit FT, compania a început un plan de tranziţie dinspre internet către lumea reală printr-o reţea de centre de suport şi ajutor, oferindu-se să pună la dispoziţia comercianţilor de pe platformă atât depozite cât şi o reţea logistică – oglindind un model de business aplicat şi de Amazon.

Reţeaua logistică este o problemă pe care Lutke vrea să o rezolve de mai mulţi ani. Businessurile mici – care reprezintă majoritatea vânzătorilor de pe platformă – consideră că este extrem de dificil să ţină pasul cu businessul de livrare care este scump, precum şi cu inventarul în sine, în special în contextul în care Amazon oferă livrare într-o zi sau două.

Lutke consideră că ei trebuie să pună aceste capcităţi logistice şi la îndemâna businessurilor mici.

„Dacă nu facem asta, toate beneficiile platformei sunt obţinute doar de jucătorii mari”, spune Lutke.

Numărul vânzătorilor de pe platformele Shopify a crescut spectaculor în ultimii ani, de la sub 200.000 în 2014, şi până la 800.000 în 2018.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
amazon,
gigant,
ebay,
incepere,
crestere,
online,
comert
Biroul în vremuri de pandemie Biroul în vremuri  de pandemie

Twitter a anunţat săptămâna trecută că angajaţii companiei pot să lucreze de acasă pentru totdeauna, în timp ce angajaţii Google şi Facebook vor adopta regimul de telemuncă până în 2021. Situaţia este una în care se regăsesc angajaţi de peste tot din lume - indiferent că obişnuiau să meargă la birou în clădirea Chrysler din New York, în Burj Khalifa din Dubai sau în SkyTower din Bucureşti. După două luni de work from home, ne întrebăm cu toţii, indiferent de localizarea geografică: mai avem nevoie de birouri? Cum vor arăta acestea la întoarcere?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi
BREAKING. Florin Cîţu dă peste cap TOATE planurile. Economia României se va PRĂBUŞI cu 14%. Explicaţiile fără precedent
Mediafax
Orban anunţă că de astăzi se dau amenzi MARI celor care nu vor respecta legea. Cine va fi penalizat şi care sunt sumele Orban anunţă că de astăzi se dau amenzi MARI celor care nu vor respecta legea. Cine va fi penalizat şi care sunt sumele
VIDEO Poliţiştii cu căşti de supraveghere ne vor identifica şi ne vor lua temperatura din mers. Se întâmplă deja în China, Dubai şi Italia
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Degetul erect COMENTARIU Valeriu Suhan Degetul erect
COMENTARIU Valeriu Şuhan: N-a scăpat nici doctorul Arafat...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.